Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvem her har tatt svineinfluensa-vaksinen?


Robocoop

Anbefalte innlegg

FLarsen:

Jeg har hatt beste karakter i flere skolefag. Jeg tror ikke lenger store deler av det jeg har lært.

Og så? Det viser jo bare at du har litt for lett til å kaste fra deg kunnskap og erstatte den med alskens konspirasjoner du finner på nettet.

 

(Ja, jeg går på person, men hva annet kan jeg gjøre? Jeg svarer jo på noe som har med person å gjøre.)

 

Og når det gjelder kildekritikk så er jo det meste av nyhetskilder og lærebøker fulle av både sort og hvit propaganda og desinfo, for ikke å nevne all informasjon som tilbakeholdes.

Og du mener nyhetsspeilet er et greit alternativ?

 

Jeg prøver å få min informasjon fra vitenskapelige kilder.

 

Alternativ informasjon er ikke nødvendigvis noe dårligere. Det kommer mer an på agendaen til kilden enn kilden i seg selv. Mainstream og det offentlige har som regler fler agendaer enn de som står bak uavhengige informasjon.

Det tviler jeg på. På visse felt kanskje, som f. eks. rusmidler, men ikke når det gjelder vaksiner. Dessuten er det bare å sjekke informasjonen med andre, uavhengige kilder.

 

EDIT: Jeg snakker om det offentlige her, ikke "mainstream media".

 

"Det er poenget. Vaksiner skal være så permanente vi kan få de."

Jeg mente selvfølgelig de negative efgektene som kan oppstå. Det burde du ha skjønt siden du ser på deg selv som smart og dersom du ikke skjønte hva jeg mente så burde du ikke komentere men stille spørsmål til hva jeg mente. Enten er du ikke fult så smart eller så vil du bare krangle. Eventuelt må jeg lese det som at du mener at "Skadene ved vaksinering er så permanent som ønskelig." Jeg skjønner hva du mener, men du skjønte tydeligvis ikke hva jeg mente og da er det sjanseløst av deg å kommentere det jeg skrev om du ikke engang skjønte hva jeg mente eller om jeg skal si det litt penere, misforstod hva jeg skrev.

Jeg forstod fint hva du mente. Jeg kommenterte på det med negative effekter, men det ble til noe helt annet etter en del redigering.

 

Det jeg skulle skrive var uansett bare at de negative effektene er for sjeldne til å være noe å bekymre seg over.

 

Jeg tror jeg holder meg for god til å skrive noe mer i denne tråden så lenge det er mer populært å kritisere min person enn det jeg skriver. Når det i tillegg kommer kommentarer fra personer som ikke skjønner hva jeg mener så blir det for uintelligent for min del.

En ting jeg har lært er at det er ganske bortkastet å kritisere en konspirasjonsteoretikers kilder, ettersom det bare leder til nye vegger av tekst og ingenting lært. Problemet ligger i hvordan konspirasjonsteoretikere forholder seg til informasjon, en personlig ting.

 

Jeg skrev til og med et tilsvarende eksempel under om hørselskader for å sikre at det ikke kunne misforståes at jeg mente ikke-reverserbare skader og ikke ønskede effekter. Likevel greide vedkommende å misforstå, evt så prøver bare vedkommende å være vittig og eller plagsom mot min person.

Hørselsskade er bare negativt så det blir en dårlig sammenligning. Hørselsskade som et [mulig] resultat av noe positivt ville vært bedre. Det er snakk om å veie to sider opp mot hverandre her. F. eks. at du kan bli kvitt en hjernesvulst men muligens vil miste hørselen i tillegg.

 

"At utfallet av vaksinering ikke er reverserbart er alene en god nok grunn for meg til å ikke la meg vaksinere.

 

Akkurat på same måte som hørselskade per dato ikke er reverserbart så tar jeg heller forhåndsregler som ivaretar hørselen."

Jeg veier de positive og negative sidene opp mot hverandre og gjør en avgjørelse individuelt for hvert problem.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor korttenkt er du egentlig? Hørselsskade oppstår ikke av seg selv, men av aktivitet på samme måte som vaksiner ikke injeserer seg selv i kroppen.

 

Hørselskade kan være knyttet til musikk.

Så vidt jeg vet så er det positive sider ved å lytte til musikk, men musikk kan også være musak/stay eller gi hørselsskade.

 

Når du viser så lavt intellektuelt nivå så orker jeg ikke diskutere mer med deg overhodet.

Du har nå to ganger bevist at du ikke skjønner enkelte ting eller greier å sette det jeg sier i rett sammenheng.

 

Jeg har allerede uttrykket at jeg mener majoriteten av innholdet på nyhetsspeilet er sprøyt. Jeg har heller ikke besøkt det nettsetedets hovedside på flere måneder av denne grunn. Akkurat den artikkelen fant jeg ved søk i søkemotor. Og nei, jeg har aldri brukt nyhetsspeilet som kilde for noe jeg har påstått, det kunne jeg heller ikke ha gjort siden jeg først leste den etter flere poster. Jeg mente kun det kunne være interessant lesning, jeg synes det er positivt at noen tør å skrive at det kanskje ikke engang er noe pandemi på norsk kontinentalsokkel og at siden vaksien er innkjøpt så kommer den til å bli pushet på folk være seg pandemi eller ikke.

 

Man kan jo selvsagt gjøre om definasjonen på pandemi en gang til slik at det passer for situasjonen.

 

Du kan selvsagt velge å se ting i kun sort hvitt. Alle alternative kilder er dårlige og alle offentlige er helt bra. Det vil som regel være grånyansier imellom.

 

Hvis det hadde vært noen pandemi her så hadde folk neppe stått nede i byen og laget nøffelyder og fleipet om influensaen dag ut og inn. Man bør egentlig ikke undervurdere sykdom, men i dette tilfellet så er influensaen hypet opp flere hundre ganger over hva som er fakta. Det dør flere av vanlig sesonginfluensa og så står man klar til å erklære unntakstilstand for noe mindre. Det lyder ikke godt i mine øre iallefall.

 

Når du i tillegg har innrømmet at du har interesse av å gå på person så har vi ikke noe mer å diskutere.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Mener du at det er usannsynlig at vi møter et potensielt farlig influensa utbrudd?

 

Dette skjer med jevne mellomrom om du ser tilbake på historien.

 

http://www3.interscience.wiley.com/cgi-bin...=1&SRETRY=0

 

De fire store utbruddene som har vært de siste 100 årene har tatt mellom 20 og 100 millioner liv. Om man ser på folketallet i dag og hvor mye mer global verden er så vil det ikke være usannsynlig at det neste utbruddet (svineinfluensa?) kan koste 5-10 ganger fler dødsfall en hva et av de tidligere utbruddene har forårsaket om ingen tar vaksinen.

 

Hva ville du ha sagt om det viser seg at du var en del av den bevegelsen som stoppet verden fra å vaksinere seg og dermed kostet mellom 5 og 1000 millioner menneskeliv? Vet det er satt litt på spissen men det er fortsatt noe som kan skje og absolutt noe du burde tenke over når du sprer slik informasjon.

Lenke til kommentar

mrNilsen: Haha nok et eksempel på at du ikke har peiling på det du skriver om. En pandemi er en epidemi som sprer seg over store deler av verden. Epidemi er et utbrudd av en sykdom som sprer seg raskt mellom mennesker.

 

Bare fordi det er en pandemi så betyr det ikke at folk holder seg hjemme i frykt.

Endret av maxxi
Lenke til kommentar

Tror nok at jeg tar den når jeg får mulighet. Akkurat som jeg gjør med vanlig influensavakisne.

 

Men det rare med hele greia er at i alt oppstyret er det ingen som tenker på hvor mange liv den "vanlige" influensen tar hvert år. For de med nedsatt immunforsvar og andre sykldommer kan få komplikasjoner med helt "vanlig" sesong influensa også.

 

Litt info

Endret av darkz
Lenke til kommentar
Men det rare med hele greia er at i alt oppstyret er det ingen som tenker på hvor mange liv den "vanlige" influensen tar hvert år

 

Det er pga svaret er 0.

 

Ingen dør av den vanlige influensaen, de dør av andre sykdomer de får etter den som for eks lungebetennelse ol.

Endret av War
Lenke til kommentar

Det er så, men i hovedsak er det jo influensaen som svekker immunforsvaret så det skjer.

Influensa a gjør jo at de med kroniske eller andre underliggende sykdommer også får svekket sine indre organer så de gir etter. Jeg har bare hørt om 2 dødsfall der det ikke ligger noe slik til rette, men de kunne ikke være 100% sikkre der heller.

 

Men igjen så er ikke dette noe jeg har satt meg inni. Det som skjer det skjer. :cool:

Lenke til kommentar

Ja, men så lenge de lever etter å ha hatt influensaen så dør de ikke av influensaen.

 

De hadde sikkert dødd av en lungebetennelse uten influensa først også, så det uhellet med at de får betennelse etterpå tar livet av dem, de som ikke får betennelse men kun influensa overlever.

 

Så man kan ikke skylde på influensaen, den fikk de bare tilfeldigvis først.

Det her er snakk om eldre mennesker, de nekter å drikke når de blir syk og helsen generellt er ræva.

Lenke til kommentar

Sesonginfluensa og svineinfluensa i denne sammenhengen er to helt forskjellige ting.

Den store forskjellen er at de fleste har et immunsystem om er kjent med og klarer å takle sesonginfluensaen. Når det kommer til nye typer influensa som ofte kommer i form av utbrudd ca vert 20. år har de fleste av oss ikke et naturlig forsvar mot dette viruset så lenge man ikke vaksineres. Dette er en utrolig viktig forskjell som har all betydning for hvem og hvor mange som blir smittet og eventuelt dør.

Et kjennetegn ved disse store utbruddene av nye influensavirus har som regel vært at unge friske mennesker har omkommet i stor grad.

Lenke til kommentar
Hvor korttenkt er du egentlig? Hørselsskade oppstår ikke av seg selv, men av aktivitet på samme måte som vaksiner ikke injeserer seg selv i kroppen.

Poenget mitt var at skal du finne noe å sammenligne en balanse mellom noe postitivt og negativt med så må det også være en slik balanse. Du nevnte bare hørselskader, som ikke er en balanse. (Ja, hørselskader er et resultat av noe annet, men "noe annet" er ikke godt nok som motvekt til "hørselskader".)

 

Hørselskade kan være knyttet til musikk.

Så vidt jeg vet så er det positive sider ved å lytte til musikk, men musikk kan også være musak/stay eller gi hørselsskade.

Det var noe slikt jeg mente du burde ha brukt som eksempel.

 

Når du viser så lavt intellektuelt nivå så orker jeg ikke diskutere mer med deg overhodet.

Du har nå to ganger bevist at du ikke skjønner enkelte ting eller greier å sette det jeg sier i rett sammenheng.

Eller du har bevist at du ikke forstår svarene mine. Jeg forstår deg godt.

 

Jeg har allerede uttrykket at jeg mener majoriteten av innholdet på nyhetsspeilet er sprøyt. Jeg har heller ikke besøkt det nettsetedets hovedside på flere måneder av denne grunn. Akkurat den artikkelen fant jeg ved søk i søkemotor. Og nei, jeg har aldri brukt nyhetsspeilet som kilde for noe jeg har påstått, det kunne jeg heller ikke ha gjort siden jeg først leste den etter flere poster. Jeg mente kun det kunne være interessant lesning, jeg synes det er positivt at noen tør å skrive at det kanskje ikke engang er noe pandemi på norsk kontinentalsokkel og at siden vaksien er innkjøpt så kommer den til å bli pushet på folk være seg pandemi eller ikke.

Det så ut som en kilde, men der tok jeg tydeligvis feil. Å i det hele tatt linke dit seriøst senker uansett en persons troverdighet, enten det er som en kilde eller ikke. Det er ikke positivt å spre misinformasjon, og den artikkelen er nettopp det.

 

(1) Du kan selvsagt velge å se ting i kun sort hvitt. (2) Alle alternative kilder er dårlige og alle offentlige er helt bra. (3) Det vil som regel være grånyansier imellom.

1. Hvorfor i alle dager skulle jeg ønske det?

2. Har jeg aldri sagt.

3. Har jeg sagt ved flere anledninger (i andre tråder riktignok, men det burde vel være ganske opplagt at jeg mener at ting ikke er svart-hvitt utifra hvordan jeg diskuterer her).

 

Hvis det hadde vært noen pandemi her så hadde folk neppe stått nede i byen og laget nøffelyder og fleipet om influensaen dag ut og inn. Man bør egentlig ikke undervurdere sykdom, men i dette tilfellet så er influensaen hypet opp flere hundre ganger over hva som er fakta. Det dør flere av vanlig sesonginfluensa og så står man klar til å erklære unntakstilstand for noe mindre. Det lyder ikke godt i mine øre iallefall.

Det er ikke noen vits i å vaksinere døde folk. Vaksineringen må skje før viruset virkelig begynner å ta liv. Husk også at vaksiner hindrer spredning av viruset.

 

Når du i tillegg har innrømmet at du har interesse av å gå på person så har vi ikke noe mer å diskutere.

Jeg går på person hvis jeg mener problemet ligget hos personen jeg diskuterer med (dvs. ikke i informasjonen eller kildene hans).

 

Jeg vil også påpeke at du går til angrep på f. eks. min intelligens, mens jeg bare snakker om måten du tolker informasjon på. Hvem er det egentlig som driver med personangrep her?

 

 

 

EDIT: La oss droppe dette nå. Det blir uansett bare krangling om hva som var meningen med tidligere innlegg.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar

Jeg kommer nok ikkje til og ta vaksinen, men ikkje fordi jeg tror den er farlig eller noe slikt...

Er nok trygg vaksinen, men synst hele greia virker ut som hysteri.

 

Er jo ikkje så mange så dør liksom, her i norge er det vel sånn 100000(?) som har hatt svine influensa og 11(?) har daua, virker veldig lavt ut liksom.

 

vist sånn 10-15% dør kan jeg nok vurdere og ta vaksinen :p

Lenke til kommentar
Gjest AD gjest

Det er aldri skadelig å være skeptisk og å se etter divergerende interesser

i forskjellige sammenhenger i samfunnet. Jeg finner en viss logisk brist i at

mange som ikke har en økonomisk interesse automatisk skal deskrediteres

om de kommer med noe som avviker fra det offesiellt hold forteller oss.

Det er mange historiske eksempler på at det er disse - og ikke alskens konserner

og organisasjoner som har hatt rett når den lille mann har kjempet i mot vha. å spre

fakta. Jeg nevner mange gamle farmasitilfeller (p-piller,smertestillende, poliovaksine osv),

bilindustrien (Ford Explorer), Tobakksindustrien (big tobacco lawsuit), osv. osv. Dette

er ikke noe nytt om det stemmer at viruset er fabrikert og at vaksinen var patentert

før utbruddet. Bruk litt tid på å søke på nettet og lete opp seriøse artikler.

 

Se bl.a. her;

 

Spander litt tid på å lese denne anmeldelsesbegjæringen fra en svensk miljøaktivist og laborant. Datert 25.09

 

 

http://www.cmef.eu/pdf/jk.pdf

 

Se hva Robert F. Kennedy Jr. mener om bl.a. Tiomersal - kvikksølvkomponenten i bl.a. Pandemrix

 

 

 

OBS! Bare 296 av 13704 analyserte prøver på mistanke om H1N1 i California viste seg å være positive... se ca. 6:40 ut i innslaget fra CBS.

 

 

Samleside med ikke-mainstream info;

 

http://www.navigate3d.no/mbbs22/forums/thr...540&start=1

 

 

Bør vi ikke sette oss ned og spørre oss hva dette egentlig er? Når vaksinene (søk swineflu 1976) har vist seg å ta mange liv?

 

Skeptisk.

Lenke til kommentar
Se hva Robert F. Kennedy Jr. mener om bl.a. Tiomersal - kvikksølvkomponenten i bl.a. Pandemrix

 

1. Hvorfor er Robert F. Kennedy Jr. en troverdig kilde? Antar dette bare er enda et eksempel på den klassiske appeal to authority feilslutningen.

 

2. Det er mer kvikksølv i FISK enn i vaksiner. Hvor er alle konspirasjonsteoriene om fiskerier som holder denne informasjonen skjult?

 

 

Jeg gidder ikke å gå svare på noe mer enn det, er så lei av konspirasjonsteorier nå. Dette er et ganske interessant tema, ikke ødelegg det med konspirasjonsteorier.

Lenke til kommentar
Gjest AD gjest

"Jeg gidder ikke å gå svare på noe mer enn det, er så lei av konspirasjonsteorier nå. Dette er et ganske interessant tema, ikke ødelegg det med konspirasjonsteorier."

 

 

Den var jo grei. Når det ikke passer med terrenget, da endrer vi kartet? Det er ikke konspirerende å representere mødre med døde eller nevrologisk skadde barn over hele USA for å finne ut om det er en sammenheng med vaksinene. Da er - i dette tilfellet - FLarsen som ikke gidder å ta seg bryet med annet en i beste fall å skumme linkene hvor informasjonen ligger. Det tar deg et par timer å få oversikt over bare hoveddelen av materialet. Og kan du ikke uttale deg på faktisk grunnlag sliter vel faktisk du med å ha en så veldig mye annet enn en kverulerende rolle i debatten?

 

Det er ikke slik det virker. Når noen henvender seg, gjentatte ganger og over tid ang. et problem med kvikksølv-forbindelsen Tiomersal som bl.a. Robert F. Kennedy og Jim Carrey har frontet, er det ikke da naturlig at de rette

myndigheter som CDC tar dette til etteretning og graver dypt i stedet for å drive lekestatistikk for å få de resultater en selv ønsker? Dette kan jo selv en 10-åring gjennomskue.

 

Hva kan være problematisk - for noen helserelatert - ved å få vite så mye som overhodet mulig før en vurderer om noe er trygt?

 

Og når CBS nå den siste uken, etter 3 måneders mas på CDC får data som viser at bare 2% av analyserte prøver fra California (eksempel se youtube-videoen jeg linket til over) er bekreftet H1N1-tilfeller må det jo også være lov til å lure på hva dette er. Derfra (Juli mnd) har WHO gått bort fra å analysere prøver lengre, men senere si at bekreftede tilfeller stiger (wow) samtidig som CDC nå rapporterer alle

tilfeller av influensa (ILI) under en kam.

 

Og så skal en ikke være skeptisk?

 

Les rapporten til Leif Arnold jeg linket til. Svært godt underbygget og dokumentert.

Lenke til kommentar

Verden er desverre overbefolket. De svakeste må luket ut. Derfor har jeg funnet et produkt som jeg kan tjene penger på. Nemlig Vaksiner. Så kjære barn. Gjør moder jord en tjeneste. Vi er for mange. Dessverre. Men dere som vet at vaksinen Tamiflu som egentlig er the T-VIRUS. Er laget i en undergrunns fasilitet i Usa. Det er lenge kjent at verden har holdt oss for narr av det dem holder hemmelig. Ting som vi vet og opplever, som er en daglig del av livet vårt. F.eks Bunkeren i Marseille, hvor vi årlig har en globalt Nintendo møte, om hva slags verktøy kassen til Mario skal bestå av.

 

Å du din tøyse tøyse tøyse. Dette er ingen konspirasjonsteori. Det er jeg, meg meg. Som har laget dette viruset. Jeg prøvte ut I kina, fordi det er veldig overbefolket i Kina. Jeg testet ut Sars, fuglevirus. En dag så ble jeg lei av alle disse jævla tacoene som kommer over grensa til California dag etter dag, drassende med sitt hjemmebrygg som jeg får billigere fraktet ifra Afganistan. Herrigud, sier jeg. Nå ble vi kvitt en et par kasser med Taco. Men så fant jeg ut at hvis hele verden kjøper 1 vaksine. Så blir jeg rik. Å se så rik jeg ble. Å se hvordan vi bryr oss om hverandre. Å se hvor naive vi er. Ja vi elsker. Krig og bomber, vaksiner som de stiger fram. Wtf. Verden er stor søppelhaug påtide å innse det. Hva det er, så er det eneste lure å stole på deg selv. Ikke hør på staten, lege ærklæringene, avisene. Dem har løyet i alle år.

 

Folk sier det dør 1000 stykk av vanlig influense i året mens en håndfull av svine-viruset. Ergo er det ingen grunn til å ta den jævla vaksinen. Ellers har jeg hørt at Tyske politikere nekter å ta den vaksinen. Vel det sier jo ganske mye. Dessuten så er det rapportert at mange blir veldig syke av vaksinen. Kvikksølv. Annet dritt oppi. Kun en idiot ville forsøplet sin gudegitte kropp med et forsøplet ateistisk sinn med slik uvitent menneskelaget liksom medisin.

 

Jeg skåler til med en Tool Video av Parabola.

I burn the virus everyday of my skin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...