Budeia Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Var liksom bare 7 dager med fri fra skolen Man kan si at propagandaen har lagt alt til rette for skoleskulkere og hypokondere Endelig får de sin høytid Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Dessuten er svineinfluensaen skikkelig opphypa, og man glemmer jo at det er lagt flere som dør av den "vanlige" influensaen årlig, som ikke engang er like mild som svineinfluensaen. Nærmere en halv million dør årlig av sesonginfluensa på verdensbasis, og rundt 1000-1500 i Norge, helt uten at noen slår alarm. De aller fleste av disse, og de aller fleste av de som har dødd av svineinfluensaen er allerede sjuke og svake. Ja nettopp, de som dør av vanlig influensa er jo de som likevel har den ene foten i grava. Ved svineinfluensa kan flere enn disse dø, de som ikke er så syke og svake. Endret 3. november 2009 av WarpX Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Frå torsdag blir influensamedisinen Tamiflu reseptfri. http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/arti...hp?artid=582567 Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Dessuten er svineinfluensaen skikkelig opphypa, og man glemmer jo at det er lagt flere som dør av den "vanlige" influensaen årlig, som ikke engang er like mild som svineinfluensaen. Nærmere en halv million dør årlig av sesonginfluensa på verdensbasis, og rundt 1000-1500 i Norge, helt uten at noen slår alarm. De aller fleste av disse, og de aller fleste av de som har dødd av svineinfluensaen er allerede sjuke og svake. Ja nettopp, de som dør av vanlig influensa er jo de som likevel har den ene foten i grava. Ved svineinfluensa kan flere enn disse dø, de som ikke er så syke og svake. Det finnes da folk som ikke har vært svake fra før av som har dødd av sesonginfluensa også da. Svineinfluensaen er mildere enn sesonginfluensaen, men siden ingen har hatt den typen virus før er heller ingen immune mot den. Det er i hovedsak forskjellen, i tillegg til at den kom på et annet tidspunkt i løpet av året. Jeg er også skeptisk til at den inneholder forbudte stoffer som for lengst ble ulovlig her i landet, og som har skapt problemer for folk før, og i tillegg kommer fra bedrifter som var på konkursens rand før pandemien dukka opp. At FHI tilbakeholder opplysninger og baggaliserer ting gjør meg heller ikke noe mindre skeptisk.. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Frå torsdag blir influensamedisinen Tamiflu reseptfri. http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/arti...hp?artid=582567 Spørs om det er udelt positivt på lang sikt? Vi vil kanskje få lignene problem som har oppstått p.g.a. for hyppig/skjødesløst bruk av antibiotika, når virus blir immune og mer og mere leit å behandle? Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hva mener man om de siste registrerte bivirkningene av vaksinen? http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/helse/...gn-2990161.html Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Nå tar hele familien min den snart ... Stemor har tatt den, far skal nok ta den snart, lille søster skal ta den, bestemor tar den på torsdag .. Mamma ringte legen for og spørre om vaksinen og da fikk jeg vite at jeg er prioritert siden jeg har astma Men er fortsatt veldig usikker på om jeg skal ta den.. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Ja nettopp, de som dør av vanlig influensa er jo man glemmer jo at det er lagt flere som dør av den "vanlige" influensaen årlig, Les tråden, ingen dør av vanlig influensa i Norge. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Anslagsvis dør 1000 personer, i all hovedsak eldre, i Norge i løpet av en gjennomsnittlig influensasesong som følge av influensa. http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=23...1:5800:59:::0:0 Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Ja nettopp, de som dør av vanlig influensa er jo man glemmer jo at det er lagt flere som dør av den "vanlige" influensaen årlig, Les tråden, ingen dør av vanlig influensa i Norge. Ingen? Vil da ikke si at 1000-1500 personer er "ingen". Dessuten blir 2-400.000 smitta av influensa her i landet årlig også, uten at noen roper varsko for det.. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Synes vi er i en dårlig situasjon nå. -Enkelte tjener penger på vaksinen og diverse personer med eierskap / egeninteresser anbefaler vaksinering eller minimerer risikoen for senskader. -Vi kjøres fulle av vaksiner fra første dag i livet og vi får ikke bygget opp et naturlig immunforsvar. -Informasjon om hvordan man med vitamin D og C kan styrke immunforsvaret uten bruk av vaksiner holdes tilbake. -Så vidt jeg vet så har ikke små barn blod-hjerne-barriære før ca 2 år og de er heller ikke istand til å danne egne antistoffer før en tid etter fødsel, likevel så kjøres våre små fulle av vaksiner. Nå venter vi vel til fylte 6 måneder her i Norge, men jaggu. -Det er godt mulig at en gjennomsnittlig voksen person med fungerende blod-hjerne-barriære tåler de skadelige stoffene i en vaksine, men hva med summen av alt vi får i oss. Kan det bli dråpen som får begeret til å renne over. Slik er det også med diverse tilsetninger i mat. Isolert sett er de kanskje ikke skadelig, men hva med summen av alt vi får i oss? -Tidligere lå det tall på Wikipedia fra forskning på tap av IQ ved at barn inntok store mengder av SodiumBenzoate (konserveringsmiddel i shampoo, såpe, vaskemiddel, brus, majones, tomatketchup, leverpostei), men dette er nå fjernet pga det ikke egner seg på trykk. Det er iallefall tilsatt i over halvparten av våre næringsmiddler og vi blir daglig eksponert for store doser. -Det er et faktum at etabelismentet ikke ønsker smarte individer i bunnen. Mennesker som er istand til å tenke selv er vanskelig å kontrollere. Endret 4. november 2009 av mrNilsen Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) -Vi kjøres fulle av vaksiner fra første dag i livet og vi får ikke bygget opp et naturlig immunforsvar. Dette er rent sprøyt. Vaksiner emulerer en sykdom i det at den inneholder de samme antigenene, som immunforsvaret [naturlig om du vil] lager de samme antistoffene av som det ville gjort med den ekte sykdommen. Jeg forstår ikke hvor folk får oppfattelsen av at vaksiner svekker immunforsvaret fra, det gir jo absolutt ingen mening. Og hva er opplegget med at ting skal være naturlig egentlig? "Naturlig" og "kunstig" har ikke noe som helst med effekten noe har på kroppen å gjøre. -Informasjon om hvordan man med vitamin D og C kan styrke immunforsvaret uten bruk av vaksiner holdes tilbake. Skal man lage antistoffer av vitaminer nå plutselig? Det tror jeg du har temmelig lite lyst til. Endret 4. november 2009 av FLarsen Lenke til kommentar
nostrum82 Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Ja nettopp, de som dør av vanlig influensa er jo man glemmer jo at det er lagt flere som dør av den "vanlige" influensaen årlig, Les tråden, ingen dør av vanlig influensa i Norge. Ingen? Vil da ikke si at 1000-1500 personer er "ingen". Dessuten blir 2-400.000 smitta av influensa her i landet årlig også, uten at noen roper varsko for det.. I denne sammenhengen så blir det feil å sammenligne de to. Hvorfor er forklart tidligere i tråden. Lenke til kommentar
War Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Anslagsvis dør 1000 personer, i all hovedsak eldre, i Norge i løpet av en gjennomsnittlig influensasesong som følge av influensa. Jeg kan ta det igjen. Ingen dør av "vanlig" influensa, de dør av en lungebetennelse som de får etterpå. Ikke av influensaviruset. De som dør er så svake at de hadde dødd hadde de bare fått lungebetennelsen også, det nye med svin er at friske kan dø , det kan man ikke av vanlig influensa. Ved svin kan lungene fylles med blod, kolapser og man dør. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Man kan da fint dø av vanlig influensa også. Selvsagt kan (både svin- og sesong)influensa føre til komplikasjoner slik at influensaen bare er en indirekte årsak til dødsfallet, men det finnes de som dør av selve influensaen også. Lenke til kommentar
War Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Det finnes ja, men skjelden i Norge og de har aldri vært friske fra før. Langt unna tallene som 1000 som nevnes her. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Ta et par søk du. Dette er påpekt av flere andre i tråden også. En av grunnene til at færre ikke-svake klarer seg bedre mot den vanlige influensaen er jo at den er bedre kjent, og at man er flinkere til å behandle den. Blir man behandlet for svineinfluensa tidlig nok skal det litt til for at friske mennesker dør av denne også. Dessuten så er det nok veldig mange som går rundt med svineinfluensa uten engang å merke noen til den, eller kanskje opplever en dag med litt vondt i magen, hoste eller hodepine. Lenke til kommentar
nostrum82 Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Ta et par søk du. Dette er påpekt av flere andre i tråden også. En av grunnene til at færre ikke-svake klarer seg bedre mot den vanlige influensaen er jo at den er bedre kjent, og at man er flinkere til å behandle den. Blir man behandlet for svineinfluensa tidlig nok skal det litt til for at friske mennesker dør av denne også. Dessuten så er det nok veldig mange som går rundt med svineinfluensa uten engang å merke noen til den, eller kanskje opplever en dag med litt vondt i magen, hoste eller hodepine. Det er riktig, om du mener at man = immunforsvaret/immunsystemet Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Skulle ikke Tamiflu være klar nå? I steden må jeg vente enda mer på disse livgivende tablettene. At de ikke kan dele opp i 5 pakninger og dele ut en pr. fødselsnummer i landet? Med alt av databaser og IT så skulle det vært gjort på en dag eller to. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Skal man lage antistoffer av vitaminer nå plutselig? Det tror jeg du har temmelig lite lyst til. Så, vitaminene er helt unødvendige i denne situasjonen og man er garantert at pharmacorp gir oss den riktige løsningen i form av vaksine eller tamilflu? Og, hvilken vitamin tror du vi nordmenn har generelt mindre av i forhold til andre mer sørlige land? Kan dette ha en sammenheng med dødsratio? All informasjon som kan hjelpe oss mot sykdommer inkludert svineinfluensa bør være allment tilgjengelig og myndighetene bør sørge for at pharmacorp ikke får all fokusen men dette er nok litt vanskelig om man ser på hvem som styrer i norge. Har enda ikke fått tilbud av vaksinen, men tror nok at jeg ikke kommer til å ta den fordi sannsynligheten for at jeg personlig er smittet av svineinfluensa er ganske så stor (er syk akkurat nå) og en blodprøve bør bekrefte dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå