Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvem her har tatt svineinfluensa-vaksinen?


Robocoop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/arti...hp?artid=580728

 

og der er vi i gang, en 2mnd baby brukes som labrotte for legemiddelindustrien. Hvordan kan det være lovlig å eksperimentere med helsa hennes uten hennes samtykke? Denne mora skulle vært fratatt omsorgsretten...

 

 

"jævlig bra" prøveprosjekt , spesielt etter de har gått ut å skremt gravide til å ta vaksina, før det har vært forska på en gang. Jeg håper dere vaksine forkjemperne ser alvoret i dette...

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
[ironi] nei for det er jo ikke bevist, dessuten kunne nesten hele befolkninga dødd så det er bare å gå igang og sprøyte vaksina i åra, om vi har skadede fostre osv spiller vel ingen rolle, risikogruppen med skral helse døde ihvertfall ikke av influensaen, det ofrer vi lett sunne spedbarn for ikke sant?

Ja, vi vet med stor sikkerhet at vi "ofrer" sunne spedbarn i disse dager?

 

http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/arti...hp?artid=580728

 

og der er vi i gang, en 2mnd baby brukes som labrotte for legemiddelindustrien. Hvordan kan det være lovlig å eksperimentere med helsa hennes uten hennes samtykke? Denne mora skulle vært fratatt omsorgsretten...

 

"jævlig bra" prøveprosjekt , spesielt etter de har gått ut å skremt gravide til å ta vaksina, før det har vært forska på en gang. Jeg håper dere vaksine forkjemperne ser alvoret i dette...

Å påstå at mora skulle vært fratatt omsorgsrette på grunn av dette er drøyt. Si det til henne du.

Det står ingen steder at dette skjer under tvang, gjør det vel? Nei, så da får vi la det bli en sak mellom mora og helsemyndighetene - som faktisk her gjør en seriøs innsats for å finne ut av dette du skriker slik over.

Tenk om det kom noe godt ut av det? Det ville jo vært for galt, vel?

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/arti...hp?artid=580728

 

og der er vi i gang, en 2mnd baby brukes som labrotte for legemiddelindustrien. Hvordan kan det være lovlig å eksperimentere med helsa hennes uten hennes samtykke? Denne mora skulle vært fratatt omsorgsretten...

 

 

"jævlig bra" prøveprosjekt , spesielt etter de har gått ut å skremt gravide til å ta vaksina, før det har vært forska på en gang. Jeg håper dere vaksine forkjemperne ser alvoret i dette...

 

Medisinske eksperimenter på mennesker er noe arbeiderpartiet og deres lakeier har lang tradisjon for i Norge.

Lenke til kommentar

Og under "deres lakeier" sorterer, såvidt jeg har forstått, mesteparten av norges befolkning.

 

Bortsett selvfølgelig fra en liten, eksklusiv krets mennesker som har stor innsikt i hvordan ting egentlig fungerer, men som også åpenbart er så svake, feige og tiltaksløse at de ikke evner å faktisk gjøre noe med denne galskapen.

 

Jeez..

Lenke til kommentar
[ironi] nei for det er jo ikke bevist, dessuten kunne nesten hele befolkninga dødd så det er bare å gå igang og sprøyte vaksina i åra, om vi har skadede fostre osv spiller vel ingen rolle, risikogruppen med skral helse døde ihvertfall ikke av influensaen, det ofrer vi lett sunne spedbarn for ikke sant?

Ja, vi vet med stor sikkerhet at vi "ofrer" sunne spedbarn i disse dager?

 

Det var et eksempel på noe som er høyst sannsynlig at kan skje. Du kan IKKE utelukke det.

 

http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/arti...hp?artid=580728

 

og der er vi i gang, en 2mnd baby brukes som labrotte for legemiddelindustrien. Hvordan kan det være lovlig å eksperimentere med helsa hennes uten hennes samtykke? Denne mora skulle vært fratatt omsorgsretten...

 

"jævlig bra" prøveprosjekt , spesielt etter de har gått ut å skremt gravide til å ta vaksina, før det har vært forska på en gang. Jeg håper dere vaksine forkjemperne ser alvoret i dette...

Å påstå at mora skulle vært fratatt omsorgsrette på grunn av dette er drøyt. Si det til henne du.

Det står ingen steder at dette skjer under tvang, gjør det vel? Nei, så da får vi la det bli en sak mellom mora og helsemyndighetene - som faktisk her gjør en seriøs innsats for å finne ut av dette du skriker slik over.

Tenk om det kom noe godt ut av det? Det ville jo vært for galt, vel?

 

Når samtykket dette individet på at hun ville være forsøkskanin på en ny vaksine da? Når man er 2mnd ER det tvang at noen setter en sprøyte på deg for å se om du overlever...

 

Det viser bare hvor naiv og ført bak lyset mora er når hun samtykker og synes det er greit at henne 2mnd gamle baby brukes som forsøkskanin.

 

Det siste innlegget ditt var meningsløst Jonlem og jeg synes det du kommer med er av mindre og mindre verdi. Jeg er her for å diskutere, hvis du ikke er gammel nok til å holde deg for god for personangrep kan du komme tilbake når du er litt mer moden. Dette er IKKE kommentarfeltet på itavisen

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

Vel, med den logikken der er enhver forelderlig handling et overgrep, siden et spedbarn ikke er i stand til å uttrykke egne meninger og ønsker på et skikkelig vis.

 

Hvor mange unger på denne alderen er det som samtykker til noe som helst? Man kan sånn sett påstå at det foregår svært mange, daglige overgrep i de fleste familier, der ungene blir proppa fulle av kunstige søtstoffer, kledd opp i farlige stoffer og de blir satt til å leke med leker som er laget av kreftfremkallende stoffer.

Det er foreldrenes ansvar, det er litt av greia i samfunnet vårt.

 

Du, min kjære venn, har helt feil fokus. Poenget med dette er ikke å "se om babyen overlever". Det er for å kartlegge mulige bivirkninger (såvidt jeg har forstått) av vaksina på spedbarn. De får da også svært god oppfølging. En av grunnene til at dette blir gjort i Norge, er at vi har et svært godt system for å følge opp slike.

Dette blir sånn sett gjort for å unngå at vi har slike diskusjoner i fremtiden.

 

..og det er vel ikke snakk om å være naiv og ført bak lyset - i dine øyne - i mye større grad enn hva jeg tenker at visse andre er svake og tiltaksløse.

Endret av jonlem
Lenke til kommentar
Har tatt vaksina, noe jeg aldri skulle gjort. Var litt opp og ned om jeg skulle gjøre det, ettersom jeg har diagnosen ME. Var inne i en bra periode,og var egentlig friskmeldt. Vi endte opp med vaksina, og ME-en slo ut igjen. Var ikke helt heldig der.:)

Det er kjedelig, ME er triste greier (har et par tilfeller i nærmeste familie).

Anbefaler deg å melde fra til FHI om dette, de trenger å få vite sånt.

 

(Ikke at jeg mener man uten videre skal mene at sykdommen din slo ut som en direkte følge av vaksina.. )

Lenke til kommentar
Når samtykket dette individet på at hun ville være forsøkskanin på en ny vaksine da? Når man er 2mnd ER det tvang at noen setter en sprøyte på deg for å se om du overlever...

Enig i at potensialet for skader er større på små babyer enn på tenåringer. Men selv om jeg deltok på et vaksineforsøk som tenåring, tenkte jeg ikke en eneste kritisk tanke om vaksineforsøket. Det falt meg ganske enkelt ikke inn å kritisere helsemyndighetene. Dette for å demonstrere at de fleste ikke begynner å tenke selvstendig før i 15-16-årsalderen. Før dette er voksne autoriteter "guder", særlig de som er leger. Så det er ikke bare babyer på 2 mnd som har vanskelig for å gjøre opprør mot vaksineforsøk.

Lenke til kommentar
Når samtykket dette individet på at hun ville være forsøkskanin på en ny vaksine da? Når man er 2mnd ER det tvang at noen setter en sprøyte på deg for å se om du overlever...

Enig i at potensialet for skader er større på små babyer enn på tenåringer. Men selv om jeg deltok på et vaksineforsøk som tenåring, tenkte jeg ikke en eneste kritisk tanke om vaksineforsøket. Det falt meg ganske enkelt ikke inn å kritisere helsemyndighetene. Dette for å demonstrere at de fleste ikke begynner å tenke selvstendig før i 15-16-årsalderen. Før dette er voksne autoriteter "guder", særlig de som er leger. Så det er ikke bare babyer på 2 mnd som har vanskelig for å gjøre opprør mot vaksineforsøk.

Såå.. da bør vi droppe all forskning, alle forsøk og glemme all viten om helsa til mennesker under 15-16? La oss nå si 18, så er vi sikre. Fordi de ikke er myndige og kan samtykke på egen hånd, av egen vilje?

Kom igjen nå, dette blir gjort i svært kontrollerte former, og det er et viktig arbeide.

Jeg skjønner at det kan virke litt kynisk, men vi må anta at de som driver med dette har til en viss grad peiling på hva de driver med. Å påstå at foreldrene er ansvarsløse er for drøyt, foreldre gjør ting mot barna sine over det ganske land som er langt, langt verre enn dette.

Det er også per definisjon slik at en forelder har mer eller mindre diktatorisk kontroll over sine barn inntil de er myndige, noe annet kunne slått potensielt veldig galt ut.

Lenke til kommentar
Når samtykket dette individet på at hun ville være forsøkskanin på en ny vaksine da? Når man er 2mnd ER det tvang at noen setter en sprøyte på deg for å se om du overlever...

Enig i at potensialet for skader er større på små babyer enn på tenåringer. Men selv om jeg deltok på et vaksineforsøk som tenåring, tenkte jeg ikke en eneste kritisk tanke om vaksineforsøket. Det falt meg ganske enkelt ikke inn å kritisere helsemyndighetene. Dette for å demonstrere at de fleste ikke begynner å tenke selvstendig før i 15-16-årsalderen. Før dette er voksne autoriteter "guder", særlig de som er leger. Så det er ikke bare babyer på 2 mnd som har vanskelig for å gjøre opprør mot vaksineforsøk.

Såå.. da bør vi droppe all forskning, alle forsøk og glemme all viten om helsa til mennesker under 15-16? La oss nå si 18, så er vi sikre. Fordi de ikke er myndige og kan samtykke på egen hånd, av egen vilje?

Kom igjen nå, dette blir gjort i svært kontrollerte former, og det er et viktig arbeide.

Jeg skjønner at det kan virke litt kynisk, men vi må anta at de som driver med dette har til en viss grad peiling på hva de driver med. Å påstå at foreldrene er ansvarsløse er for drøyt, foreldre gjør ting mot barna sine over det ganske land som er langt, langt verre enn dette.

Det er også per definisjon slik at en forelder har mer eller mindre diktatorisk kontroll over sine barn inntil de er myndige, noe annet kunne slått potensielt veldig galt ut.

 

Jeg synes vi bør slutte å bruke norske barn som forsøkskaniner ja.

 

Svært kontrollerte former? De setter en sprøyte og ber vedkommede si ifra hvilke symptomer han/hun får. Det er ikke noe mer kontrollert enn det de gjorde på 1800tallet, men det ligger mer penger og korrupsjon i det.

 

Bestemmer du om jeg synes det er ansvarsløst av foreldre å donere barna sine til forskning? At du peker på at noen gjør verre ting med barna sine rettferdigjør vel ikke dette? Det er en utbrukt arguementasjonsteknikk du burde lagt fra deg for lenge siden.

 

Ja foreldre bestemmer over helsa til barn til de er 16. Men det er vel lov å stille seg kritisk til enkelte foreldres naive innstilling til å bruke barna i medisinske eksperiment?

 

 

Jeg skrev forresten at det var over 200 000 smittede i norge, ifølge forsker Olav Hungnes hos WHO er det ca 680 000 som har vært smittet i norge.

Med andre ord, SVÆRT lav dødelighet.

kilde

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

@Daily-Drifter

 

Nå, hvordan vet du så skråsikkert at de ikke har endret rutinene på slikt siden 1800-tallet? Førstehåndskjennskap? Eller er det kanskje en litt uforsiktig antakelse?

Du tror ikke de setter sprøyta og sender ungen hjem med beskjed om å ringe om det er noe?

 

Professor og overlege Ansgar Berg og hans medarbeidere på Barneklinikken ved Haukeland universitetssjukehus skal følge Lykkes og de andre barnas effekter og bivirkninger tett den nærmeste tiden.

 

Er det så usannsynlig at overlege og professor Ansgar Berg vet hva han driver med og har en viss kontroll med dette, og er i stand til å gi barnet den oppfølgingen som kreves for å kunne gjennomføre dette på en god måte?

 

Og hva er egentlig alternativet? Hvor er logikken?

"Jeg nekter å ta en vaksine som ikke er testet, men de skal jaggu la være å teste den også."

 

Selvfølgelig er det lov å være kritisk, men igjen synes jeg det er et stykke fra å uttale seg kritisk om noe, til å kalle det korrupt og naiv galskap. For det er det du gjør?

 

 

Jeg skrev forresten at det var over 200 000 smittede i norge, ifølge forsker Olav Hungnes hos WHO er det ca 680 000 som har vært smittet i norge.

Med andre ord, SVÆRT lav dødelighet.

 

Ja, og med det forsøker du å si at?

 

At vaksina er unødvendig?

Har du prøvd å regne på hvor mange som blir alvorlig syke, i tillegg til de som dør? Hvor mange som blir sengeliggende i dagesvis? Sammenlikn det med de samme tallene for vaksina, så kan vi snakkes. Det handler ikke bare om dødstall.

At så mange blir smittet på så kort tid er ikke vanlig for den "vanlige" influensaen, er det vel?

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

Tja, var det ikke kun ca 6900 lab prøver som var positive hittil?

Og er ikke statistikken ufulstendig når man ikke prøver alle men gir diagnosen influensalignende sykdom og konkluderer ofte med svineinfluensa uten blodprøve?

 

For alt vi vet så kan det være vanlig sessonginfluensa også , det har jo alltid vært sånn at flere influensatyper har eksistert samtidlig men hvor en type har vært ekstra dominant.

 

Synnes personlig statistikken I Norge er veldig mangelfull, de 640.000 + smittende var vist utifra beregninger som ble gjort utifra de oppmøtte på legekontorene som hadde influensalignende symptomer (ca 14% av 4.8 : 672.000) noe som personlig ikke holder mål i mine øyne. Hvor mange er underraportert eller overraportert her?

 

Synd å si det men jeg mener at Troverdigheten til Fhi og Who gikk rett i dass for en stund siden, spesielt er jeg kritisk til hvordan vurderingen til hva som er en Pandemi ble forandret rett før utbruddet.

 

http://www.chinadaily.com.cn/world/2009-05...ent_7790233.htm

Lenke til kommentar

Vel, det kan vel vanskelig la seg gjøre å teste absolutt alle som kommer til legen med influensasymptomer.

 

Derfor lager man seg en kvalifisert gjetning basert på kjente forhold. Dvs hvor mange som kommer til legen med influensa, hvor mange av disse som blir testet og hvor andel av de testede som tester positivt på A(H1N1).

Så legger man til en del faktorer som feks de som er syke, men ikke går til legen, og ender opp med et anslag som er langt fra nøyaktig, men allikevel høyst realistisk og sannsynlig.

Lenke til kommentar

Vet om noen ihvertfall nå som lå rett ut i noen dager og var overbevist om at det var nøffnøff-syken, og det viste seg at det ikke var det.

Så jeg stoler ikke en døtt på de statestikkene som er laget utifra "proff gjetting"

 

Hørte forresten på nyhetene(radio) at de hadde undersøkt de dødsfallene som hadde skjedd rett etter de tok vaksinen og de kom frem til at ingen av de døde pga. vaksinen..men at de hadde dødd uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...