paalernspaalern Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Angående kritikken av JM data vedr retur av defekt skjerm: Her må jeg si meg enig med JMdata "engedale". "CFD" burde ha ringt - han kunne gjerne ha kritisert mailhåndteringen deres i denne saken, men ikke reklamasjonen. Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Bestillte en av deres 21 tommere fra Tandberg for ett par uker siden. Hyggelig på telefon, leverte utenfor jobben min. Skjermen fungerer bra. Er meget fornøyd. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Her fikk klageren svar på en forespørsel om kjøp, men ikke på klagen. Da er det vel klart hva som foregår. Det er rart ikke de som driver en web shop forstår at de må ha et velfungerende mailsystem. Hvorfor skal det være nødvendig å bruke telefon ? Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Merklig... Har bare gode erfaringer med JM Data jeg kjøpte en 19" der for en stund siden, og den funker som bein fremdeles Lenke til kommentar
sof Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Merklig... Har bare gode erfaringer med JM Data jeg kjøpte en 19" der for en stund siden, og den funker som bein fremdeles jeg hiver meg på denne, kjøpte en 446pro (nokia) derfra for en tid tilbake, de kom å leverte den på ettermiddagen (oslo), og skjermen var i _meget_ go stand, og er det fortsatt! sof Lenke til kommentar
birgeru Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 På generelt grunnlag må jm-data få ros for virksomheten sin. De gjør at vi kan skaffe oss kvalitetsskjermer til rimelige priser. Personlig har jeg noe blandete følelser etter mine erfaringer. Kjøpte en compaq ca 3 år gammel som ble levert rimelig raskt pr. post. Denne døde brått etter 1 måned. Ikke noe problem, den kunne returneres. Dette ble gjort, tida gikk, nesten 3uker. OK, dette var rundt juletider, forklarer 1 uke, resterende ble forklart med bil på verksted. På telefon foreslo jeg at jeg fikk tilbake en nyere skjerm mot å betale mellomlegg. Svar - dette skulle ikke koste meg noe. Så kom skjermen, det var en compaq det også. En sjekk bak avslørte at den var ca.... 5 år! Fikk ikke svar på den mailen jeg sendte da.. For å slutte av historia, denne skjermen døde nå etter nesten 4 mndr, garantien er 3.... Konklusjon: God forretningsidé, hyggelige å snakke med, greie priser, men som alle små foretak- overarbeidet og stresset. Et tips - oppgi korekt alder på skjermene, ikke ca.. Kommer til å handle der flere ganger - optimister gir seg ikke så lett! Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Jeg vet at dette er en _gammel_ tråd men den passer godt til min situasjon! Jeg kjøpte en 21" fra dem i fjor sommer. Innen garanti- tiden gikk ut fikk jeg feil på skjermen. "Bare å sende den inn, så ordner vi det", sa de. Så jeg sendte inn skjermen i begynnelsen av desember og begynte å vente på ny. Jeg fikk aldri noe skjerm tilbake, så etter masse telefonering og mailing fikk jeg beskjed om at den nye var sendt meg. Men det var den ikke! Siste telefonen i _den_ saken skjedde en fredag. De sa at skjermen var sendt for _lenge_ siden, men dagen etterpå kom pakka på døra stemplet innlevert dagen før. ( I begynnelsen av februar) PS: Det tok 2 mnd (!!!) fra jeg sendte inn til jeg fikk igjen... JMData skulle sende meg en bedre skjerm enn jeg hadde før, pga at jeg hadde betalt frakt. (En 560,- kroner bedre skjerm) Men den skjermen jeg da endelig fikk hadde dårligere specs enn den gamle og den kosta bare 150,- kroner mer og den har et gruelig forferdelig rødskjær! Den er altså ikke i orden! Jeg sendte 3 mail, og ringte uten svar. Men så fikk jeg endelig svar på mail, 2 stk. Første svaret var: Hvilken skjerm var det du hadde? Andre svaret var: Hvor mye betalte du for den opprinnelige? Siden det har jeg ringt og sendt mail igjen uten svar! I tillegg når svarene kommer med dette som subject, da blir jeg steike forbanna og lei av ubrukelig service: "Subject: SPAM: LOW * Re: Kundenr: xxxxx" Joda, spam og lav prioritet! Da jeg kjøpte den første skjermen skrev de i mailen jeg fikk at hvis jeg var forøyd skulle jeg fortelle det til andre, og om jeg var misfornøyd skulle jeg ta kontakt med dem. Jeg får ikke kontakt med dem, så da forteller jeg heller det til andre PS 2: Jeg har alltid holdt en høflig og tålmodig tone. Det hjelper ikke alltid Hald dekan unna Edit: Har nå endelig fått kontakt med de. Får håpe de klarer å ordne opp nå. Han jeg snakket med var nå hvertfall hyggelig! Endret 8. mars 2005 av kristteo Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Dette var utrolig dårlig av JMData Lenke til kommentar
bengh Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Når trådstarter er mest aktiv i "Søppel" kan man vel ikke vente annet en at skjermen også blir S....... Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Når trådstarter er mest aktiv i "Søppel" kan man vel ikke vente annet en at skjermen også blir S....... Hehe Nå har jeg snakka med de, da. De lovte å sende meg en Eizo F77S på fredag! Så nå er det håp på en "lykkelig" slutt! Er det forresten noen som vet noe særlig om denne skjermen (E F77S) mot Siemens MCM 2110? Begge 21". Siemens- skjermen var den jeg kjøpte først. Takk til Herr Magnussen for hyggelig tilbakemelding på JM Data Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Skal oppom Jmdata i morra og se om de har no brukanes bruktskjermer, føler meg mer trygg når jeg bare bor et steinkast unna Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Min erfaring med JM data: De solgte meg en brukt 21" Nokia skjerm de sa var strøken. Det var den ikke. Den har riper i glasset og på plasten som de har prøvd å pusse vekk med sandpapir med dårlig resultat. Skjermbildet var uskarp, men det fikset jeg selv da jeg har endel knowhow innen elektronikk. Nå gidder jeg ikke starte noe bråk pga dette med JM data og skjermen bruker jeg skjelden siden den står på en servermaskin, så det går greit nok.. Men ærlig kunne de allfall vært. Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hei, Jeg kjøpte skjerm fra dem for en måned siden. Jeg kjøpte 19" tommer med svært lite riper. Når jeg fikk den var det mer enn forventet, men samm det det går bra vett. Etter jeg har gjort skjermen ren med klut noen ganger har det kommet fram flere riper..... er det jusket noe med det? ripefjerner? så er det rar farge på skjermen....... ikke helt fornøyd, skal snakke med dem.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå