Gå til innhold

Hvordan lage os gjenoppretting(?) cd - Vista?

Anbefalte innlegg

Akkuratt kjøpt ny Pc og selfølgelig følger det ikke Vista cder med, så jeg tenkte det var lurt å lage noen selv. (om det går). Kan noen henvise meg til en guide på dette, eller forklare det? OS: Vista Home Premium 32-bits.

Jeg snakker ikke om sikkerhetskopi av bilder, filer mm, men eventelt viss datan skulle crashe så slenger jeg bare de inni. :p

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må huske å skrive spesifikasjonar om datamaskina di, eller så kan det vere vanskeleg å hjelpe deg. F.eks. har Acer ein eigen recover-funksjon.

Det er en selvbyggd fra komplett.

Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan

4 Gb RAM

Viss det var dette du mente med spesifikasjoner da.

Lenke til kommentar
Nja, spesifikasjonar var vel feil ord, meinte heller merke. Var Vista ferdig installert (OEM) på PC-en?

Nei, merke er vel komplett siden de har bygd den, så nei det var ikke ferdig installert som på en vanlig PC du kjøper i butikken.

Lenke til kommentar

Det du trenger er et program som tar en komplett sikkerhetskopi av systemet ditt.

Har du ingen problemer med å betale for programvare, så kan jeg anbefale Acronis Disk Director Suite.

Et gratis og godt alternativ er Clonezilla som du kan laste ned fra hjemmesiden deres eller du kan laste ned PartedMagic LiveCD, som inneholder Clonezilla og en rekke andre programmer som kan være nyttige i andre situasjoner.

atlef.

Lenke til kommentar
Nja, spesifikasjonar var vel feil ord, meinte heller merke. Var Vista ferdig installert (OEM) på PC-en?

Nei, merke er vel komplett siden de har bygd den, så nei det var ikke ferdig installert som på en vanlig PC du kjøper i butikken.

Siden det ikke var preinstallert Vista så må du eller noen andre ha installert Vista på maskinen. Har du lisensnummeret og original-CD med Vista? Stusser litt da du sier at det ikke fulgte med CDer - Hvordan fikk du da en lovlig Vista inn på maskinen?

Lenke til kommentar

Siden det ikke var preinstallert Vista så må du eller noen andre ha installert Vista på maskinen. Har du lisensnummeret og original-CD med Vista? Stusser litt da du sier at det ikke fulgte med CDer - Hvordan fikk du da en lovlig Vista inn på maskinen?

Komplett gjorde det for meg, som jeg ville ha gjort det selv. Eneste jeg måtte gjøre var å skrive inn 'Product Key' som stod på en orginal klistrelapp fra MS på PC'en.

Det du trenger er et program som tar en komplett sikkerhetskopi av systemet ditt.

Har du ingen problemer med å betale for programvare, så kan jeg anbefale Acronis Disk Director Suite.

Et gratis og godt alternativ er Clonezilla som du kan laste ned fra hjemmesiden deres eller du kan laste ned PartedMagic LiveCD, som inneholder Clonezilla og en rekke andre programmer som kan være nyttige i andre situasjoner.

atlef.

Skal testes, takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...