Gå til innhold

Realistisk lønn?! ( haster, i forhandlinger)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er også litt avhengig av kor i landet du bur.

Er du fag organisert? I så fall sp burde det være lønnslister å få tak i slik at du kan sjekke kva du tjener oppimot andre i lignade stillingar.

Lønnslister er vel stort sett bortkastet i denne typen yrker. Ingen har beskyttede titler, og spennvidden i arbeidet man faktisk gjør under samme tittel er så hinsides at det ikke nytter å gjøre kvantitative sammenligninger.

Jeg ville brukt 400.000 som en magisk grense du vil over. Det er ingenting i veien med å si at du gjerne vil over 400' rett og slett fordi det er et rundt tall og et personlig mål. 401 er mye kulere enn 399. Kan du backe det opp med at du gjør en god jobb så fungerer en personlig og eventuelt humoristisk vinkling sannsynligvis godt.

Når det gjelder hvilken lønn du faktisk er verdt så gjelder det samme prinsippet som vet et salg. Du er verdt det din arbeidsgiver er villig til å betale deg.

Endret av enden
Lenke til kommentar

Sun360, hvordan gikk det?

Jeg er i noenlunde samme situasjon, med tanke på lønnsforhandlinger. Dog med noen flere års erfaring og eneansvar/totalansvar for IT-systemene. Stilling som IT-ansvarlig.

Er derfor litt spennende å se om det finnes arbeidsgivere der ute som vet å sette pris på sine IT-ansatte. :)

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar

Er bedriften på konkursens rand er det ikke noe å forhandle om.

Men går det bra ville jeg satset mye høyere enn 10 000 i lønnsøkning.

Når man er i lønnsforhandlinger er det viktig å vite hvor mye man er verdt for bedriften.

Hvor mye koster det for bedriften å erstatte deg? Opplæring er dyrt

Hvor mye koster det at datasystemene er nede?

Har du endret arbeidsoppgaver siden du startet? Fått mer ansvar?

Det virker som om du har en nøkkelrolle i firmaet. Uten deg og datasystemet vil bedriften være skadelidende. Finn ut hvor mye selgerene tjener i gjennomsnitt, og be om tilsvarende lønn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...