HeHauken Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Tok den i går og har en epic hodepine, er generelt slapp og armen som ble stukket brenner litt enda. Men jeg skal egentlig ikke klage. Så lenge jeg slipper svinereiet som kunne sendt meg i koma eller til St. Peter er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Høres ut som det er mange i risikogruppen her inne. Eller fra et sånt lite mikrosted som "Trangsund og Trangvik kommune" Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Vurderer om jeg kanskje skal ta vaksinen når den blir tilgjengelig for ikke-risiko folk, men er ikke helt sikker på hvor. Jeg bor i oslo, men fastlegen er i stavanger og hjemkommunen min er sola. Søkte, men alt jeg fant var "bla bla bla, organiseres av kommunen, osv." Noen som vet? Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Vaksinasjons-info om hvor, når og for hvem publiseres på kommunens hjemmesider - dvs http://oslo.kommune.no for Oslo Tror ikke det har noe å bety hvor fastlegen din er - er du i en kommune så får du det der - alt ettersom når det blir alment tilgjengelig, som kan ta sin tid for oss utenfor risikogruppene. Det var også en i en riskogruppe som blogget om hvor artig det var å stå tettpakket i et venterom i 2 timer før hun fikk vaksineringen. (Snakk om å legge til retter for smitte...) Det var heller ikke nok doser til alle... Endret 28. oktober 2009 av Rune_says Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Takk. Fant svar på det jeg lurte på der. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Jeg er i risikogruppen.. men fader som media hauser opp! 13 døde av 2500smittende hvis ikkeg jeg tar helt feil? Det er jo INGENTING. Propeganda og kapitalisme er nok de rette ordene. Men ja, skal nok ta den.. for forelderenes skyld. haha blitt hjernevasket allerede de. Endret 29. oktober 2009 av laffe Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Tok den idag, noe motvillig, men den paranoide moren min jobber i helsevesenet og følte en enorm trang til å sette nåla i meg... Får håpe det er legit shit. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg er i risikogruppen.. men fader som media hauser opp! 13 døde av 2500smittende hvis ikkeg jeg tar helt feil? Det er jo INGENTING. Hvorfor er det så vanskelig å forstå at vaksinene må tas før viruset virkelig begynner å ta liv? Man kan ikke vaksinere døde folk. De antar sykdommen kommer til å eskalere så de prøver å komme den i forkjøpet. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Jo flere av dere som tar den, mindre grunn føler jeg at jeg trenger å ta den. Menmen får jeg tilbudet så vurderer jeg det nok, med mindre media har skremmer meg med noe mulige bivirkningdritt. Lenke til kommentar
War Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg sto i køen for å vente på kona, for en tett luft / folk som hoster /nyser/ peser/ Eldre folk som lukter urin og svineri. Svir i lungene når jeg pustet inn, føltes ut som rene smittebunkeren. Brrrrgrøss Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg er i risikogruppen.. men fader som media hauser opp! 13 døde av 2500smittende hvis ikkeg jeg tar helt feil? Det er jo INGENTING. *13 døde av ca. 100,000 smittede Lenke til kommentar
War Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Ser at 99% av prøvene av influensa er svin nå, dvs får du influensa er det 99% sikkert at det er svin og 1% sesonginfluensa. Dvs får du influensa nå så kan man ikke håpe det er vanlig. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Hadde influensa i september, altså snart en måned siden. Sett at jeg pådro meg en lungebetennelse, ville det nå plutselig kunne forverre seg? Var vel sjuk i ei uke, men aner ikke om det var baconfeber eller sesongvirus. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Er nå en stund siden jeg tok den. Still alive... hadde litt småhodepine i går men om det var vaksinen sin skyld eller ikke skal jeg ikke uttale meg om. Bør vel ha fått noen bivirkninger nå om jeg skulle fått noen?:S Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Er nå en stund siden jeg tok den. Still alive... hadde litt småhodepine i går men om det var vaksinen sin skyld eller ikke skal jeg ikke uttale meg om. Bør vel ha fått noen bivirkninger nå om jeg skulle fått noen?:S Det burde du. Jeg hadde noen bi-virkninger i går som nevnt, men i dag er alt bare bra. Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Tok den på tirsdag, er sår i skuldra, hatt litt hodepine men jeg legger egentlig aldri skikkelig merke til hodepine, så. Ellers har jeg ingen andre bi virkninger. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg er i risikogruppen.. men fader som media hauser opp! 13 døde av 2500smittende hvis ikkeg jeg tar helt feil? Det er jo INGENTING. *13 døde av ca. 100,000 smittede De tester jo ikke lengre, da er det vel uhyre vanskelig å hvite nøyaktiv hvor mange som har\ har hatt svineinfluensa eller ikke. Alle her i huset har vært syke (jeg er litt tufs ennå etter 1 uke) INGEN av oss ble testet. Legene -anntok- med ganske stor sannsynlighet at vi alle hadde svineinfluensa da jeg ringte både lege og lege henviste til legevakt som igjen hennviste til legen min igjen. Legen tok meg og inn pga jeg hadde time for noe annet så legen fikk SE meg. Ovveraskende nok var det ingen som helst beskyttelse eller forhåndsregler værken på venterommet eller inne hos legen enda de viste jeg var syk og DE anntok det var svineinfluensa. Sentralborddamen buret seg inne i sitt avlukke bokstavlig talt,,, lukket raskt både dør og vindu da jeg kom. Men den gravide damen med en liten unge og en eldre dame på venterommet tenkte de vist ikke på. Ble ikke tatt prøver av verken meg eller resten av familien pga. ingen av oss hører til den sterke rissikrogruppen. Men siden vi hadde nesten alle symptomene annslo legen at det var svineinfluensa på alle sammen. Ingen fikk tandeflu siden vi da hadde vært syke over 72 timer. Hvordan kan de da -beregne- hvor mange som er smittet eller ei når de ikke tester ? Informasjonen vi fikk var svært mangelfull og usikker. Leste selv det jeg trengte på pandemi.no Ungene spessielt har reagert på at de har møtt svært mange syke med lignende symtomer (feber,hodepine,hoste\nysing, sår hals, tett nese osv) både på skolen og på fritidsaktivitetene de er på. På ungdoms skolen fleipes de syke veldig med at det er svineinfluensa de har, hva som er reelt eller ikke kan en jo ikke vite. Under normale omstendigheter er det jo "en trend" at en går på både jobb og skole lenge før det har gått 7 dager etter sykdomsutbrudd. (svært ofte mens en er veldig syk også... jobbet selv et sted der de gikk på jobb tross i høy feber) Virker som svært mange ikke tar forhåndsregler med å holde seg hjemme 7 dager om det er misstanke til svineinfluensa. Men skjønner det engentlig veldig godt. Ikke får en hvite helt sikkert om det er svineinfluensa eller ikke.. legene er veldig vage. Og de av oss som får en mildere variant er jo ikke direkte sengeliggende. Noen (der i blant 2 av vår familie) ble friske i løpet av 2-3 dager.. når en ikke vet med sikkerhet om det var svineinfluensa eller noe annet som ikke smitter like fært er det svært vanskelig å vite om en skal være hjemme 7 dager eller ikke. Tok legen og du selv feil og det viser seg at nja.. en får symptomer senere på svineinfluensa 2-4 uker senere osv. utover vinteren,, da kan en jo ikke være hjemme 7 dager - vær eneste gang- Slik som en i familien her... har hatt 4 runder på 3- 7 dager om gangen vært syk. Litt varierende symptomer men ganske likt det som betegnes som Svineinfluensa... Var såpass like symtomer at jeg er ganske så sikker på at legen ville sagt også dette antakelig var svineinfluensa også. Skulle den vært hjemme 7 dager * 4 sykdoms "runder" bare for å være på den sikkre siden ? Og vist flere går slik og får varierende "normale" symtomer som -kanskje- kan være svineinfluensa,, skal ALLE holde seg hjemme 7 dager da ? Betviler sterkt at en skole eller arbeidsgiver synes det er særlig -bra- at elerver og arbeidere gjør det. De er jo til vanlig svært opptatt av sykestatestikkene. Etter styret med usikkerhet og de erfaringer vi fikk med forvirrende og mangelfull informasjon av lege... og ikke minst at en ikke får noen klare svar kan jeg godt skjønne at andre også er rimelig usikker. Jeg vil annta at tallet for de som har\ har vært svineinfluensa syke er vesentlig høyre en 100 000. Enkelte får det rimelig lett (så det bare her i familien) og legen var ganske sikker på hva det var. Så mye rot det var hos legen betviler jeg og sterkt at vi ble -registrert- i denne - tellingen- Hvordan kan en da hvite hvor mange som er \ har vært syke da ? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Det som er hele poenget her. Ikke skal det telles smittede og definasjonen av pandemi ble gjort om tidligere i år. Det ser heller ikke ut til å være problemer med å komme med påstander om at "Nå vil folk ha vaksinen." på forsiden av riksdekkende avis, uten at det nødvendigvis har hold i virkeligheten. Godtroende mennesker kommer til å la seg vaksinere. Spesielt gruppen med tankegangen "Det er kun gode og iallefall ikke noen skadelige næringsmidler i supermarkedet, hvis ikke hadde det vært tatt bort fra hyllene. Samfunnet vil oss så godt, vi trenger ikke ta vare på oss selv. Maten har ordentlig god kvalitet altså! Det er ordentlig godt å bo i Norge, ingen ting er feil i dette landet!" "Vaksinen er ikke tilstrekkelig testet, men jeg stoler på at myndighetene vet hva som er best for meg. Jeg kan godt være prøvekanin siden et profilert menneske gikk ut og sa at vaksinen er usedvanlig trygg (selv om den ikke er prøvd ut)." Lenke til kommentar
nostrum82 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Vil heller leve et godt liv som godtroende (basert på naturvitenskaplige bevis og fornuftsbegrunnet logikk) enn å leve et liv der jeg tror alle er ute etter å forgifte meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå