sun360 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Skal forhandle lønn om 4-5 dager og lurte på hva som er realistisk å sikte mot. Eller for den saks skyld er 390 000 allerde bra nok?! Ferdig utdannet IT Bachelor , Blindern UIO (3årig) 4 år erfaring (3 som deltid helpdesk i samme bedrift) Arb oppgaver; Hoved ansvarlig for support avdelingen (4 ansatte), + IT drift oppgaver + sikkerhet og noe nettverk. Er også ansvarlig for sikkerheten på bygget ( adgangskort og kamera etc) Liten bedrift, ca 100-150 ansatte totalt ( 4 avdelinger + oslo). Spesialiserer på markedføring og liggnende konsulet virksomhet. Nåvæarende lønn 390 000 i året + tlf + internett + transport dekket. så totalt rundt 400 000 alt i alt(?) MERK: Haster litt. Setter pris på all input Tusen takk på forhånd... Endret 21. oktober 2009 av sun360 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Tja, si det du. I alle fall så hadde jeg sørget for å få avklart : *Overtidsbetaling. *Antall arbeidstider i en uke. Flexitid. *Vaktordninger utenom 8-16 (veldig kjipt om du på fritiden er eneste person som har ansvaret om noe skjer og må stille opp og jobbe på kort varsel). Bare et innspill fra min side, regner med at noen med relevant utdanning og arbeidserfaring kan hjelpe mer. Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 * orvertids betaling er i boks (50 % fra 16-20 , og 1005 utover og helg) * Full fleksitid ( kjerne tid fra 09-15) , standard arbeids uke dekket lunsj * vaktordningen har vi ikke , hvis noe går feil så er det opptil meg å vudere situasjonen. ( trenger ikke å løpe på jobb hvis en server eller noe oppstår kl 21 på en torsdag) ren 08-16 løsning mer eller mindre Lenke til kommentar
AG Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Tipper du vil øke raskt i lønn etterhvert som du får vist hva du er god for. Har du forsøkt å presse lønna litt? Hvis de kommer med tilbud så er du kandidaten de går for, og da kan du jo forsøke å øke den noen tusenlapper. Verste som kan skje er at du får nei. Si: "Gi meg 425, så har vi en deal!" Hvis de blånekter så går du med på det dårligere tilbudet. Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Har egentlig ikke prøvd å presse lønn ennå, lønnsforhandlingene sånn sett var bare ment til å fungere som en veildende samtale mellom ledelsen og de ansatte. Vi fikk en lønnsøkning for 1.5 mnd siden (i mitt tilfelle var det fra 380 - 391), men siden enkelte var missfornøyd så har de bestemt seg til å ta en prat med samtlige, rett før medarbeider samtalene. Jeg har ikke lyst å presse i frykt for å skape dårlig klima, men samtidig så har jeg lyst å vite om jeg i det hele tatt burde vurdere å be om en økning, altså om det er realistisk og evt hvor mye. Lenke til kommentar
Slackbert Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Hoved ansvarlig for support avdelingen (4 ansatte) Hvis du er arbeidsleder tjener du i minste laget. Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 har tenkt på det en god stund, saken er at de "ansatte" er faktisk deltidsansatte ( vet ikke om det er relevant) , samt så er jeg ansvarlig men mer som en slags koordinator/ansvars person. Tanken er at jeg er på en måte bindeleddet mellom support tjenesten og resten av IT, da de deltidsansatte har begrenset kunnskap ( 1.års it studenter etc) så jeg skal fylle evt kunnskaps hull her og der. Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Ingen som kan gi meg råd i det minste?!?!!? Møte på torsdag!! Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Selv ville jeg forsøkt å bikke 400. Be om 405, og se hva de sier... Om de ikke går med på dét, kan dere møtes på 400. Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Ofte så gir arbeidsgiver en antydning til hva de sikter seg inn på. Om du spør om mer, trenger ikke være negativt på noen som helst måte, men i noen tilfeller positivt. Der viser at du vet hva du gjør og at du er selvsikker på arbeidet ditt. Ofte så viser det også at du er profesjonell og mange arbeidsgivere forventer at du kommer med et høyere krav. Det er jo derfor det er kalt en lønnsforhandling. Det er jo tydlig at de ønsker å bruke deg, siden det har gått så langt som en lønnsforhandling. Da sitter du i bunn og grunn med de riktige kortene, og har mulighet til å presse arbeidsgiver litt. Jeg hadde prøvd meg på 425+, og heller havnet på et lavere tall om arbeidsgiver syns det er for mye. Du merker jo raskt om tallet er for høyt, og om du går ned litt fra ditt første krav, viser jo at du er villig til å gi litt også. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Med ansvar følger høyere lønn. Som sjef og koordinator er det en selvfølge at du har høyere lønn enn de under deg. Fint argument synes jeg. Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Har allarede høyere lønn enn de under meg, så det er ikke en sak. Er fortsatt litt usikker på hvor høyt jeg burde sikte, redd for at hvis jeg sikter for høyt så skaper jeg litt dårlig klma (men på en annen side så er jeg ikke helt fornøyd med lønnsøkningen vi fikk på 3 % , altså da fra 380 - 391) Takk for all input så langt, setter veldig stor pris på det. Forresten hvor troverdig er mininntekt.no? Ser at de driver med inntekts beregning, men basert på det de sier burde jeg ha en inntekt på rundt 425?? Lenke til kommentar
Slackbert Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Forresten hvor troverdig er mininntekt.no? Ser at de driver med inntekts beregning, men basert på det de sier burde jeg ha en inntekt på rundt 425?? Når jeg prøvde, fikk jeg til svar at jeg tjente ca. 15% for mye, så det er en nettside jeg besvisst ignorerer. Men jeg synes det er et en god strategi å prøve å bikke 400K. Vi snakker rett og slett psykologi, og hundretusener kan i enkelte tilfeller være en kneik. Men neste år blir det lettere, skal du se. Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Neste år? Hvordan det Ok, så 400 er sånn ca hva jeg burde sikte på? ( eller sikte litt høøyere og lande på 400 blir det vell) Uansett gode argumenter? ( som sagt trenger all den hjelpen jeg kan få ) Lenke til kommentar
Slackbert Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Neste år? Hvordan det Det kan være lettere å gå fra 400 til 420 enn fra 380 til 400. Uansett, jeg ville argumentert ut fra at du har en arbeidslederfunksjon, og om arbeidsgiver er fornøyd med hvordan du utfører arbeidet ditt, ville jeg også brukt dét. Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 ok ok, når er jeg med, hehe godt poeng. Andre tips...? Takk forresten! Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hva med vanlig prosentvis økning da...? 380 000 * (inflasjon + 2,5 %) = 410 000 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Vel, i år var lønnsøkningen svært lav, mange hadde lønnskutt, 0-vekst eller vekst under KPI. Det er dessverre ingen automatik i lønnsøkningen! Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Det er derfor jeg er litt små nervøs rundt å be om enda en justering... Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Er også litt avhengig av kor i landet du bur. Er du fag organisert? I så fall sp burde det være lønnslister å få tak i slik at du kan sjekke kva du tjener oppimot andre i lignade stillingar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå