Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

90000-Service på 2005 VW Golf 1.9TDI

vebwa

Anbefalte innlegg

Jeg må ha service på en 2005 VW Golf 1.9 TDI. Jeg har snakket med noen forskjellige verksteder i Oslo/omegn, og prisene varierer voldsomt:

Møller Bil, Skøyen: 6400

Erik Arnesen, Bryn: 5600-6100

S-sentrum: 4800

Mekonomen Storo: ~2000

Alle opplyser at de skal gjøre normal service ihht. servicebeskrivelse fra VW, som bl.a. inkluderer bytte av dieselfilter og luftfilter. Hvorfor varierer prisene så voldsomt?

Er Mekonomen til å stole på, eller bør man styre unna? Møller Skøyen har jeg hørt mye rart om... Andre anbefalinger på verksted?

Et av verkstedene (husker ikke helt hvilket) sa at registerreima kanskje også måtte skiftes. Vet noen her hva en normal Golf V 90000-service innebærer, og om denne bør inkludere dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal normalt sett ikke være noe galt i å ha bilen på et Mekonomen-verksted. På min Passat 1.9 TDI 97 modell er intervallen for registerreimbytte 90000 eller 5 år. Men siden din bil er såpass mye nyere, kan det jo hende intervallen ikke er lik. Men jeg tror de fleste verkstedene kan sjekke på (auto?)data når registerreima må skiftes.

Lenke til kommentar

2000kr var billig. Nå vet ikke jeg hva et dieselfilter koster, men la oss se hva hver ting koster:

4l olje: 500kr

Oljefilter: 150kr

Dieselfilter: 200kr

Sum: 850kr.

Tidforbruk på jobben: 30 min

Timespris på verksted 800kr= 800*0,5=400kr.

1250kr koster da jobben og Mekonomen vil tjene 750. Regn deg frem til hva de andre vil tjene selv. Men dette var jaggu billig.

Edit: Et nytt EU-direktiv fastslår at du kan få servicen gjort på Mekonomen eller Møller, garantien gjelder uansett, og du kan være like trygg på at jobben blir fagmessig utført.

Endret av Minus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...