Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvem her har tatt svineinfluensa-vaksinen?

Robocoop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal man lage antistoffer av vitaminer nå plutselig? Det tror jeg du har temmelig lite lyst til.

Så, vitaminene er helt unødvendige i denne situasjonen og man er garantert at pharmacorp gir oss den riktige løsningen i form av vaksine eller tamilflu?

Og, hvilken vitamin tror du vi nordmenn har generelt mindre av i forhold til andre mer sørlige land? Kan dette ha en sammenheng med dødsratio?

Har jeg sagt noe om de tingene der? Vitaminer er ikke en erstatning for vaksiner, som var det jeg kommenterte på.

Lenke til kommentar

Måten du uttaler deg på derimot gjør at man får inntrykk av at vitaminene er ubrukelige.

Noe som ikke er bra.

Edit : Når det gjelder Tamilflu så har jeg inntrykket av at denne medisinene = placebo , i alle fall så har den ikke hatt særlig innvirkning på de som ligger i respirator og som har gått av med døden der "legene" har gjort alt som var mulig.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Skulle ikke Tamiflu være klar nå? I steden må jeg vente enda mer på disse livgivende tablettene. :hmm:

I morgen, lille venn. Du må vente til i morgen.

Jeg var innom Apotek 1 på Lagunen i Bergen. Der hadde de lagt ut sånne egenmeldingskjemaer så det virker som det er i salg her hvertfall. :hmm:
Lenke til kommentar
Skulle ikke Tamiflu være klar nå? I steden må jeg vente enda mer på disse livgivende tablettene. :hmm:

I morgen, lille venn. Du må vente til i morgen.

Jeg var innom Apotek 1 på Lagunen i Bergen. Der hadde de lagt ut sånne egenmeldingskjemaer så det virker som det er i salg her hvertfall. :hmm:

Isåfall er det en bergenser eller tre som driter seg ut.

Fra torsdag 5.november kan også farmasøyt i apotek skrive ut Tamiflu.

Det skjemaet kan også lastes ned fra pandemi.no - trenger ikke bety at jeg kan bestille Tamiflu på nett ;)

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

Ah... Mulig de bare lå der så folk kunne fylle de ut på forhånd. Jeg undersøkte ikke så nøye. Legen skulle få inn vaksiner i morgen eller fredag og da får jeg vaksina. Måtte skrive meg opp på liste og så skulle de ringe når de fikk den inn.

Lenke til kommentar
En venn av meg hevder at av de 15(?) som har dødd i Norge, var det noen (eller en) av dem som ikke hadde noe kronisk sykdom? (astma, diabetes)

Er det riktig? Isåfall burde virkelig alle vaksinere seg.

Men jeg tror ikke helt på det.

Tror det var to eller tre som ikke hadde noen underliggende sykdom. Var hvertfall to.

edit: Det er femten døde så langt. To hadde ikke noen underliggende sykdom. Kilde: http://pandemi.no/pandemi/for_presse/d_dsf..._a_h1n1__619284

Tretten av de omkomne hørte til risikogrupper. De to som ikke hørte til risikogruppene var i aldersgruppene 20-40 og 40-60.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
En venn av meg hevder at av de 15(?) som har dødd i Norge, var det noen (eller en) av dem som ikke hadde noe kronisk sykdom? (astma, diabetes)

Er det riktig? Isåfall burde virkelig alle vaksinere seg.

Men jeg tror ikke helt på det.

Jeg hadde personlig vært mer interresert i hva de har til felles og som gjorde at sykdomsforløpet endte med død. Dette + tilgang til det europeiske registeret burde sørge for at legene våre kan sørge for riktig behandling til de som blir alvorlige syke og berge livet dems.

Flarsen :

Og antistoffene dannes ikke magisk heller, der kommer ernærning inn i bildet. Spiser man riktig og har det kroppen trenger så er man langt bedre rustet enn om man hadde vært avmagret og i dårlig form pga sult / alvorlig feilnæring.

Lenke til kommentar
Vel, jo, det er jo det som har "skremt" oss litt, at tilsynelatende friske, unge mennesker blir alvorlig sjuke og dør av denne influensaen..

Nettopp, utrolig skremmende.

Enkelte av de som har mistet livet pga H1N1 hadde ingen kronisk sykdom etter hva eg har forstått, men de var allikevel i en nylig oppdaget risikogruppe: sterkt overvektige personer.

Da er jeg heldigvis ikke i den gruppa..

Tretten av de omkomne hørte til risikogrupper. De to som ikke hørte til risikogruppene var i aldersgruppene 20-40 og 40-60.

Scary shit, scary shit. De var ekstremt overvektige, da?

Lenke til kommentar
Scary shit, scary shit. De var ekstremt overvektige, da?
Det står ikke noe om det, men fedme med en BMI på over 40 står i under risikogruppene så jeg vil anta at de ikke var det.

Enkelte av de som har mistet livet pga H1N1 hadde ingen kronisk sykdom etter hva eg har forstått, men de var allikevel i en nylig oppdaget risikogruppe: sterkt overvektige personer.
Kilde?
Lenke til kommentar
Flarsen :

Og antistoffene dannes ikke magisk heller, der kommer ernærning inn i bildet. Spiser man riktig og har det kroppen trenger så er man langt bedre rustet enn om man hadde vært avmagret og i dårlig form pga sult / alvorlig feilnæring.

Vitaminer er næring og vaksiner er mer som instruksjoner. Du kan spise vitaminer til du overdoser på de om du vil, men du vil ikke få de rette antistoffene før du har fått enten vaksinen eller sykdommen.

CpNilsen fikk det til å virke som at vitaminer er en erstatning til vaksiner, noe som er feil. At vitaminer er nødvendige i tillegg til vaksiner er jo en selvfølge.

EDIT: Blandet ordene litt. "... spise vaksiner til du overdoser ..." :p

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...