Sitronade Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Nå er det enorm forkjell på å spise kvikksølv enn å sprøyte det direkte i blodet. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Å? Hvor stor forskjell? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Poenget med "hysteriet" er jo å være føre var, dersom dette skulle mutere og bli noe à la spanskesyken. Om viruset muterer så tviler jeg på at Vaksinen er like effektiv som før, dvs det er godt trolig at vi alle må ha et influensaskudd vaksine hvert år fremover nå om vi ønsker å leve. Man må jo heller ikke glemme at selv om vi mennesker ikke lenger blir smittet kan viruset fint mutere i grisebestander så det er vel valget ganske så enkelt : Drep Purka! Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Nå er det enorm forkjell på å spise kvikksølv enn å sprøyte det direkte i blodet. Og hvor fikk du denne informasjonen fra? Kvikksølv kommer inn i blodet uansett hva du gjør. Spising har lavere biotilgjengelighet, men det er alt. 100% biotilgjengelighet (sprøyter) har uansett ikke noe å si hvis det ikke er nok kvikksølv til å gjøre noen skade. Kvikksølvet i vaksinen forlater også kroppen ganske raskt i forhold til kvikksølvet i fisk. Mer info om thiomersal. Endret 4. november 2009 av FLarsen Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Hva skal man tenke og tro? Ingen i regjeringen er vaksinert. Jens og regjeringen møter kritikk for å si nei til vaksine. http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/helse/...rt-2992115.html Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Uansett hva regjeringen gjør blir det jo galt da. Tar de vaksinen tidlig griner folk over at det prioriterer seg selv og liksom er så viktige osv. Gjør de det ikke kommer folk og sier at de er uansvarlige eller verre, konspirasjonsklovnene dra på med teorier om at vaksinen er gift og bare "de" vet det. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Slenger meg på diskusjonen om H1N1. Angående Kvikksølvforgiftning: http://www.who.int/vaccine_safety/topics/t...ent_jul2006/en/ For de som lider av kronisk hysteri Angående Vaksinen: http://www.pandemi.no/ Og for dere som skal "hamstre" Tamiflu® http://www.medicalnewstoday.com/articles/35339.php Rådet er enkelt og klar: Alle bør ta vaksinen, men risikorgruppen prioriteres. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Poenget med "hysteriet" er jo å være føre var, dersom dette skulle mutere og bli noe à la spanskesyken. Om viruset muterer så tviler jeg på at Vaksinen er like effektiv som før, dvs det er godt trolig at vi alle må ha et influensaskudd vaksine hvert år fremover nå om vi ønsker å leve. Den vil da ikke fungere og en ny vaksine må lages Endret 5. november 2009 av Vizla Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Folk som bare poster ville påstander i hytt og pine uten dokumentasjon - kan dere vennligst la være å poste. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Den vil da ikke fungere og en ny vaksine må lages Samme som vanlig influensa, vaksinen lages og så ser de hvor godt de "treffer" år for år. Tilpasser hele tiden. Hørte på radio i går, alle motstandere av vaksinen var ute å kjørte. Kildene deres var media , youtube og alternativ medisin-sider. Professor i ditt og datt (ikke medisinsk) sa at vanlig influensavirus dreper 1000 pr år, nå har bare 15 dødd av svin, hva er problemet osv. De vet jo ikke hva de snakker om. WHO,EU,FN,helsemyndighetene i hele Europa, alle anbefaler vaksinen. De vaksinerer kongefamilien, høyt utdannede professirer i medisin som er eksperter på for eks indremedisin og jobber kun med stoffer man tilsetter kroppen og effekten av dette tar vaksinen og ber sin familie (der av meg +kona osv) om å ta den. Skeptikerene har ofte lavere utdanninger, jobber ikke innen for feltet osv. Og kildene deres går på andre typer stoffer som ligner, eller feil mengder stoffer. Det har blitt inn å være kritisk mot den, da føler man seg kunnskapsrik. 14-åringer lager youtube-videoer om emnet med skummel musikk og de gode firmaene som gjør det, gjør det nok for PR ol. Endret 5. november 2009 av War Lenke til kommentar
nostrum82 Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Poenget med "hysteriet" er jo å være føre var, dersom dette skulle mutere og bli noe à la spanskesyken. Der traff du spikeren på hodet. Føre-var-prinsippet kommer til anvendelse når: -det eksisterer stor vitenskapelig usikkerhet, -senarier eller modeller basert på vitenskapelig resonnement viser at skadevirkninger er mulige, -de mulige skadevirkningene er uopprettelige eller alvorlige for nålevende og kommende generasjoner, eller på annen måte moralsk uakseptable -effektive mottiltak vil være betydelig vanskeligere eller mer kostnadskrevende på et seinere tidspunkt. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Feber, vond hals , rennende /tett nese, hodepine, hoste og muskelsmerter. Tamiflu Nå fungerer den dårligere en antatt så jeg dobblet dosen. (ikke anbefalt) Endret 5. november 2009 av War Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Dårligare enn antatt? Tamiflu kan redusere varighet av sjukdomsperioden med 1-2 dagar og dempe enkelte symptomer, den vil ikkje helbrede deg. Å doble dosen hjelper ikkje iflg. legen eg snakka med. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Skeptikerene har ofte lavere utdanninger, jobber ikke innen for feltet osv. Og kildene deres går på andre typer stoffer som ligner, eller feil mengder stoffer. Merkelig nok, er jeg ganske enig med deg. edit: og de med økonomiskmotiv Ta en titt på disse amerikanske vaksinemotstanderne. De hallelujafrelst, konspirasjonsidioter, advokater som skal saksøke alle farmasøytiskeselskapene for trillioner og leger/forsker som er betalt av disse advokatene. Endret 5. november 2009 av Vaio Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Eg jobber ikke innenfor feltet og har nok ikke den høyeste utdanningen på forumet. Men eg er uansett ikke trygg på at vaksinen er ufarlig og bruker derfor retten min til å ikke ta den. Og eg mener også at hver enkelt må avgjøre selv om de stoler på informasjonen som er tilgjengelig eller om de ikke vil ta risikoen. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Jeg vet den ikke skal helbrede meg, den skal blokkere aktiviteten til et enzym (neuraminidase) så infiserte celler ikke slipper ut viruspartikler og på den måten begrense spredning så man får en "mildere" influensa. Da sier det selg selv at fortere man tar den etter å ha blitt smittet, bedre vil den teoretisk fungere. Men den fungerer ikke så godt som de håpet nå, cellene sprer viruset uansett. Ja jeg vet, min lega sa også ta en. Men når influensaviruset har raskt utviklet resistens mot Tamiflu og den virker dårligere en antatt. Doctors from the United States and several Asian countries have agreed to double the dosage of Tamiflu that is administered to patients suffering from the bird flu and other severe cases of non-avian related influenza. Det er nytt og ikke noe man anbefaler i Norge enda. Merk: Jeg prøver på egen risiko. Endret 5. november 2009 av War Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Eg jobber ikke innenfor feltet og har nok ikke den høyeste utdanningen på forumet. Men eg er uansett ikke trygg på at vaksinen er ufarlig og bruker derfor retten min til å ikke ta den. Og eg mener også at hver enkelt må avgjøre selv om de stoler på informasjonen som er tilgjengelig eller om de ikke vil ta risikoen. Ofte er det lurt å stille spørsmålet: Hva er grunnen til det. Så tar du det der ifra; www.google.com, og, www.Pubmed.com er din bestevenn:) Endret 5. november 2009 av Vaio Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Asylsøkerne sikrer seg også noen av vaksinene ser det ut til. Er det noe mer vi kan gjøre for dere? http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark...pland/1.6850584 Lenke til kommentar
War Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Flere av de 600 asylsøkerne er smitta av svineinfluensa. Mest bekymra er smittevernlegen for 30 gravide kvinner.... Lite å gjøre der. Lenke til kommentar
platty Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Det har kanskje vært nevnt før, men hva med en poll? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå