Ståle Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Mtp. hvor lite farlig/ille svineinfluensaen er skjønner jeg ikke hvorfor det er lagd en vaksine. For allerede syke er den jo farlig. Det er jo også vanlig influensa forsåvidt. Jeg kommer ikke til å vaksinere meg, siden jeg er frisk. Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Tror jeg skal ta vaksinen (bare hvis det involverer et minimum av stress fra min side for å få det til). Grunnen til dette er vel fordi flere av vennene mine er blitt syke nå, og de sier det er helt jævlig. Hun ene har også kanskje fått lungebetennelse nå, men de vet ikke sikkert. (Svineinfluensaen angriper lungene og gjør det lettere å få lungebetennelse.) Lenke til kommentar
daruu Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Er ikke verre enn vanlig influensa, så ikkenoe å ta vaksine for.Tror jeg ikke ville tatt om jeg var i risikogruppene heller. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg kommer ikke til å vaksinere meg, siden jeg er frisk. Frisk heilt til ein blir sjuk, då er det for seint. Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Det er vel sikkert ikke verre en vanlig influensa for de fleste, men hvem vil egentlig ha influensa? En uke fri frister meg ikke, både fordi det er kjipt å være syk, fordi det suger å ta igjen en ukes fravær og fordi jeg hadde kjedet meg i hel. Så hvis vaksinen kan gjøre at jeg slipper å bli syk, tar jeg den lett. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Vaksinen er et preventivt tiltak både for individet, men også for å hindre spredning. Og d som sprer panikk og propaganda i tillegg til media er konspirasjonsfrikene som mener den er farlig pga. ting de ikke har peiling på. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 den norske media er vist så godt kontrollert av legemiddelindustrien at de virkelig får folk til å tro at det er bra for kroppen å sprøyte bly, kvikksølv og hvem vet hva mer rett inn i blodet. Dette er tull. Det er ikke engang rent kvikksølv, det er thiomersal. Thiomersal er et molekyl med ett kvikksølvatom som brukes om et konserveringsmiddel. Thiomersalet blir brutt ned til etylkvikksølv som, i motsetning til metylkvikksølv, ikke blir værende i kroppen. Dessuten kan du ikke bare si at det er bly, kvikksølv, julenisser eller hva det måtte være i vaksinen og tro at det er et poeng i det du sier. ALLE gifter avhenger av dose. Du må si hvor mye det er av stoffet før du kan si om det er farlig eller ikke. Det er ikke nok thiomersal i vaksinen til å utgjøre noen fare. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Kanskje enda verre, vaksinen inneholder Dihydrogen Monoxide (DHMO). Bare se hvor ille dette er: What are some of the dangers associated with DHMO?Each year, Dihydrogen Monoxide is a known causative component in many thousands of deaths and is a major contributor to millions upon millions of dollars in damage to property and the environment. Some of the known perils of Dihydrogen Monoxide are: * Death due to accidental inhalation of DHMO, even in small quantities. * Prolonged exposure to solid DHMO causes severe tissue damage. * Excessive ingestion produces a number of unpleasant though not typically life-threatening side-effects. * DHMO is a major component of acid rain. * Gaseous DHMO can cause severe burns. * Contributes to soil erosion. * Leads to corrosion and oxidation of many metals. * Contamination of electrical systems often causes short-circuits. * Exposure decreases effectiveness of automobile brakes. * Found in biopsies of pre-cancerous tumors and lesions. * Given to vicious dogs involved in recent deadly attacks. * Often associated with killer cyclones in the U.S. Midwest and elsewhere, and in hurricanes including deadly storms in Florida, New Orleans and other areas of the southeastern U.S. * Thermal variations in DHMO are a suspected contributor to the El Nino weather effect. http://www.dhmo.org/facts.html#DANGERS LOL! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Ein vaksine er jo eit virus, klart det ikkje består av Omega 3 og D-vitaminer. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Ein vaksine er jo eit virus, klart det ikkje består av Omega 3 og D-vitaminer. Hvem snakker du til? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Vaksinen er et preventivt tiltak både for individet, men også for å hindre spredning. Og d som sprer panikk og propaganda i tillegg til media er konspirasjonsfrikene som mener den er farlig pga. ting de ikke har peiling på. På den anne side kan det virke som norske myndigheter v/Folkehelse Instituttet, Statens Legemiddelverk, o.a. tidvis inntar en nonchalant holdning. Kom over denne vg-artikkelen hvor det fremmkommer bivirkninger av Tamiflu; http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/arti...hp?artid=556195 Reaksjonen fra Statens Legemiddelverk taler på en måte for seg sjøl; "Dag Jordbru, seksjonssjef ved Statens legemiddelverk, vil ikke spekulere i resultatene fra denne undersøkelsen" Lenke til kommentar
Koas Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Nyhetsspeilet har en del kritiske artikler om vaksiner: http://www.nyhetsspeilet.no/ Lenke til kommentar
Aceface Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Nyhetsspeilet er kanskje for kritiske... Lenke til kommentar
Androish Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Vill heller si at de mangler kritisk sans Lenke til kommentar
nostrum82 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Som jeg skrev i et innlegg i går, -det er merkverdig at Norge har 14 dødsfall, mens Dannmark har NULL (og Sverige 2) Dette stusser mange over, og det har tydeligvis gått innpå "helsemyndighetene" for nå har de kommet på den glupe ideen å lansere en særnorsk virus-variant! http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/arti...hp?artid=582413 Burde man ikke i heller fokusere på om det har noe med måten syke/innlagte blir medisinsk behandlet på i Norge, som kan være anderledes enn i f.eks. Sverige? Underbehandler vi pasientene? Eller kanskje overbehandler man stakkarene ved å pumpe de så fulle av Tamiflu, Antibiotika, etc. at de bukker under av cocktail-mixen? osv. Høres i allefall tvilsomt ut at det liksom allerede skal eksistere en særnorsk virus-variant i lusekofte m/dølahekter, som attpåtil er så veldressert at det hverken har blåst med vær & vind over skagerak ned til danskene, eller krysset den 3000 km. lange riksgrensa mot svenskene. Og forøvrig, er ikke bare Skandinavia Norge topper dødsstatistikken; > Norge på dødstoppen i Europa "Norge på europatoppen gjør oss litt bekymret. Ut i fra tallene alene er det ikke mulig å forklare dette. Det kan skyldes tilfeldigheter," jeez, når skal de slutte med tullpratet? Det er vanskelig å si. Etter det jeg vet så ble mannen i 20-årene fra Oppland faktisk smittet av svineinfluensa mens han var innlagt på sykehuset etter en bilulykke. Det er ganske bekymringsfylt. Min bestmor var veldig nær døden pga en infeksjon hun fikk fra samme sykehus for noen år siden. Hun ble rett og slett syk fordi sykehuset ikke gjorde en god nok jobb med å rengjøre/sterilisere sengen etter forrige pasient. Vaksinen mot svineinfluensa kan på ingen måte klassifiseres som et medisinsk eksperiment. Influensavaksiner har blitt brukt i lengre tid over hele verden. Personlig så mener jeg det er bedre og stoppe en epidemi med en dødlighet på 8-10% (og ca 30% senskader) selv med medisinks eksperimentering enn å la det spre seg videre. Statens institutt for Folkehelse var desperate og det ville tatt for lang tid til å komme med en ferdigtestet vaksine. Ifølge Helsedirektoratet så har 90000+ blitt smittet av svineinfluensaen til nå i landet, med 13 stk som har død som følge av dette. Det vil si 1 av 6400 smittede. Går utifra at det ikke er svineinfluensaen du tenker på med 8-10% dødelighet? For tallene media gir oss er ikke dødeligheten i nærheten av en promille. Selv om svineinfluensaen har herjet i mediene i flere måneder nå, så er det ikke svartedøden vi snakker om. Ikke for å påstå at den er ufarlig for alle, men jeg blir ikke bekymret hvis jeg blir diagnosert med svineinfluensa. [ http://www.dagbladet.no/2009/10/29/nyheter...e/8789264/?is=1 ] Er nok heller bekymret over medias tilstand, rollen som ukritisk megafon for Folkehelseinstituttet er jeg ikke imponert over. Når det virkelig bryter ut en virkelig dødelig epedemi, så har desverre tilliten til enkelte aktører blitt kraftig redusert. De som påstår at svineinfluensaen kommer til å mutere og medføre høyere dødelighet er synske eller konspirasjonsteoretikere? Bare til å spre budskapet ditt mrNilsen. Vi kan alle ha forskjellige meninger og respekterer at du går i ilden for å informere om dine syn. Hvis alle tenker likt, er det i realiteten ingen som tenker. Får jeg valget mellom svineinfluensaen og vaksinen, tar jeg influensaen uten tvil. Det er for mye usikkerhet ved enkelte deler av vaksinen. Spesielt Langtidsvirkningene. Folk får si og mene hva de vil, men min søken etter informasjon om Thimerasol og Squalene har ikke klart å overbevise meg om at de virkelig er så ufarlige. http://www.theflucase.com Det jeg snakket om der var hjernehinnebetennelse og den vaksinen som ble gitt fra 1987. Når det kommer til Folkehelseinstituttet så er det ikke så veldig lett for dem å forutse en epidemi med 100% sikkerhet. Noen ganger vil det være falsk alarm, andre ganger ikke. Og det kan også skje at de roper alarm, vaksinerer alle før det viser seg at nesten ingen blir syke. Da er det ikke lett å vite om det var pga vaksinen eller falsk alarm. Det eneste vi vet er at nye typer influensa kan drepe millioner og at det som regel skjer 4-5 ganger hvert århundre om man ser tilbake i historien. Den siste influensaepidemien var hongkongsyken rundt '68-70, så vi lever, statistisk sett, på lånt tid siden det da er nesten 40 år siden siste alvorlige utbrudd. Lenke til kommentar
murra Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Jeg lurte på om man må dra til den kommunen man har den folkeregistrerte adressen sin for å ta svinfeinfluensa vaksinen? Søkt litt på nettet men uten hell. Fant bare ut hvor, men ikke om... Vaksineguiden Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Vaksinen er et preventivt tiltak både for individet, men også for å hindre spredning. Og d som sprer panikk og propaganda i tillegg til media er konspirasjonsfrikene som mener den er farlig pga. ting de ikke har peiling på. På den anne side kan det virke som norske myndigheter v/Folkehelse Instituttet, Statens Legemiddelverk, o.a. tidvis inntar en nonchalant holdning. Kom over denne vg-artikkelen hvor det fremmkommer bivirkninger av Tamiflu; http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/arti...hp?artid=556195 Reaksjonen fra Statens Legemiddelverk taler på en måte for seg sjøl; "Dag Jordbru, seksjonssjef ved Statens legemiddelverk, vil ikke spekulere i resultatene fra denne undersøkelsen" Er det nonchalant, eller ren og skjær fornuft, at han ikke ønsker det han sier vil bli ren spekulasjon fra hans side, basert på en undersøkelse av 103 barn i London? Å bruke slike ting som "bevis" på at å ta Tamiflu ved influensa er verre i seg selv enn selve influensaen, ubehandlet (for det er det du mener å si?), er veldig Nyhetsspeilet-logikk. Endret 30. oktober 2009 av jonlem Lenke til kommentar
thebull Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Jeg kommer til å ta vaksinen, og synes alle som har muligheten burde gjøre det samme. Og det er bare propaganda? Haha, så du tror de bare finner på at folk dør? Fint å se at folk aldri slutter med disse konspirasjon teoriene sine Mulig de blåser det opp for å selge mer aviser, de gjør de nok, men at det er ren propaganda er bare BS.. Skjerp deg. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) 2009: SVIIINEINFLUEEEENSA!! Alle må vaksineres! 2008: Finanskrise! 2007: *Global Klimakrise kan gjøre planeten ubeboelig! 2005: Global oppvarming truer! 2003: IRAK! Saddam! Vi må invadere Irak NÅ! Kan ikke vente på pålitelig etteretning eller informasjon! 2002: SARS-epidemi! Myndigheter frykter det verste! 2002: Antrax-frykt! Kjøp gassmasker og verneutstyr! 2001: 9/11 - Terrorisme! Hele den vestlige sivilisasjon faktisk er truet! Vi må til krig NÅ! 2000: EBOLA-utbrudd! Ånei! 1999:Y2K: Verdens undergang! Umiddelbare tiltak nødvendig, hamstre boksmat før det er for sent! 1991:Golfkrig: Verden i fare! Krig eneste mulighet! 1980: Global Oppvarming truer! 1980: Ozonlag-krisen: Umiddelbare tiltak nødvendig for å hindre massedød! <1980: Kommunisme! Verdensfreden truet! 1970: Global Nedkjøling truer! Selv velger jeg å tro at den verden jeg lever i ikke er på randen til undergang hvert fjerde år. Kanskje det er greit å være forberedt, men et sted går grensen for min del. har ikke lagt til 2012 til listen, kun de offisielle dommedagsprofetiene. Endret 30. oktober 2009 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå