sun360 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Ikke organisert, og er forsåvidt i Oslo Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Er også litt avhengig av kor i landet du bur. Er du fag organisert? I så fall sp burde det være lønnslister å få tak i slik at du kan sjekke kva du tjener oppimot andre i lignade stillingar. Lønnslister er vel stort sett bortkastet i denne typen yrker. Ingen har beskyttede titler, og spennvidden i arbeidet man faktisk gjør under samme tittel er så hinsides at det ikke nytter å gjøre kvantitative sammenligninger. Jeg ville brukt 400.000 som en magisk grense du vil over. Det er ingenting i veien med å si at du gjerne vil over 400' rett og slett fordi det er et rundt tall og et personlig mål. 401 er mye kulere enn 399. Kan du backe det opp med at du gjør en god jobb så fungerer en personlig og eventuelt humoristisk vinkling sannsynligvis godt. Når det gjelder hvilken lønn du faktisk er verdt så gjelder det samme prinsippet som vet et salg. Du er verdt det din arbeidsgiver er villig til å betale deg. Endret 28. oktober 2009 av enden Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Enden: takk for tipsene, kommer til god nytte Møte ble utsatt til imorgen, så vi får se hvordan det går. Tusen takk alle sammen! Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Neste år slår toppskatten inn på 441.670. Bare så du vet Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Sun360, hvordan gikk det? Jeg er i noenlunde samme situasjon, med tanke på lønnsforhandlinger. Dog med noen flere års erfaring og eneansvar/totalansvar for IT-systemene. Stilling som IT-ansvarlig. Er derfor litt spennende å se om det finnes arbeidsgivere der ute som vet å sette pris på sine IT-ansatte. Endret 2. november 2009 av LioKaiser Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Er bedriften på konkursens rand er det ikke noe å forhandle om. Men går det bra ville jeg satset mye høyere enn 10 000 i lønnsøkning. Når man er i lønnsforhandlinger er det viktig å vite hvor mye man er verdt for bedriften. Hvor mye koster det for bedriften å erstatte deg? Opplæring er dyrt Hvor mye koster det at datasystemene er nede? Har du endret arbeidsoppgaver siden du startet? Fått mer ansvar? Det virker som om du har en nøkkelrolle i firmaet. Uten deg og datasystemet vil bedriften være skadelidende. Finn ut hvor mye selgerene tjener i gjennomsnitt, og be om tilsvarende lønn. Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 jeg tror hiballing er lurt, er nok bare de tøffe som tør be om mer penger, derfor skal man gjøre det... det værste de gjør er å si nei. de sier ikke hei hva faen nei nå kan du bare glemme det! hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå