CFD Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Jeg kjøpte en delvis defekt skjerm av dem for omkring 3måneder siden og har klaget flere ganger. Etter noen mailer fram og tilbake så ble det pluttselig helt stille fra JMdata. Jeg tenkte det var noe feil på min side så jeg sendte en mail med klage på skjermen og en om at jeg var innterisert i og kjøpe en skjerm. Jeg fikk bare svar på en av de og dere kan vell tenke dere hvem? Når jeg kjøpte skjermen se de at jeg måtte bestemme meg fort siden skjermene ble solgt fort. I den mailen hvor jeg sa at jeg var innterisert om en ny skjerm fikk jeg AKKURAT samme melding.. Derfor vil jeg vil Fraråde ALLE i og handle på JMdata ettersom de ikke svarer på mail ang. retur av varer de har kjøpt. Hallo. Hvorfor nekter dere og svare meg når jeg ber om retur av en skjerm jeg kjøpte ifra dere for en tid tilbake? Jeg har tilogmed prøvd og sende 3mailer ,og jeg har ikke fått noe svar på noen av dem. For og teste at det ikke var noe galt her så sendte jeg en annen mail hvor jeg var inntresert i og kjøpe en skjerm. (Fra en annen IP adresse selvfølgelig) og da fikk jeg svar i løpet av 3dager. Er det virkelig så useriøse at dere ikke tar inn skjermer som dere selger? Selv når de er delvis defekte når de blir sendt ut til kunde? Og jeg er kjent med kjøpsloven og vet at det ikke er mulig og vente ut garantitiden for og så nekte og gjøre noe siden garantitiden er utgått. Skjermen det er snakk om er en Philips Briliance 21A som er MEGET uklar. Det siste jeg fikk høre ifra JMdata var dette: Hei! Hva slags skjerm var det igjen? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Får håpe JMdata kan svare for seg her. Hvis det er fakta dette her så er det utrolig useriøst fra JMdata Lenke til kommentar
Grobo Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 De selger jo brukte utbrente skjermer. Noen av de iallefall! Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Synd du har vært uheldig CFD. Har handlet en 21" jeg også hos dem. Mine erfaringer har vært gode sålangt, men så har jeg vel heller ikke prøvd å levere en tilbake. Har hørt om flere som har plagdes med å returnere skjermer hos JMdata. Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Kanskje det var flax at jeg ikke kjøpte 21" der like vel da... :o Lenke til kommentar
lykkeliten Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Min erfaring med dem er at de sier at skjermen er et par år gammel, mens produksjonsdatoen på skjermen sa noe helt annet Lenke til kommentar
engedale Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Her må det ha skjedd en misforståelse. Vi tar tak i de problemer som kan oppstå og ordner opp. Når mailene ikke kommer frem til oss, er det lov for kunden å ringe. Vi har både fasttlf og mobiltlf, og er tilgjengelig på tlf både hverdag og helg fra morgen til kveld. Vi skal selvfølgelig erstatte den defekte skjermen med en annen og bedre skjerm, slik at kunden blir fornøyd. Dette er en spesiell sak, da jeg faktisk ikke har fått flere mailer av vedkommende enn de jeg har svart på. Derfor føler jeg at vi blir hengt ut her på litt feil grunnlag. Hadde kunden ringt oss, så hadde dette vært ordnet opp i forlengst. Vi har svært gode referanser å vise til med fornøyde kunder, og derfor synes jeg dette som står her om oss er urettferdig og meget beklagelig. Problemer kan oppstå, og som sagt Christian Dahl skal få en bedre skjerm som erstatning. Jeg synes det er drøyt å skrive slike innlegg om oss, da dette bare stemmer delvis. Jeg skal ta saken opp med redaksjonen i hardware.no. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Mm. Man ska nu vær litt førsektig så at man ikkje e anklager dommer og bøddel med en gang noe ikke tilsynelatende er som det skal. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Det er ikke bare-bare å ringe til PC butikker, det er noe de fleste kjenner til... Som regel er det umulig å nå frem, og da er mail-alternativet best. Selvfølgelig er det jo mulig at kjøper har ikke sent mailene skikkelig, men hvis ikke er det kanskje en god ide å sjekke om mail-systemet fungerer som det skal? Det skal jo tross alt være mulig å maile dere uten å lure på om mailen kommer frem ikke sant? Bare en ide ^_^ -Stigma PS: Flott å se at saken blir ordnet til slutt ihverfall, uansett om det var noen skyldige parter til å begynne med eller ikke så gir det utrykk for at dere er seriøse. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 Jeg bare fremstiller det som har skjedd jeg. Jeg håper jo selvfølgelig på at saken skal løses (At det blir en ny skjerm på meg) ,men når jeg sender flere mailer fra forskjellige adresser og jeg ikke får noe svar så kan det jo virke som det ikke er noe galt med Mailserverne jeg bruker. Hvis det er noe som er feil kan jeg godt forandre det , men det er slik saken har virket på mitt ståsted. Jeg vil selvfølgelig få slutt på denne saken nå , og jeg har sendt en mail ang. dette emnet til dere nå. Får håpe det ikke trenger og bli noe mer uovernstemmelser etter dette da. Ta saken opp med de ansvarlige i HW.no? Når det ikke blir svart på mailer så må man jo regne med at dere gir F...? Når de blir sendt fra samme mailserver og jeg bare får svar på slike mailer som dere tjener på kan man vell begynne og lure? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Jeg skal ta saken opp med redaksjonen i hardware.no. Var "fornøyd" med innlegget ditt helt til du skrev det. Det virker som alt "CFD" sier, som du velger å oppgi med fullt navn, stemmer fra hans synspunkt! Skal ikke kundene deres få lov til å fortelle om erfaringene de har fra webshopen deres? Er det virkelig f.eks. mailserveren deres som er skyldig i at kun mailene hvor det ble anmodet om kjøp kom frem, så skal dette likevel ikke bli betraktet som urettferdig uthenging! En sak har ofte flere enn én side.. :o Personlig ble jeg mer overbevist om å holde meg unna butikken deres etter at du skrev dette innlegget, enn etter CFD's innlegg.. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 Var "fornøyd" med innlegget ditt helt til du skrev det. Det virker som alt "CFD" sier, som du velger å oppgi med fullt navn Ikke noe farlig med det ,siden jeg pleier ofte og oppgi fult navn på de fleste stedene hvor jeg registrerer meg. Men kan vi ikke bare legge denne saken død inntil videre? for og se hvordan dette går? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Å krittisere CFD for at han deler sine erfaringer blir helt feil. Det er tross alt det forumdelen Webshoperfaringer handler om. JmData er tatt opp tidligere, og det er ikke unaturlig for oss som medlemer av dette forume å dele våres erfaringer. Og vi ser ikke f.eks ITbutikken klage til hw.no gjør vi? Er forresten tidligere kunde av dere, sitter nå å ser på en skjerm jeg fikk av dere. Det var en grei opplevelse, bortsett fra en rotete retur ordning. Og det er dere som skal betale frakten min tillbake(endå ikke motatt de 200,-) ved retur. Ellers kan jeg minne dere på at om dere ikke har med et skriv som informerer om en brukers angrerett når de motar varen utvides automatisk angrerettetn deres utover 14 dager til 3 måneder. Mine erfaringer er at man får gode skjermer til en billig pris. Det kan dere. Desverre er(var?) dere ikke like gode på det juridiske rundt et kjøp, kundens rettigheter og deres plikter. Mvh P@rm@nn Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Desverre er(var?) dere ikke like gode på det juridiske rundt et kjøp, kundens rettigheter og deres plikter. Mvh P@rm@nn Akkurat som ITButikken !!! Lenke til kommentar
engedale Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Selvfølgelig har en sak flere sider, det har ikke jeg tenkt å nekte for. Men siden det ble skrevet bare negative ting om oss her, følte jeg at dette var litt ensidig skrevet om oss. Derfor skrev jeg litt til vår fordel også. Vi ordner opp. Vi selger mye utstyr til lave priser, og da kan det desverre I noen få tilfeller skje misforståelser og problemer. Men vi gjør vårt beste for å løse opp i dem. Selvfølgelig skal Christian Dahl få en annen og bedre skjerm. Vi står for det vi sier. Ingen skal være redde for å handle med oss, det viser våre referanser. Vi har fått mye skryt fra fornøyde kunder. Men det er nå engang sånn at en misfornøyd kunde kan velte "hele tua". Men vi håper vedkommende som er misfornøyd blir glad når han får tilsendt en dyrere skjerm fraktfritt enn den han kjøpte opprinnelig. Min erfaring er at det er ikke mange andre firmaer som hjelper kundene på telefonen til alle døgnets tider uten å ta betalt for det. Som sagt en sak har flere sider. Vil bare belyse noen av de positive også. Vi har sikkert noen feil i være rutiner vi også (som de fleste andre). Men det er lov å forberede seg. Sånn sett er det jo greit at man får høre kritikk. Men skulle ønske jeg fikk beskjed om hva som var skrevet om oss her litt før, slik at jeg kunne svart litt tidligere. Men bedre sent enn aldri Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Jeg skal ta saken opp med redaksjonen i hardware.no. Var "fornøyd" med innlegget ditt helt til du skrev det. Det virker som alt "CFD" sier, som du velger å oppgi med fullt navn, stemmer fra hans synspunkt! Skal ikke kundene deres få lov til å fortelle om erfaringene de har fra webshopen deres? Er det virkelig f.eks. mailserveren deres som er skyldig i at kun mailene hvor det ble anmodet om kjøp kom frem, så skal dette likevel ikke bli betraktet som urettferdig uthenging! En sak har ofte flere enn én side.. :o Personlig ble jeg mer overbevist om å holde meg unna butikken deres etter at du skrev dette innlegget, enn etter CFD's innlegg.. Kan ikke bli mer enig! Virket ikke som mye seriøst firma siden de kritiserer diskusjonsforumet for å diskutere... (fatt det den som klarer) Ellers ordner det seg nok nå som du har tatt det opp in public :wink: Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Se der ja, skjedde faktisk mens jeg skrev det der Gralla Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Hva heter det? "Shit happens" ... Synd slike saker er nødt til å ende opp på hw.no forumet for å bli løst, sånn at ørten andre lesere blir "innblandet" i situasjonen. Edit: Norsk-kurs ønskes snarest. Bill Mrk "Nårsk? Va ær de?" Lenke til kommentar
engedale Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Han oppga mitt fulle navn. Les litt lenger opp i diskusjonsgruppen. Derfor er det vel ikke verre om jeg gjør det samme? Rettferdighet er viktig. Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Ville bare legge til at jeg og har hatt problemer med å få igjennom mailer til JMdata. Det viste seg at den ene mailen min funka verken når jeg sendte mail til JMdata eller når JMdata skulle sende mail til meg. Skal nå ikke se bort fra at JMdata kanskje må ordne opp i mailsystemet de bruker. Har aldri hatt noe problem med min adresse for uten dette. Det skal legges til at jeg nå i hvertfall ringte da jeg ikke hørte fra dem! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå