Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvem her har tatt svineinfluensa-vaksinen?


Robocoop

Anbefalte innlegg

Nei, du får tro og mene hva du vil, jeg prøver bare å få deg til å slutte å lure folk. Ja jeg vet også hva som er i vaksinen og hva som er hensikten. Hensikten er jo ganske enkel, bli immun mot svineinfluensa.

Nå er vel du en av de litt mer ekstreme typene, som ikke bare har blitt lurt til å tro at svineinfluensaen er blitt laget, men også at hensikten bak vaksinen er å skade befolkningen?

 

Nei du vet ikke, Du tror du vet.

Men du er ikke alene om det, desverre så tror mesteparten av befolkningen i Norge det samme som du gjør, og det er også omtrent umulig å fortelle dem noe annet.

 

Vi har alle blitt hjernevasket i lang tid med ap-propaganda og løgner og halvsannheter fra offisiell media, dette har ført til at folk flest er så blinde i sin tro på myndighetene at bare å nevne at det er mulig at de har en skjult agenda og ikke vil oss vel, er nok til å bli dømt som kjetter og brent på bålet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva i pokker er logikken med at vaksinen dreper/skader folk? Tjener ikke legemiddelselskap på å ha flest mulig kunder? Hvor langt kommer de hvis kundene ikke vil ta vaksinen i frykt for at de dør?

 

Her er sånn jeg tror det har skjedd.

 

Legemiddelselskapene vet at en ny influensa er på vei. De tjener penger på å selge vaksiner hvert år. Denne ganger har de en vaksine som antakeligvis har en viss positiv effekt for å hjelpe immunforsvaret på mennesker til å bekjempe influesaen. Vaksinen har også en del potensielle alvorlige bivirkninger, men de har ikke tid til å teste vaksinen på en stor gruppe mennesker og se på langtidsvirkningene av vaksinen. De søker om å på forhånd være fritatt for eventuelle skader av vaksinen. De bruker så media til å skremme vettet av folk, lage massehysteri for å selge vaksinen sin. De håver inn GROVT med penger, men vil helst ikke ta den selv da den ikke er forsket tilstrekkelig på. Dette er et scenario vi ikke har noen garanti for at ikke vil skje:

 

Ola Nordmann får alvorlige plager i etterkant av vaksinen og sønnen hans blir født med et handicap. Legemiddelindustrien går fri.

Lenke til kommentar
Da jeg fikk vaksinen min, var det ingen medfølgende sprøyte eller nål. Jeg fikk min på sykehuset.

Og.. hvorfor henger du deg opp i det? Er du redd for nålen innholder kvikksølv?

 

Svaret ditt er egentlig bra nok for meg og har ingen sammenheng med kvikksølv i det hele tatt. Det ble tidlig påstått at det følger med egen sprøytespiss som skal brukes til denne vaksinen og at det ikke kunnes brukes noen andre typer for sprøytespisser selv om de var av riktige dimensjoner. At en venn av meg hadde blitt sendt hjem og måtte komme neste dag pga manglende leveranse av sprøyter sørget jo for at man begynner å lure litt.

 

Forstår det sånn at du er 100% sikker på at dette stemmer og at du selv satte vaksinene på deg og dermed har full kontroll på det som ble brukt?

 

Edit : Etter å ha fått tak i papirene som følger med vaksinen så står det ikke nevnt noen plass at det følger med egen sprøytespiss så jeg regner med at denne myten nå er avlivet.

 

Hvordan er det finting?

Fordi du svarte ikke direkte på spørsmålet men bare påpekte at Norges Vaksine ikke var samme type som Novaris sin vaccine (noe som fortsatt ikke sier noe om celletypene i vaksinen).

 

 

Hvis det står: "Our review revealed no evidence of harm caused by doses of thimerosal in vaccines" og du likevel tviler på det... Så for det blir sånt.

De er jo eksperter, ulik du og meg.

 

Nja, "Chronic, low-dose methylmercury exposure may cause subtle neurologic abnormalities" er også noe de nevner, så de utelukker faktisk ikke at flere vaksiner i kort rekkefølge eller andre eksterne kilder kan føre til skader.

 

Det er gjort en rekke studier av Methylmercury blandt annet Seychelles, Faroe og New Zeland Study som påviser en del urovekkende funn.

 

Men personlig mener jeg at det finnes ingen god unnskyldning for å ikke slutte å bruke Thiomersal i vaksiner.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Nei du vet ikke, Du tror du vet.

Men du er ikke alene om det, desverre så tror mesteparten av befolkningen i Norge det samme som du gjør, og det er også omtrent umulig å fortelle dem noe annet.

 

Vi har alle blitt hjernevasket i lang tid med ap-propaganda og løgner og halvsannheter fra offisiell media, dette har ført til at folk flest er så blinde i sin tro på myndighetene at bare å nevne at det er mulig at de har en skjult agenda og ikke vil oss vel, er nok til å bli dømt som kjetter og brent på bålet.

 

Må bare si en gang til: du tror du vet fordi du er dum nokk til å bli hjernevasket av konspirasjonteoretikere. Desverre er det slike folk som lett blir hjernevasket, og går derfor rett i fellen til konspirasjonteoretkerne. Jeg blir ikke overrasket om nettopp du tror på "chemtrails", at de aldri landet på månen eller at Elvis enda lever. Hvorfor mener du staten vil rævkjøre deg, hvorfor drepe befolkning når det er det viktigste en nasjon har?

Endret av maxxi
Lenke til kommentar
Hva i pokker er logikken med at vaksinen dreper/skader folk? Tjener ikke legemiddelselskap på å ha flest mulig kunder? Hvor langt kommer de hvis kundene ikke vil ta vaksinen i frykt for at de dør?

 

Vaksinen er et ledd i FNs befolkningsreduksjonsprogram kalt agenda 21.

http://www.unep.org/Documents.Multilingual...p?documentID=52

Verdens befolkning skal reduseres med ca 90-95 %

 

Beskrevet på georgia guidestones http://www.crystalinks.com/gaguidestones.html

 

Meningen med vaksinen er å gjøre folk sterile og syke,og sårbare for senere sykdommer. De vil da dø tidligere enn de ville gjort om de hadde vært friske, men i mellomtiden har jo legemiddelselskapene skaffet seg millioner av nye kunder som er avhengig av medisin for å fungere den tiden de har igjen.

Lenke til kommentar
Vaksinen er et ledd i FNs befolkningsreduksjonsprogram kalt agenda 21.

http://www.unep.org/Documents.Multilingual...p?documentID=52

Verdens befolkning skal reduseres med ca 90-95 %

 

Beskrevet på georgia guidestones http://www.crystalinks.com/gaguidestones.html

 

Meningen med vaksinen er å gjøre folk sterile og syke,og sårbare for senere sykdommer. De vil da dø tidligere enn de ville gjort om de hadde vært friske, men i mellomtiden har jo legemiddelselskapene skaffet seg millioner av nye kunder som er avhengig av medisin for å fungere den tiden de har igjen.

 

Balthazar94 er et kodenavn på et topp-hemmelig prosjekt Reptilianerne har startet for å spre propaganda og ondskap i verden. Han forsøker å få folk til ikke å ta vaksinen, slik at reptilianerne kan "aktivere" A(H1N1) viruset, og gjøre alle mennesker i verden om til reptilianere, samtidig som de stjeler de menneskelige sjelene deres (menneskesjelen er et veldig populært reptiliansk frokostpålegg). Det er også spørsmål om han ikke var fyren som drepte Jesus, startet første verdenskrig, og inspirerte Hitler til å drepe jødene.

 

Jeg har dessverre ingen kilder på dette, men regner med dere tar mitt ord for det (eller en konspirasjonsside jeg kan referere til - om den ikke finnes, så lager jeg den, ettersom det er viktig å la folk vite!).

Lenke til kommentar
Jeg blir ikke overrasket om nettopp du tror på "chemtrails". Hvorfor mener du staten vil rævkjøre deg, hvorfor drepe befolkning når det er det viktigste en nasjon har?

 

Chemtrails er et faktum, det var slik de spredte de sykdommene som nå herjer i ukraina.

 

Du kan muligens ta det med ro,.Staten vil ikke drepe alle.

De som staten finner er nyttige og lette å kontrollere får kanskje lov til å leve, dvs hvis ikke tar imot influensavaksine, og overlever de sykdommene som ganske sikkert vil bli spredt i nær fremtid.

 

Det er heller ikke den norske stat som står bak dette, men det er globalt, i regi av Rockefeller og FN. Jens Stoltenberg og norske myndigheter samarbeider bare med dem som står bak.

Lenke til kommentar
Nja, "Chronic, low-dose methylmercury exposure may cause subtle neurologic abnormalities" er også noe de nevner, så de utelukker faktisk ikke at flere vaksiner i kort rekkefølge eller andre eksterne kilder kan føre til skader.

 

Det er gjort en rekke studier av Methylmercury blandt annet Seychelles, Faroe og New Zeland Study som påviser en del urovekkende funn.

 

Men personlig mener jeg at det finnes ingen god unnskyldning for å ikke slutte å bruke Thiomersal i vaksiner.

thimerosal er ETHYL-mercury

Lenke til kommentar
Konklusjonen min er da at det er lurest å ikke ta den, da det er så mye usikkerhet rundt risikoen ved den, men vi VET at de aller aller fleste overlever influensaen uten bivirkninger i etterkant.

 

Enig?

 

På akkurat samme grunnlag som vi hittil VET at de aller fleste også overlever vaksina uten nevneverdige bivirkninger i etterkant.

 

Enig?

 

 

Nei vi vet ikke dette enda. Fordi denne vaksinen testes nå på befolkningen.

Man har sånn sett "testa" vaksina noe kortere tid enn influensaen. Den argumentasjonen der holder ikke.

Ingen kan påstå at en influensa er ufarlig, og så forvente å bli tatt seriøst. Ingen influensa er "ufarlig".

På samme måte som at heller ikke vaksina er helt ufarlig, men man har vurdert det slik at potensialet for stor samfunnsmessig skade var stort med influensaen, større en hva man regnet med vaksina ville forårsake.

Man velger det minste av to onder, det er ikke uvanlig.

 

OM det nå skulle vise seg at vaksina tar livet av flere enn hva influensaen kunne ha gjort, så er ikke dette noe man kunne vite på forhånd. Problemet er at dette er noe vi ikke kommer til å få vite - vi har allerede valgt å vaksinere, vaksinene vil gjøre litt av jobben de skal gjøre, og langt færre vil bli syke enn om vi valgte å ikke vaksinere.

 

Ellers må jeg si det skuffer å se hvor korttenkte mange av dere folka her er.

Det ropes om krisemaksimering og hysteri til alle kanter.

 

"Agh, en ukjent influensa! Vi kommer til å døø! Vi må ha vaksine NÅ!"

"Nå har de starta utryddingen!! Dette er NWO!!! Influensaen vil drepe oss alle!!"

"Fy for tullinger, de valgte feil vaksine! Vi kommer til å dø, det er KVIKKSØLV i den!!"

"Influensaen er heeelt ufarlig. Det er VAKSINA dere ikke må ta, den er LIVSFARLIG, det er DEN som er en del av NWO!!"

 

Ingen bør snakke om krisemaksimering og hysteri før en har sett litt på seg selv i denne saken..

@Malvado, Tiomersal blir omdannet til etylkvikksølv i kroppen, ikke metylkvikksølv. Ser at du blander disse litt. Etylkvikksølv er det "snille" kvikksølvet vi fint greier å kvitte oss med.

Metylkvikksølv er det "slemme" kvikksølvet vi får i oss på alle andre måter, mat (fisk), damp (luftforurensning), slike ting, og altså den sorten vi sliter litt mer med å kvitte oss med.

:)

 

@Baltazar m.fl. som snakker om NWO, FN, Stoltenbergfamilien og FHI og alt det der.

Jeg registrerer at dere påstår dere vet at alt dette er sant, mens alle andre bare tror de vet det motsatte.

Hvilket i alle helsikers grunnlag har dere for å si noe sånt?

Sånn sett blir dette til syvende og sist et spørsmål om hva eller hvem man skal velge å tro på, for oss alle.

Jeg velger å tro at det dere påstår er rungende galskap, inntil jeg ser en eller annen form for troverdig dokumentasjon på dette. Hittil er Jens, FHI og legemiddelverket med flere de eneste som har greid å (i mine øyne) vise fram troverdige tall, sannsynlige scenarier og igjen - troverdighet.

På samme måte respekterer jeg i høyeste grad at dere tror på det dere tror på. Hvis vi kan være enige om at det er tro det hele dreier seg om, i all hovedsak.

MEN det blir problemer når dere prøver å trykke denne troen deres nedover hodet mitt på en svært lite overbevisende måte, med metoder og argumentasjon som hører hjemme hos sjetteklassinger for det meste.

Man må ha lov til å være kritisk til det.

 

Dere oppfordrer til å være kritiske til myndighetene og øvrigheten. Så langt er vi 100% enige.

Vi bør alle ha evnen til å se på verden rundt oss med et kritisk blikk. Også konspirasjonsteorier.

Men konspirasjonsteorier er det tilsynelatende ikke greit å være kritiske til. Hvorfor ikke?

 

Så, min oppfordring er at dere finner et annet sted å holde vekkelsesmøter for religionen deres.

Alternativet er at dere følger opp egne oppfordringer om kritisk sans, og leter fram en litt større vilje til å faktisk diskutere disse temaene uten å beskylde alle som er uenige eller kritiske for å være hjernevasket, ukritiske eller naive.

Endret av jonlem
Lenke til kommentar
Nei igjen, få konspirasjonsgjengen i ett eget subforum så resten an diskutere den virkelige verden.

 

Problemet er bare at det dere kaller for "konspirasjonsteorier" er virkelighet. Og det omfatter flere områder, også dette vi diskuterer i denne tråden.

Og de som ikke lever i den "virkelige verden" er nettopp de som avviser alt som konspirasjonsteorier, og som tror at myndighetene bare vil oss vel.

Lenke til kommentar
Nja, "Chronic, low-dose methylmercury exposure may cause subtle neurologic abnormalities" er også noe de nevner, så de utelukker faktisk ikke at flere vaksiner i kort rekkefølge eller andre eksterne kilder kan føre til skader.

 

Det er gjort en rekke studier av Methylmercury blandt annet Seychelles, Faroe og New Zeland Study som påviser en del urovekkende funn.

 

Men personlig mener jeg at det finnes ingen god unnskyldning for å ikke slutte å bruke Thiomersal i vaksiner.

thimerosal er ETHYL-mercury

 

Tja, må jeg påpeke artikkelen du henviste til igjen?

 

Limited data on toxicity from low-dose exposures to ethylmercury are available, but toxicity may be similar to that of methylmercury

 

Dette gjelder også for Jonlem sitt senere svar.

 

 

Edit etter ytterliggere litt research :

Bør kanskje pressisere at det er godt mulig at vi alle tar feil , henviser til denne artikkelen om et studie som ble nylig gjort av ethylmercury vs methylmercury.

 

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1280369/

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Limited data on toxicity from low-dose exposures to ethylmercury are available, but toxicity may be similar to that of methylmercury

Synd at du er en selektivleser. Jeg føler at du prøver å grave frem "bivirkninger" som støtter hysteriet. Prøv Fox News! ;)

 

Som skrevet er ethyl ikke methyl (engelsk). Et stoff med kortere halveringstid, er ikke like gifting som et med lengere halverinstid, dog toxisiteten kan godt være det samme.

 

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1248042...ogdbfrom=pubmed

 

INTERPRETATION: Administration of vaccines containing thiomersal does not seem to raise blood concentrations of mercury above safe values in infants. Ethylmercury seems to be eliminated from blood rapidly via the stools after parenteral administration of thiomersal in vaccines.

 

Du har ikke flere grunner til å være skeptisk til thimerosal. Om du vil ta vakasinen eller ei, er ditt valg.

 

Meg selv, var ingen tilhenger til denne vaksinen. Men som en helse-arbeider, er det bedre at jeg er immun mot H1N1, enn å smitte det videre til andre personer.

 

Hva blir det neste Malvado? Hvor vaksinen settes? Hvor stor dosen er? Hvor lang sprøytenålen er? Om viruset er virkelig et virus?

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Problemet er bare at det dere kaller for "konspirasjonsteorier" er virkelighet.

La meg først understreke at jeg selvfølgelig ikke har satt meg inn i absolutt alt stoffet som omhandler disse teoriene.

Men av det jeg har sett hittil (jeg har virkelig prøvd å se gjennom en hel del av både videoer, blogger, nettsider og annen "dokumentasjon" - dog ikke ukritisk), mener jeg oppriktig at man ikke har grunnlag for å kalle det noe annet enn nettopp teorier, per definisjon.

 

Tar man utgangspunkt i vitenskapelig metode og hypotesetenking, så reduseres kjapt disse "sannhetene" til hypoteser og teorier, i stor grad ubekreftede antagelser. Det er i seg selv ikke noe galt i det, men dere sliter med å innse dette.

 

Igjen er poenget mitt at man enten må velge å innse at dette er teorier, hypoteser og ideer som ennå ikke er grundig dokumentert eller bevist, eller så må man gå til det skritt å velge å tro blindt på det - det blir da tilnærmet en religion.

 

Jeg har valgt å kalle meg kristen - dvs jeg innrømmer å tilhøre en gruppe mennesker som tror blindt på en sak uten å kreve hverken for seg selv eller andre at man "beviser" noe av det man tror på.

Således innrømmer jeg også at mesteparten av det jeg tror på er vanskelig å bevise, dokumentere eller å kalle sannheter, selv om det for meg oppleves som sant og ubestridelig.

Men det er kjernen i religion, ikke vitenskap eller samfunnsvitenskap.

 

@Malvado

Jeg sliter seriøst med nettet her, men lover å lese den artikkelen i morgen eller så snart jeg er på et nett som samarbeider med meg.

Men et spørsmål, ser du noe sted at det står noe om hvilke mengder som må til før en strengt tatt kan kalle det giftig eller forvente at kroppen reagerer negativt på det?

Og videre, hvilke mengder er det snakk om at vi får i oss gjennom vaksina, kontra hva en egentlig kan regne som en farlig mengde?

Lenke til kommentar
Jeg sliter seriøst med nettet her, men lover å lese den artikkelen i morgen eller så snart jeg er på et nett som samarbeider med meg.

Men et spørsmål, ser du noe sted at det står noe om hvilke mengder som må til før en strengt tatt kan kalle det giftig eller forvente at kroppen reagerer negativt på det?

Og videre, hvilke mengder er det snakk om at vi får i oss gjennom vaksina, kontra hva en egentlig kan regne som en farlig mengde?

.

svaret finner du her:

"......20 000 times of the dose of thimerosal...."

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Jonlem : Personlig tror jeg ikke at mengden Thiomersal i selve vaksinen er farlig for voksne mennesker som har et fullt utviklet nervesystem (men selvsagt, det utelukker ikke at noen kan få alvorlige bivirkninger) men likeså ser jeg heller ingen grunn til å bruke Thiomersal i vaksiner som skal brukes på gravide kvinner og små barn nettop fordi nervesystemet er under utvikling.

 

Merk, jeg påstår ikke at Thiomersal forårsaker for eksempel Autisme eller Minamoto disease , men at sunn skepsis eller føre var prinsippet kan være like greit. Har man tryggere alternativer så er det en selvfølge å bruke disse?

 

Vaio : Ser du har gått helt av skaftet, men ærlig talt hold diskusjonen på et saklig nivå, at du nå prøver å karakterisere meg som en paranoid skeptiker blir bare for dumt. Det må gå ann å stille spørsmål angående vaksinasjonsprossesen, innholdet i vaksinen og om den er egnet for alle.

 

Videon du linker til baserer seg uansett på en "scam" studie som ble gjort i 98 med den hensikt å tjene penger på et søksmål og den vitenskapelige delen holdt aldri mål, derimot er jeg ganske så sikker på at linkene som jeg har gitt ovenfor gjør det.

Husk også at studien som videoen du postet henviser til, ble gjort på voksne mennesker og det er da lite relevant egentlig for om et foster eller baby hadde tålt 20.000 ganger den dosen Thiomersal som ble gitt til dem.

 

Men for all del, har du en studie som påviser at spedbarn / fostre kan få i seg 20.000 ganger den mengden thiomersal som man får i en vaksine uten noen langvarige / kortsiktige skader / bivirkninger / sykdommer / misdannelser så skal du jaggu meg få en karamel!

 

Edit : Finnes vel et par studier som påviser økning i konsentrasjon av Hg i håret til spedbarn : Hair Mercury in breast-fed infants exposed to thiomersal preservatives in vaccines

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...