engedale Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Jeg har desverre ikke fått noen telefoner fra deg etter den siste mailen du skrev. Men det spiller jo ingen rolle, det blir uansett påstand mot påstand. Hadde jeg fått telefoner fra deg, hadde dette vært ordnet opp i, og da hadde ikke denne saken havnet her. Send meg din adresse på mail med en gang er du snill, så kan jeg sende skjermen til deg. Lenke til kommentar
Lemric Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Jeg må bare få legge inn at jeg har kjøpt en 19" Nokia 446 PRO fra JMData som bilderøret røk på... Der var det ingenting å si på noenting... Jeg fikk valget mellom å sende skjermen inn til dem, eller levere skjermen selv hos Infocare... Veldig enkelt for meg da Infocare er bortimot naboen min... =) Dette gikk da på garanti og her var det ingen diskusjoner... Alt gikk som smurt... =) Senere har jeg kjøpt 2 15" Nokia 500XA LCD skjermer fra JMData... På den ene skjermen begynte bildet å blinke rosa i oppvarmingsfasen av skjermen... Jeg sendte et par mailer, fikk svar og endte opp med å ta det på tlf istede da det er litt lettere... Vi kom da fram til at jeg skulle få 300,- i avslag og jeg fikk da de tilbake på min konto... Så da har JMData fått litt mer positiv omtale her, foruten deres egne innlegg... =) Må også få legge til at JMData har gitt meg flott kundeservice og bra priser... Jeg kommer nok til å være en gjenganger på sidene dems... Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Du vet altså ikke hva du får ved å kjøpe en brukt skjerm. Kan være heldig.. men det lureste er å kjøpe en ny skjerm. CRT skjermer er jo så billig for tiden, så hvorfor folk satser på brukte skjermer vet ikke jeg :-) Sant nok, men dette gjelder da for alt slags brukt elektronisk utstyr og ikke bare skjermer. Slik jeg ser det er skjermen det som blir brukt lengst av de hw delene man kjøper. (En skjerm blir ikke like ofte byttet ut som f.eks et skjermkort) har man muligheten til å se skjermen i bruk før man kjøper er det selvsagt en stor fordel. Det positive med JMdata er at man kan kjøpe skjermer som var "top-notch" for et par år siden og gjerne større enn hva man ville ha fått for samme pengene idag. Jeg synes det er positivt at JMdata svarer på innlegg i forumet, men når de begynner å gå løs på hw.no redaksjonen for hva brukerene skriver og mener i forumet her så er vi på et helt annet spor. Håper hw.no vet at i denne saken er det forbrukerene sin side de skal stå på. Lenke til kommentar
EC Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Vil bare gjøre oppmerksom på at redaksjonen i Hardware ikke har noe som helst med hva som skrives på dette forumet å gjøre, i alle fall ikke relatert til denne saken. Det hører hjemme hos forumstyret eller en av moderatorene. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Hva heter det? "Shit happens" ... Synd slike saker er nødt til å ende opp på hw.no forumet for å bli løst, sånn at ørten andre lesere blir "innblandet" i situasjonen. Edit: Norsk-kurs ønskes snarest. Bill Mrk "Nårsk? Va ær de?" Ja, jeg vil tro at det er i brukernes hensikt å gå sammen om å lønne og ansette en "norsk-guru" som kan svare på alle innlegg med oppretting av alle skrive/gramatikk feil. F.eks virker det som om en stor del av folket ikke vet forskjell på viss og hvis. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Vil bare gjøre oppmerksom på at redaksjonen i Hardware ikke har noe som helst med hva som skrives på dette forumet å gjøre, i alle fall ikke relatert til denne saken. Det hører hjemme hos forumstyret eller en av moderatorene. Ja hva skjer? Har dere hatt "styremøte"? Ser det er enkelte moderatorer som stenger tråder hvor det nevnes dc hubber mens andre utestenger brukerne i akkurat samme type tråder. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Er jo bra å se det ordner seg, men at man må skrive noe her på forumet så mange ser det før noe skjer er jo litt dårlig. Nå vil jeg gjerne kaste meg på det en del har sagt, brukt datautstyr kan være risikabelt å kjøpe. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Nå virker det som saken løser seg. Jeg fikk en mail ifra JMdata kort etter inlegget her hvor de beklaget dette og sa at de hadde hatt litt feil med mailserveren dems. De har tilbudt meg en ny skjerm uten at jeg trenger og betale en krone Men jeg tror jeg betaler et mellomlegg og går for en LCD skjerm. Er ikke akkurat noe morsomt og drasse rundt på en 30kg skjerm. (Selvom den har et en MEGET stor synlig bildeflate) Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Han oppga mitt fulle navn. Les litt lenger opp i diskusjonsgruppen. Derfor er det vel ikke verre om jeg gjør det samme? Rettferdighet er viktig. Er enig i at dere har mange gode sider(posten før den quotete). Og det er høyst sansynlig at jeg vil kjøpe av dere igjenn. Men å oppgi hans navn er kritikkverdig. Og at han oppgir ditt navn holder ikke. Det er forskjell på å være selger og å være kunde. Ditt navn kan man finne ved å gå inn på deres hjemmeside. Når du er kontakt person så er dette hva du kan forevente deg. Men han har inngåt et kundeforhold til dere, uten å gi dere noen rettighterer til å nanvi han. Det er private personopplysninger, som dere som proffesioneller burde holde dere for gode til å utgi. Nå er CFD fornøyd med hva dere har gjort i det siste. Det er hyggelig, og jeg er glad for at alt har løst seg. Han er grei når han sier at det er OK at dere navngir han, for mange andre inkludert meg selv hadde det vært totalt uakseptabelt. Det er forskjell på å være kunde å utgi nanvet på hvilken kundekontakt man har brukt, og å være en bedrift som navngir sine kunder. Og jo, det er verre om dere gjør det en om han gjør det. Jeg håper dere ser hvor kritikkverdig dette er, og jeg håper at dere settere dere ned, tar en 3 dagers permisjon og lærer dere lovene. Dere er som sagt gode på skjermer, men det holder ikke. Et foretning/kunde forhold er mye mer en det. Mvh P@rm@nn Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Du vet altså ikke hva du får ved å kjøpe en brukt skjerm. Kan være heldig.. men det lureste er å kjøpe en ny skjerm. CRT skjermer er jo så billig for tiden, så hvorfor folk satser på brukte skjermer vet ikke jeg :-) mnei, men som oftest går det greit, og man har en ypperlig skjerm i x antall år.. og når prisene er så lave som jmdata har, så er det ikke så grusomt hvis man må kjøpe en ny 21" skjerm til 1500,- hvert 3-4 år eller så. forøvrig en meget fornøyd jmdata-kunde. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Han oppga mitt fulle navn. Les litt lenger opp i diskusjonsgruppen. Derfor er det vel ikke verre om jeg gjør det samme? Rettferdighet er viktig. nå sitter jo du i en "profesjonell" stilling i denne saken da, derfor er det gjerne mer naturlig? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Han oppga mitt fulle navn. Les litt lenger opp i diskusjonsgruppen. Derfor er det vel ikke verre om jeg gjør det samme? Rettferdighet er viktig. Ikke enig.. du representerer firmaet (ditt?), mens kunden er en privatperson.. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 akkurat det jeg mente ja cecolon Lenke til kommentar
Killi Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Vil bare si at jeg er fornøyd med servicen til JM Data! Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 jeg synes i at man kunne ha spart seg å oppgitt navnet på selgeren. og jeg kjøper en del snacks på jme selv, har bare fått god service der. ( jme data er riktig nok ikke en billig butikk, men dem har god service og masse kvalitet tingy's der ) MR_T Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Vil bare si at jeg er fornøyd med servicen til JM Data! fordi du fikk varen i postkassen eller fordi de har løst en kinkig retursak på en bra måte? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Jeg kjøpte en skjerm hos dem som fortsatt er i salg, ny pris er ca 12000.- i dag jeg kjøpte den for 3000.- og skjermen var oppgitt til å vere ca 1 år dette sjekket jeg med det som står bak på skjermen og det stemte. forøvrig en meget bra skjerm. Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Jeg har nettopp bestilt 2 stk 21" Eizo skjermer hos JMData, og snakket en del med Morten på telefonen. Han var en hyggelig kar - service minded som en selger skal være. Å advare mot kjøp av brukte skjermer synes jeg er noe unødvendig. Det blir som å advare mot kjøp av brukte biler pga. rust, slitte styrekuler, dårlig spordybde i dekk osv. Brukt er brukt, alle vet at de løper en viss risiko ved kjøp av brukte gjenstander. Avveiningen blir selvfølgelig hvorvidt den lave prisen i tilstrekkelig grad kompenserer for usikkerheten som anført eller ikke. Dette er naturlig nok en subjektiv vurdering. I mitt tilfelle var det slett ingen tvil - 21" Eizo for under 2 høvdinger er billig uansett hvordan en ser det, og med 3 mnd bruktgaranti får du jo en slags "trygghetsfølelse" ved kjøpet også. Jeg klarte dog ikke å dy meg: Jeg måtte spørre Morten om dette var innbruddspris Lenke til kommentar
CFD Skrevet 24. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2003 Fælt så mye oppstyr det skulle bli over denne lille fillesaken med navn da. En grunn til at det ikke er noe farlig for meg er det at det er flere hundre personer i norge som heter nettop Christian Dahl. Uansett så er det MANGE her på forumet som vet det allerede. Men jeg skjønner at det kan være plagsomt for andre personer som liker og gjemme seg bak et nick ,men jeg synes det direkte er bortkastet og diskutere slike ting. JMdata vil nok ikke gjøre noe slikt igjen uten og snakke med kunden og da har det vel kommet noe godt ut av saken? End of discussion! Lenke til kommentar
oathunder Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Jeg må hive meg på å skryte av JM-data......dette har jeg kopiert fra et annet inlegg om skjermer, som jeg har skrevet (er ikke våken ennå, så jeg orker ikke å skrive så mye). "Jeg kjøpte meg en 21" Eizo skjem hos dem, som jeg synes var litt slapp i fargene. Da jeg ringte dem, fikk jeg byttet den i en Nokia, denne skjermen hadde klare fine farger, men jeg syntes ikke kontrasten var god nok (er litt kresen), ringte dem på nytt, og da fikk jeg en Compaq P110 Trinitron....denne skjermen ruuuler kostet meg 2800,- alle skjermene ble hentet og levert på døra fraktfritt hver gang" Jeg bor i B(l)ærum.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå