Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Slik ser det ut per dags dato: Hovedkort: Asus CUV4X (socket 370) Minne: 256 MB PC133 SDRAM (to 128 mb ram brikker) Skjermkort: Matrox G450 (AGP, 32 MB) Prosessor: Intel Pentium III 600MHz FSB256 (Coopermine) Nettverkskort: PCI 10/100 Mbits PSU: FSP group 300 watt Skjerm: Eizo F520 Operativsystem: Ubuntu 9.04 Mus: En billig logitech usb mus. Tastatur: Biltema usb tastatur. Passer den her og den her til hovedkortet? Endret 29. oktober 2009 av Slettet-1ZSK0pUMX2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Bump! Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Hei! Har da over tid kjøpt inn deler her og der, og har snart fullført handlelisten. Slik ser det ut per dags dato: Hovedkort: Asus CUV4X (socket 370) Minne: 256 MB PC133 SDRAM (to 128 mb ram brikker) Skjermkort: Matrox G450 (AGP, 32 MB) Prosessor: Intel Pentium III 600MHz FSB256 (Coopermine) Nettverkskort: PCI 10/100 Mbits PSU: FSP group 300 watt Skjerm: Eizo F520 Operativsystem: Ubuntu 9.04 Mus: En billig logitech usb mus. Tastatur: Biltema usb tastatur. Det jeg nå mangler er en dvd-rom, et kabinett(+ en liten vifte i kabinettet) samt harddisk. Både dvd-rom og hdd må jo være i IDE slik jeg har forstått(?) så derfor tenkte jeg å kjøpe det. Dvs. jeg har en Samsung 223Q i SATA, men vet ikke om det kan brukes på hovedkortet? Viften har en 3 pin molex, er dette en kabel jeg trenger i tillegg? Har ikke lydkort desverre, men det kan jeg vel supplere med senere. Hvilket lydkort anbefaler dere til rimeligst pris? Dersom jeg ikke kan bruke Sata brenneren, vil denne funke da? Her står det "Supports DVD-ROM, CD-ROM, CD-R, CD-RW, and LS-120 Drives", men er en brenner dvd-rom ? Eller er det en ren leser? Tenkte på dette kabinetet, ettersom prisen er fornuftig. Som vifte ville jeg da bruke denne. Har sjekket med NetOnNet at hovedkortet samt psu vil passe, så dette skulle være greit. Håper på innspill Regner med at du er i humor-klassen. Pentium III kom vel på slutten av 90-tallet:) Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Du finner veldig, veldig billigere datamaskiner som er veldig lite på markedet pr. dags dato. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Nei, er et hundre prosent seriøs. Har coopermine med 600 megahertz. Vet at det finnes billigere datamaskiner, men poenget er å bygge den selv for en billig sum. Ble ikke så billig som jeg hadde håpt, men nå har jeg kjøpt delene og derfor akter jeg å fullføre prosjektet. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Altså, en sånn maskin kan du få gratis. Hvorfor gidde å kjøpe den ny, bare for å gjøre det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Nå ble den ikke akkurat gratis da *kremt*. Dvs, i deler ble den ikke gratis. Gjør det bare for å se om jeg klarer det. Har demontert og montert den jeg har fra før av, men føler ikke at det er bra nok, har jo liksom sett den før. Var ikke jeg som bygde den gamle desverre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Da har jeg endret førstepost. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Ingen som vet? Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 den optiske enheten skal passe. HDD'en vet jeg ikke, den må da kjøre IDE-koblinger Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Dette ser ut til å bli en miljøvennlig PC Siden både DVD brenneren og harddisken du linker til er ATA-enheter, så skal de passe på hovedkortet. Men det er mulig at du må oppdatere BIOS for å få støtte for 48bits LBA (disker >137GB). Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Hva skal du bruke vidunderet til? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 I henhold til denne siden har hovedkortet bare støtte for opptil 4 IDE-enheter: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?art...=314&page=3 Dermed passer: Samsung SH-S222A IDE/ATA Bulk og Western Digital Caviar SE WD1600AAJB 8MB 160GB Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Takk så mye for svar! Da bestiller jeg delene og venter spent Godt mulig den blir miljøvennlig, håper ihvertfall på lave grader! Madeo: Skal bare brukes til surfing. Er jo litt med det nostalgiske også. Grunnen til at jeg ville bygge den var for å se om jeg fikk det til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Søren, avstandsskruer følger ikke med kabinettet Noen som vet om dette kan skaffes separat? Er jo mange forskjellige størrelser såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå