Gå til innhold

Til dere som har brukt både iPhone og Hero

news24

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha vært storstor iPhone fan kjøpte jeg til slutt en Hero og savner foreløpig ikke iPhonen.

Den STORE fordelen med Hero er multitasking. Alt det andre som facebook rett i contacts er også morsomt, men multitasking tar for meg kaka. Herlig å kunne ha MSN oppe i bakgrunnen.

Minuset til Hero er vel litt færre programmer foreløpig, og at scrollingen ikke er like smooth (selv etter firmware update). Til gjengjeld får du ikke det rutenettet når du scroller fort på websider.

Det blir alt for mye å nevne pluss og minus ved de to så jeg avslutter med å si at jeg foretrekker Hero om enn hvor stor fan jeg er av iPhone.

Lenke til kommentar
Til gjengjeld får du ikke det rutenettet når du scroller fort på websider.

Det der er eliminert med 3GS.

Jeg har bare såvidt prøvd 3GS selv, og jeg må si at valget hadde vært litt vanskelig om begge kostet det samme. Tror allikevel jeg hadde helt mot Hero etter å ha brukt den litt mer nå. Elsker det å kunne legge inn f.eks ny call log, sms klient, osv osv, og at man har følelsen av full tilgang. Med iPhone så innfinner man seg liksom bare, mens med Hero så kan du trikse og mikse på det meste selv. Herlig!

Lenke til kommentar
Til gjengjeld får du ikke det rutenettet når du scroller fort på websider.

Det der er eliminert med 3GS.

Jeg har bare såvidt prøvd 3GS selv, og jeg må si at valget hadde vært litt vanskelig om begge kostet det samme. Tror allikevel jeg hadde helt mot Hero etter å ha brukt den litt mer nå. Elsker det å kunne legge inn f.eks ny call log, sms klient, osv osv, og at man har følelsen av full tilgang. Med iPhone så innfinner man seg liksom bare, mens med Hero så kan du trikse og mikse på det meste selv. Herlig!

På den andre side så er det da ingen tvil hva man bør gå for om man vil ha noe som fungerer perfekt uten behov for modifikasjoner. :)

Lenke til kommentar
På den andre side så er det da ingen tvil hva man bør gå for om man vil ha noe som fungerer perfekt uten behov for modifikasjoner. :)

Åh, jeg trodde ikke deg gikk å modifisere iphone noe særlig? ;)

Hva er det som må modifiseres på en Hero for å få den til å fungere perfekt?

Edit: For å si det sånn, jeg har ingen av telefonen. Jeg har derimot testet iPhone når den kom i USA for noen år siden, og holdt på med en noen ganger etter det. Jeg ble ikke like imponert over iphone når den kom, som når jeg testet Hero for første gang idag.

Endret av ZyberZone
Lenke til kommentar

Åh, jeg trodde ikke deg gikk å modifisere iphone noe særlig? ;)

Hva er det som må modifiseres på en Hero for å få den til å fungere perfekt?

Edit: For å si det sånn, jeg har ingen av telefonen. Jeg har derimot testet iPhone når den kom i USA for noen år siden, og holdt på med en noen ganger etter det. Jeg ble ikke like imponert over iphone når den kom, som når jeg testet Hero for første gang idag.

Bare å jailbreake, så kan du modifisere til du blir blå i ansiktet men jeg har ikke gidd til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Har begge. Det er utvilsomt flere muligheter med Hero pga det åpne operativsystemet. Derimot må man bare innse at iPhone 3GS er:

Kjappere

Enklere å bruke

Vesentlig bedre på visning av normale websider

Veldig enig... vil også legge til at App-store kontra Anrdoid-market er divisjonsforskjell i favør Apple.

Men absolutt...2 gode telefoner..

J

Lenke til kommentar
Har begge. Det er utvilsomt flere muligheter med Hero pga det åpne operativsystemet. Derimot må man bare innse at iPhone 3GS er:

Kjappere

Enklere å bruke

Vesentlig bedre på visning av normale websider

Kjappere: Etter fw update er Hero rask nok. Med rask nok mener jeg at hastighet er et ikke tema for sammenligning mellom disse to.

Enklere å bruke: Addisjon er selvfølgelig enklere enn Derivasjon.... Hero er ikke vanskelig å bruke.

Bedre på web: Javel? Mulig det noen liker opera andre liker firefox..

Hero:

+Design Hardware - ser meget bra ut og er nyskapende

+Design sw - Android og sense er meget intuitivt, bra designet og gir store muligheter til å prege brukergrensesnittet som gir tlf sitt helhetelig design mange mange muligheter

+Widgets

+Android

+multitaksing

+Nyskapende. Alle vet hva iphone er, du blir bare en av dem. Men hero blir du til en viss grad litt mer unik.

+Frihet

- Kamera, krever ideele lysforhold.

- Implementasjonen av blåtann, dog tipper jeg dette er rett rundt hjørnet

Iphone:

- "So 2007", designet har ikke endret seg. Den er kjedelig og allemannseie, og etter min mening meget harry og upersonlig.

-Itunes - no need to say more

- ingen multitaksing

- Mindre firhet

- Apple produkt

- Ikke reparerbar

- Dyr

- Tåler lite (fall)

- Streng kontroll av programmer, siden apple ikke tillater programmer de frykter kan konkurrere med sine egne.. Litt av en policy når intensjonen burde være et best mulig helhetlig produkt.

- Intuitiv å bruke ja, men ikke særlig anvendelig.

+ Det som er der virker som det skal (les:slik det er ment å virke, selv om det i seg selv er "feil")

Som sagt: Kjøp ikke iphone. Ja jeg missliker apple, og ovenfor kan virke meget subjektivt, men er det i det hele tatt noen tvil?

Lenke til kommentar
Veldig enig... vil også legge til at App-store kontra Anrdoid-market er divisjonsforskjell i favør Apple.

Ja, jeg er litt enig der. Spørsmålet er bare hvor lenge det varer.

Men jeg synes det først og fremst gjelder spill. De fleste "nyttige" tingene du finner på AppStore finner du også på Android og WM.

Men, det er vel egentlig Appstoren som jeg ser på som mest positivt på iphone, men det er ikke avgjørende for meg personlig.

Lenke til kommentar

Nei, selvfølgelig har jeg ikke det.

Men, mitt poeng var at om du ser bort fra spill (som iphone har masse mer av) så finner de fleste de "nyttige" programmene de har bruk for til begge plattformene. De som mange bruker til daglig.

Er dog ikke noe tvil om at appstoren har flere apps.

Lenke til kommentar

Apps på App Store er i stor grad laget av folk som vil tjene penger. Apps på Android Market er i langt større grad (dog ikke alt!) laget av "community"-folk, den samme gjengen som utvikler linux. En stor mengde folk med høy kunnskap men kvaliteten er langt fra like bra - mye fordi godkjenningsrutinene til App Store er strengere enn rutinene til Android Market.

Vil du ha noe som funker og som er allround bra, går du for iPhone. Vil du ha cutting edge geek toy så er Hero et bedre valg. Selv etter oppgraderingen er den tregere enn iPhone 3GS og det er langt mer å trykke på for å finne fram. Det er negativt for de som "bare skal bruke den" men det er positivt for de som vil tweake alle innstillinger. Selv liker jeg begge to veldig godt og har derfor begge. Det koster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...