Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvem her har tatt svineinfluensa-vaksinen?


Robocoop

Anbefalte innlegg

Kunne du oppsummert hva du vil fram med det? Og hva det har med svineinfluensa-vaksinen å gjør, gidder ikke lese en stor vegg med bullshit.

 

 

Hvordan kan du avgjøre om det er "bullshit" Når du ikke gidder å lese det ??

 

Fordi det kommer fra en blogg og handler tydeligvis om hvordan staten har laget svineinfluensa. Går ut ifra at du går i 10. klasse ettersom du har 94 i nicket, det er da på tide å lære at slike ting ikke skal brukes som kilde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kunne du oppsummert hva du vil fram med det? Og hva det har med svineinfluensa-vaksinen å gjør, gidder ikke lese en stor vegg med bullshit.

 

 

Hvordan kan du avgjøre om det er "bullshit" Når du ikke gidder å lese det ??

 

Fordi det kommer fra en blogg og handler tydeligvis om hvordan staten har laget svineinfluensa. Går ut ifra at du går i 10. klasse ettersom du har 94 i nicket, det er da på tide å lære at slike ting ikke skal brukes som kilde.

 

 

Jeg er ikke født i 1994. Å bruke en blogg som eneste kilde kan i noen tilfeller være ganske usikkert, men det er likevel ingen grunn il å avvise informasjonen,og spesielt ikke uten å lese den først.

 

Korrekt fremgangsmåte er å lese informasjonen først, og om man er i tvil om det er riktig så kan man sjekke den selv ved å finne evt. andre kilder.

Det er noe både du og mange andre her så absolutt burde lære.

Lenke til kommentar
Baxter Pharmaceutical søkte om og fikk patent på dagens H1N1-virus allerede 2 år før sykdommen brøt ut,. Dette betyr at de må ha utviklet H1N1-virus selv i laboratoriet.

 

http://ahrcanum.wordpress.com/2009/07/23/b...ne-patent-h1n1/

 

Baxter Vaccine Patent Application:

 

http://www.theoneclickgroup.co.uk/news.php...d=3581#newspost

 

Så du tror H1N1 virus er svineinfluensaen og at det ble laget av et selvskap?

H1N1 har eksistert lenge og er en undergruppe av influensa type-A. Svineinfluensaen er et H1N1 type virus og det selskapet tok ikke patent på svineinfluensaen før den kom, det er latterlig. :!:

Lenke til kommentar
Personlig prøver jeg å spise økologisk, velger produkter med tanke på innhold av miljøgifter og prøver å leve et så sunt som mulig liv i forhold til de midlene og tiden vi har tilgjengelig.

Jeg har forstått at du er en sånn en, og det er greit for meg. Men å lage skremselspropaganda på et ut-testet produkt, er mer enn en personlig overbevisning. Så må du roe deg ned med kallenavn.

 

Du har sikker bare fått deg med en liten del av utvikling i medisin, og det er synd, for safety standaren har betraktlig blitt mye bedre i de siste tiårene..

Lenke til kommentar
Personlig prøver jeg å spise økologisk, velger produkter med tanke på innhold av miljøgifter og prøver å leve et så sunt som mulig liv i forhold til de midlene og tiden vi har tilgjengelig.

Jeg har forstått at du er en sånn en, og det er greit for meg. Men å lage skremselspropaganda på et ut-testet produkt, er mer enn en personlig overbevisning. Så må du roe deg ned med kallenavn.

 

Du har sikker bare fått deg med en liten del av utvikling i medisin, og det er synd, for safety standaren har betraktlig blitt mye bedre i de siste tiårene..

 

Du mener med andre ord at du har det mest nyansert og riktige synspunktet i og med du er medisinstudent og får all den informasjonen du trenger når det gjelder skolemedisin? Er heller ikke ute etter å lage skremselspropaganda som du så fint sier det, men leser du litt igjennom mine tidligere poster så etterlyser jeg informasjon om en del punkter.

 

Du, som den godt informerte medisinstudenten som du er, har hittil ikke bidratt nevneverdig på de punktene jeg poengterte og det er jo litt synd når du tross alt er en såpass kunnskapsrik person.

 

Regner med du kommer med kilder om du tar deg tid til å svare på de punktene jeg lurte på.

Lenke til kommentar
Baxter Pharmaceutical søkte om og fikk patent på dagens H1N1-virus allerede 2 år før sykdommen brøt ut,. Dette betyr at de må ha utviklet H1N1-virus selv i laboratoriet.

 

http://ahrcanum.wordpress.com/2009/07/23/b...ne-patent-h1n1/

 

Baxter Vaccine Patent Application:

 

http://www.theoneclickgroup.co.uk/news.php...d=3581#newspost

 

Om jeg ikke har misforstått helt patenten så gjelder det familien H1N1 , og måten adjuvantene og komponentene i vaksinen bekjempet denne. Dagens vaksine er forsåvidt A(H1N1) dvs en subtype av hovedfamilien H1N1.

 

Tipper noe som har litt mer inforstått kunnskap om Virusfamiliene og utvikling av vaksiner kan forklare litt mer.

Lenke til kommentar
Du, som den godt informerte medisinstudenten som du er, har hittil ikke bidratt nevneverdig på de punktene jeg poengterte og det er jo litt synd når du tross alt er en såpass kunnskapsrik person.

 

Regner med du kommer med kilder om du tar deg tid til å svare på de punktene jeg lurte på.

Ikke kan jeg lese at du har poengtert med noe, bare rent skeptisisme. For all del, skriv ned punktene igjen...

Lenke til kommentar

Selvsagt kan jeg gjøre det, fra #650 :

 

1 : Må man benytte seg av de medfølgende sprøytespissene? Venn ble nektet vaksine pga de ikke hadde fått inn nok sprøytespisser som skulle benyttes, sammen med vaksinen og annen spiss kunne vist nok ikke brukes (han er diabetiker og hadde sprøyter på seg).

 

2 : Det hevdes at det benyttes døde dyreceller (kreftceller) i vaksinen Tysk Doctor advarer mot innhold i vaksinen , om dette stemmer så bør det jo komme godt fram.

 

3 : Hvorfor benyttes Tiomersal i vaksinen i steden for andre konserveringsmiddler? Forsåvidt så finnes det jo moderne konserveringsmiddler eller metoder som garanterer at produktet ikke blir forurenset uten at man skal ha behov for å bruke tiomersal.

Lenke til kommentar

Herr Malvado:

1 : Må man benytte seg av de medfølgende sprøytespissene? Venn ble nektet vaksine pga de ikke hadde fått inn nok sprøytespisser som skulle benyttes, sammen med vaksinen og annen spiss kunne vist nok ikke brukes (han er diabetiker og hadde sprøyter på seg).

I hverdagen bruker vi 2 typer nåler til medisininjeksjon: Opptrekksnål og injeksjonsnål.

injeksjonnål mål være i størrelsen til formålet:

Hvis den er fortykk, kommer all væske ut fra injeksjonsstedet. Og hvis den er fortynn, kommer ingenting inn..

 

Nålen som brukes til insulininjeksjon er svært svært tynn.

 

2 : Det hevdes at det benyttes døde dyreceller (kreftceller) i vaksinen Tysk Doctor advarer mot innhold i vaksinen , om dette stemmer så bør det jo komme godt fram.

"He has grave reservations about the firm Novartis who are developing the vaccine and testing it in Germany. The vaccination is injected “with a very hot needle”, Wodarg said."

 

Pandemix® er fra Glaxo-Smith-Klein ©

 

3 : Hvorfor benyttes Tiomersal i vaksinen i steden for andre konserveringsmiddler? Forsåvidt så finnes det jo moderne konserveringsmiddler eller metoder som garanterer at produktet ikke blir forurenset uten at man skal ha behov for å bruke tiomersal.

Fordi tiomersal er best egnet til å heme bakterie- og sopp- vekst. Det finnes ingen sammenheng mellom normal-tiomersal- vaksinedose og (nervologiske skader, autisme, eller ADHD).

 

Referanser:

Ball LK, Ball R, Pratt RD. An assessment of thimerosal use in childhood vaccines. Pediatrics 2001;1147-1154.

http://pediatrics.aappublications.org/cgi/...ract/107/5/1147

 

Blair AMJN, Clark B, Clarke AJ, Wood P. Tissue Concentrations of Mercury after Chronic Dosing of Squirrel Monkeys with Thimerosal. Toxicology 1975;3:171-1766.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/804725

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Skulle man ta én eller to vaksiner? Først ble det jo sagt to, deretter var det overskrifter i avisene en dag om at to doser var unødvendig. Er det kommet et endelig svar på det der?

Et svenskstudie viser at en vaksinedose er nok til å skape immunitet.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

i værste fall:

om man ser på det store bildet, så er det vel egentlig ett fett om man tar vaksinen eller ikke. tar man ikke vaksinen, så dør man av sjukdommen.

tar man vaksinen, så dør man av den.

det hadde vært en artig vri om alle vestlige land kjøpte vaksina, og så strøyk 80% av vestlige med pga vaksina og østen hadde vært på toppen.

det blir i værste fall som med svartedaudinn. 50% legger på røret. men noen år etterpå er man tilbake igjen. det viktigste av alt er å spre mennesker rundt verden, det skaper en buffer over tusenvis av år som stopper all sjukdom til slutt.

Lenke til kommentar

Vaio

 

1 : Du svarer fortsatt ikke på om det er kun den medfølgende sprøyten som "skal" brukes eller om det er helt greit at en annen egnet spiss / sprøyte kan brukes. Har du mulighet til å sjekke opp dette og bekrefte avkrefte det?

 

2 : Flott finting, men kan du bekrefte om det blir brukt døde dyreceller i den vaksinen som blir omtalt?. Blir det brukt døde dyreceller i Pandemix og i såfall hvilken type (om dette er samme type som feks Novartis sin vaksine)?

 

3 : Der er jeg uenig. Per dags dato har vi alternativer som kan brukes og som er like effektive som Tiomersal. Dette er faktisk en av konklusjonen som blir gitt i raporten du selv lenket til :

 

Limited data on toxicity from low-dose exposures to ethylmercury are available, but toxicity may be similar to that of methylmercury. Chronic, low-dose methylmercury exposure may cause subtle neurologic abnormalities. Depending on the immunization schedule, vaccine formulation, and infant weight, cumulative exposure of infants to mercury from thimerosal during the first 6 months of life may exceed EPA guidelines.

 

Conclusion. Our review revealed no evidence of harm caused by doses of thimerosal in vaccines, except for local hypersensitivity reactions. However, some infants may be exposed to cumulative levels of mercury during the first 6 months of life that exceed EPA recommendations. Exposure of infants to mercury in vaccines can be reduced or eliminated by using products formulated without thimerosal as a preservative.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Baxter Pharmaceutical søkte om og fikk patent på dagens H1N1-virus allerede 2 år før sykdommen brøt ut,. Dette betyr at de må ha utviklet H1N1-virus selv i laboratoriet.

 

http://ahrcanum.wordpress.com/2009/07/23/b...ne-patent-h1n1/

 

Baxter Vaccine Patent Application:

 

http://www.theoneclickgroup.co.uk/news.php...d=3581#newspost

 

Så du tror H1N1 virus er svineinfluensaen og at det ble laget av et selvskap?

H1N1 har eksistert lenge og er en undergruppe av influensa type-A. Svineinfluensaen er et H1N1 type virus og det selskapet tok ikke patent på svineinfluensaen før den kom, det er latterlig. :!:

 

Vel, du får tro og mene hva du vil. Min hensikt er bare å advare mot vaksinering, fordi jeg vet hva som er i vaksinen,og hva som er hensikten med den.

 

Om du ikke vil tro på meg, eller på det som står skrevet på websidene, så er det ok, jeg har nå uansett advart mot vaksinen.

Lenke til kommentar
1 : Du svarer fortsatt ikke på om det er kun den medfølgende sprøyten som "skal" brukes eller om det er helt greit at en annen egnet spiss / sprøyte kan brukes. Har du mulighet til å sjekke opp dette og bekrefte avkrefte det?

Da jeg fikk vaksinen min, var det ingen medfølgende sprøyte eller nål. Jeg fikk min på sykehuset.

Og.. hvorfor henger du deg opp i det? Er du redd for nålen innholder kvikksølv?

 

2 : Flott finting, men kan du bekrefte om det blir brukt døde dyreceller i den vaksinen som blir omtalt?. Blir det brukt døde dyreceller i Pandemix og i såfall hvilken type (om dette er samme type som feks Novartis sin vaksine)?

Utfra forpakninsinformasjon er det virus"biter" bundet til en immungent (Kjemikalier som skaper immunitet), mer vet jeg ikke. Forkjellige farmasøytiske selskaper, bruker forskjellige metoder og kjemikalier. Hvordan er det finting?

 

3 : Der er jeg uenig. Per dags dato har vi alternativer som kan brukes og som er like effektive som Tiomersal. Dette er faktisk en av konklusjonen som blir gitt i raporten du selv lenket til :

 

Hvis det står: "Our review revealed no evidence of harm caused by doses of thimerosal in vaccines" og du likevel tviler på det... Så for det blir sånt.

De er jo eksperter, ulik du og meg.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
om man ser på det store bildet, så er det vel egentlig ett fett om man tar vaksinen eller ikke. tar man ikke vaksinen, så dør man av sjukdommen.

tar man vaksinen, så dør man av den.

 

Om du ellers er frisk så er svineinfluensa helt ufarlig, den gir faktisk mildere symptomer enn vanlig influensa.

 

Alle friske mennesker har også et immunforsvar, og hvis du sørger for å holde dette ved like, hovedsaklig med c og d vitaminer, samt riktig kost, så vil immunforsvaret lett kunne bekjempe denne influensaen.

 

Men hvis du tar vaksinen, så blir du antakelig før eller senere et lett bytte for bivirkninger,svineinfluensa eller en annen fremtidig sykdom.

For vaksinen er ment å svekke immunforsvaret, ikke å styrke det.

 

Og svineinfluensaen er bare begynnelsen, For FN og WHO har flere og mer "spennende" sykdommer på lager for oss senere.

Lenke til kommentar
Baxter Pharmaceutical søkte om og fikk patent på dagens H1N1-virus allerede 2 år før sykdommen brøt ut,. Dette betyr at de må ha utviklet H1N1-virus selv i laboratoriet.

 

http://ahrcanum.wordpress.com/2009/07/23/b...ne-patent-h1n1/

 

Baxter Vaccine Patent Application:

 

http://www.theoneclickgroup.co.uk/news.php...d=3581#newspost

 

Så du tror H1N1 virus er svineinfluensaen og at det ble laget av et selvskap?

H1N1 har eksistert lenge og er en undergruppe av influensa type-A. Svineinfluensaen er et H1N1 type virus og det selskapet tok ikke patent på svineinfluensaen før den kom, det er latterlig. :!:

 

Vel, du får tro og mene hva du vil. Min hensikt er bare å advare mot vaksinering, fordi jeg vet hva som er i vaksinen,og hva som er hensikten med den.

 

Om du ikke vil tro på meg, eller på det som står skrevet på websidene, så er det ok, jeg har nå uansett advart mot vaksinen.

 

Nei, du får tro og mene hva du vil, jeg prøver bare å få deg til å slutte å lure folk. Ja jeg vet også hva som er i vaksinen og hva som er hensikten. Hensikten er jo ganske enkel, bli immun mot svineinfluensa.

Nå er vel du en av de litt mer ekstreme typene, som ikke bare har blitt lurt til å tro at svineinfluensaen er blitt laget, men også at hensikten bak vaksinen er å skade befolkningen?

 

Du sier svineinfluensaen er ufarlig for friske folk? De fleste som dør er i risikogruppen ja, men mange helt friske har også dødd.

 

At du tror at WHO og FN har flere sykdommer på lager er jo bare helt sykt, merkelig hvordan slike som deg totalt blokkerer alt som heter fakta, men trekker til seg alt som er av youtube-videoer og blogger. Synes synd på deg. Rart at FN og WHO skulle laget sykdommer og vaksiner som går utover dem selv og.

Endret av maxxi
Lenke til kommentar

Hva i pokker er logikken med at vaksinen dreper/skader folk? Tjener ikke legemiddelselskap på å ha flest mulig kunder? Hvor langt kommer de hvis kundene ikke vil ta vaksinen i frykt for at de dør?

 

Større sjanse for at de har funnet kuren for diabetes, men slipper den ikke ut pga. den enorme summen som ligger i å selge milliarder av doser insulin hvert eneste år... i så fall er jeg ferdig uansett hvordan ting går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...