Mr.M Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Vil heller leve et godt liv som godtroende (basert på naturvitenskaplige bevis og fornuftsbegrunnet logikk) enn å leve et liv der jeg tror alle er ute etter å forgifte meg. Er stor forskjell på å tro noen vil forgifte deg vs. å være skeptisk til såkallte "naturvitenskaplige bevis" F.eks. angrer nok mange godtroende foreldre på at de lot barna sine delta i det store vaksineforsøket mot hjernehinnebetennelse som Nasjonalt Folkehelseinstitutt bedrev mellom 1987 til 1991 http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=152382 http://www.tv2nyhetene.no/dokument2/nektes...de-2400681.html edit: link Endret 29. oktober 2009 av Mekkus Lenke til kommentar
nostrum82 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Vil heller leve et godt liv som godtroende (basert på naturvitenskaplige bevis og fornuftsbegrunnet logikk) enn å leve et liv der jeg tror alle er ute etter å forgifte meg. Er stor forskjell på å tro noen vil forgifte deg vs. å være skeptisk til såkallte "naturvitenskaplige bevis" F.eks. angrer nok mange godtroende foreldre på at de lot barna sine delta i det store vaksineforsøket mot hjernehinnebetennelse som Nasjonalt Folkehelseinstitutt bedrev mellom 1987 til 1991 Vaksinen mot svineinfluensa kan på ingen måte klassifiseres som et medisinsk eksperiment. Influensavaksiner har blitt brukt i lengre tid over hele verden. Personlig så mener jeg det er bedre og stoppe en epidemi med en dødlighet på 8-10% (og ca 30% senskader) selv med medisinks eksperimentering enn å la det spre seg videre. Statens institutt for Folkehelse var desperate og det ville tatt for lang tid til å komme med en ferdigtestet vaksine. Så hva synes du er verst? At SIFF satte i gang et medisinsk eksperiment (det eneste som var tilgjenglig) for å stoppe en epidemi, noe som sannsynligvis har spart tusenvis av liv? For ikke å nevne at tallet på smittede personer i dag ligger på ca 35 per år og er synkende, mot 100-150 i det tidsrommet når vaksineringen ble satt i gang. ...eller... At i verste fall under 1% av de som var med i eksperimentet har fått ME uten at det er dokumentert noen direkte sammenheng (etter det jeg har lest). Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Jeg er i risikogruppen.. men fader som media hauser opp! 13 døde av 2500smittende hvis ikkeg jeg tar helt feil? Det er jo INGENTING. *13 døde av ca. 100,000 smittede Jeg vil annta at tallet for de som har\ har vært svineinfluensa syke er vesentlig høyre en 100 000. Enkelte får det rimelig lett (så det bare her i familien) og legen var ganske sikker på hva det var. Så mye rot det var hos legen betviler jeg og sterkt at vi ble -registrert- i denne - tellingen- Hvordan kan en da hvite hvor mange som er \ har vært syke da ? Det antar jeg selv, at tallet er høyere enn 100,000, men det er det tallet jeg har sett brukt offisielt så i stedet for å basere det på synsing fra min side baserer jeg tallet heller på noe offisielt så jeg har en kilde og henvise til om folk måtte finne på å spørre hvor jeg har det fra Estimat andre steder, bla. Storbritania og USA har vært enormt undervurdert i forhold til aktuelle tall så jeg regner med det er det samme her. Endret 29. oktober 2009 av Vizla Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Vaksinen mot svineinfluensa kan på ingen måte klassifiseres som et medisinsk eksperiment. I såtilfelle er det et paradoks at legemiddel-firmaet forlangte seg fritatt for alt erstatningsansvar og i stedet krevde at den norske staten skulle ta det juridiske/økonomiske ansvaret for medikamentet. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 tok vaksinen tirsdag morgen, svir fortsatt i skuldra/armen den ble satt i når jeg beveger den. ikke såpass at det ikke er noe jeg kan leve med men hadde forventet det gidde seg første dagen. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Vaksinen mot svineinfluensa kan på ingen måte klassifiseres som et medisinsk eksperiment. I såtilfelle er det et paradoks at legemiddel-firmaet forlangte seg fritatt for alt erstatningsansvar og i stedet krevde at den norske staten skulle ta det juridiske/økonomiske ansvaret for medikamentet. Det er vel bare vanlig "Risk management" fra firmaets side. Selv om de anser sannsynligheten er forsvinnende liten for at vaksinen "dreper folk", så vil de økonomiske konsekvensene hvis det skulle skje være katastrofale for firmaets videre eksistens. Vanligvis bruker legemiddelfirmaene mye lenger tid på evaluering av legemidler, men da har som regel ikke kundene hastverk slik tilfellet er nå. Hvis legemiddelprodusenten skulle tatt det helle og fulle erstatningsansvaret for influensavaksinen, så ville den ikke kommet på markedet før om et par års tid, og da vil det kanskje ikke lenger være bruk for den. Men alle har jo et valg: ta vaksinen og risikere å få ekle bivirkninger, eller la være og risikere å bli alvorlig syk av svineinfluensaen. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 tok vaksinen tirsdag morgen, svir fortsatt i skuldra/armen den ble satt i når jeg beveger den.ikke såpass at det ikke er noe jeg kan leve med men hadde forventet det gidde seg første dagen. Svir?:S med meg så kjennes det bare ut som jeg har trent skikkelig hardt. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 tok vaksinen tirsdag morgen, svir fortsatt i skuldra/armen den ble satt i når jeg beveger den.ikke såpass at det ikke er noe jeg kan leve med men hadde forventet det gidde seg første dagen. Hva baserer du det på? Sammenlignet med hva? Hvor ofte injiserer du ting inn i muskelvevet? Øm skulder er i hvert fall et godt tegn på at vaksinen ikke ble satt rett i en blodåre .... (Det er jo et positivt moment som man kan ta med seg oppe i all elendigheten.) Lenke til kommentar
War Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Svir?:S med meg så kjennes det bare ut som jeg har trent skikkelig hardt. Som jeg har skrevet før så er dette normalt, for at vaksinen skal fungere og være effektiv må det dannes en liten infeksjon som kroppen skal bekjempe, ta lærdom av og utvikle imunitet. Man skal være glad om armen føles litt øm. Lenke til kommentar
Evilfish Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 folk vill ikke ta vaksinen, media for panikk og sprer propaganda som f.eks om hvordan folk "kjemper" om å få vaksinen først når rundt 70% av normenn har sakt at de ikke vill. mens mange leger sier de selv ikke vil ta den, driver media store overskrifter om hvordan flere og flere dør hele tia, men vil ikke snakke om flere rapporter som kommer fra sverige, europa og USA om mange bivirninger som gjør at både syke og helt friske mennesker får flere merkelige bivirkningner. her i norge snakker man fremdeles bare om folk som dør men ikke om de døde før eller etter vaksinen den norske media er vist så godt kontrollert av legemiddelindustrien at de virkelig får folk til å tro at det er bra for kroppen å sprøyte bly, kvikksølv og hvem vet hva mer rett inn i blodet. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Som jeg skrev i et innlegg i går, -det er merkverdig at Norge har 14 dødsfall, mens Dannmark har NULL (og Sverige 2) Dette stusser mange over, og det har tydeligvis gått innpå "helsemyndighetene" for nå har de kommet på den glupe ideen å lansere en særnorsk virus-variant! http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/arti...hp?artid=582413 Burde man ikke i heller fokusere på om det har noe med måten syke/innlagte blir medisinsk behandlet på i Norge, som kan være anderledes enn i f.eks. Sverige? Underbehandler vi pasientene? Eller kanskje overbehandler man stakkarene ved å pumpe de så fulle av Tamiflu, Antibiotika, etc. at de bukker under av cocktail-mixen? osv. Høres i allefall tvilsomt ut at det liksom allerede skal eksistere en særnorsk virus-variant i lusekofte m/dølahekter, som attpåtil er så veldressert at det hverken har blåst med vær & vind over skagerak ned til danskene, eller krysset den 3000 km. lange riksgrensa mot svenskene. Og forøvrig, er ikke bare Skandinavia Norge topper dødsstatistikken; > Norge på dødstoppen i Europa "Norge på europatoppen gjør oss litt bekymret. Ut i fra tallene alene er det ikke mulig å forklare dette. Det kan skyldes tilfeldigheter," jeez, når skal de slutte med tullpratet? Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg nekter å ta vaksinen. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg tar den nok, får gjennom jobben. Ang kvikksølv, en får mer i seg gjennom kosthold enn i vaksinen. Lenke til kommentar
Virion Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Det er mer kvikksølv i ett gjennomsnittlig måltid enn i en vaksine. Go figure. Det å ta seg en tur på byen og drikke eller ta en røyk er nok 100 ganger mer farlig enn den vaksinen. Endret 29. oktober 2009 av Virion Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Er vel ikke rart det er slik, mange nordmenn er jo så redd for noen dagers med influense at de pakker seg full av naturpreparater, solhatt og hele sulamitten at når kroppen faktisk blir litt sykere enn normalt så er immunforsvaret så "dølla" ned at de aner ikke hva de skal gjøre. Regner ikke med at jeg blir å ta vaksinen, mange kan se på det som egoistisk men jeg anser det som å være realistisk. Selv med vaksinen kan man få influensa, eller man kan bli sengeliggende grunnet vaksinen, i værste fall stryke med. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Tatt vaksinen selv, ble temmelig dårlig dagen etter og hadde vondt i skulderen ett par dager. De fleste andre jeg kjenner som fikk den merket lignende. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Mtp. hvor lite farlig/ille svineinfluensaen er skjønner jeg ikke hvorfor det er lagd en vaksine. Lenke til kommentar
Methcal Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Vaksinen mot svineinfluensa kan på ingen måte klassifiseres som et medisinsk eksperiment. Influensavaksiner har blitt brukt i lengre tid over hele verden. Personlig så mener jeg det er bedre og stoppe en epidemi med en dødlighet på 8-10% (og ca 30% senskader) selv med medisinks eksperimentering enn å la det spre seg videre. Statens institutt for Folkehelse var desperate og det ville tatt for lang tid til å komme med en ferdigtestet vaksine. Ifølge Helsedirektoratet så har 90000+ blitt smittet av svineinfluensaen til nå i landet, med 13 stk som har død som følge av dette. Det vil si 1 av 6400 smittede. Går utifra at det ikke er svineinfluensaen du tenker på med 8-10% dødelighet? For tallene media gir oss er ikke dødeligheten i nærheten av en promille. Selv om svineinfluensaen har herjet i mediene i flere måneder nå, så er det ikke svartedøden vi snakker om. Ikke for å påstå at den er ufarlig for alle, men jeg blir ikke bekymret hvis jeg blir diagnosert med svineinfluensa. [ http://www.dagbladet.no/2009/10/29/nyheter...e/8789264/?is=1 ] Er nok heller bekymret over medias tilstand, rollen som ukritisk megafon for Folkehelseinstituttet er jeg ikke imponert over. Når det virkelig bryter ut en virkelig dødelig epedemi, så har desverre tilliten til enkelte aktører blitt kraftig redusert. De som påstår at svineinfluensaen kommer til å mutere og medføre høyere dødelighet er synske eller konspirasjonsteoretikere? Bare til å spre budskapet ditt mrNilsen. Vi kan alle ha forskjellige meninger og respekterer at du går i ilden for å informere om dine syn. Hvis alle tenker likt, er det i realiteten ingen som tenker. Får jeg valget mellom svineinfluensaen og vaksinen, tar jeg influensaen uten tvil. Det er for mye usikkerhet ved enkelte deler av vaksinen. Spesielt Langtidsvirkningene. Folk får si og mene hva de vil, men min søken etter informasjon om Thimerasol og Squalene har ikke klart å overbevise meg om at de virkelig er så ufarlige. http://www.theflucase.com Endret 29. oktober 2009 av Methcal Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) 14 døde nå, var ei dame som døde i dag eller når det var:( Endret 29. oktober 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Det er mer kvikksølv i ett gjennomsnittlig måltid enn i en vaksine. Go figure. Er forskjellige varianter kvikksølv. Den i vaksinen er en annen type. Dog tar jeg ikke stilling til hvorvidt den er farlig eller ei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå