Nilsen Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Vi har fått muligheten til å teste Crossfire. Les mer Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Ser ut som mitt GTX 260 kommer til å holde i en laaaang stund enda gitt. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Får svært lite ut av denne konklusjonen, Nilsen. Hadde det ikke vært bedre å gi en : Anbefales med forbehold? Eller mener du at det ytelsen skalerer ikke såpass bra og at det er såpass mange problemer med crossfire i spill at det ikke kan anbefales selv om man har råd og system til det? Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Vi har allerede testet Radeon HD 4870 som et produkt, så i denne testen vil vi ikke nevne de øvrige fordelene du får med på kjøpet i HD 5800-serien. Det er riktig nok noen godbiter som ikke gjenspeiler seg i ytelsen, slik som Eyefinity. Skal vel stå 5870? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Det hadde vært fint om dere hadde laget en tabell med hvor mange prosent mer ytelse man får ut av 2 kort vs 1 kort i de ulike testene. Altså hvor effektiv kryssilden er. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Det hadde vært fint om dere hadde laget en tabell med hvor mange prosent mer ytelse man får ut av 2 kort vs 1 kort i de ulike testene. Altså hvor effektiv kryssilden er. Enig. Og siden Simen1 er inne på det med grafer, så hadde det vært fint med en som gjennspeiler total kr /fps totalt sett og i forhold til vs 1 kort. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 neineineineineineinei Slutt å blande fargene med avg og min Jeg vil ikke anstrenge hjernen min :!: Ser også ut som mitt skjermkort vill holde en stund til Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 neineineineineineinei Slutt å blande fargene med avg og min Jeg vil ikke anstrenge hjernen min :!: Ser også ut som mitt skjermkort vill holde en stund til tenkte jeg på også! Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Ja, hvor ble det av overklokkinga denne gangen da? Bra at dere tester crossfire til slutt iallefall Lenke til kommentar
traveler5843 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Synes dere kunne tatt med i testen det at det faktisk finnes mange moderne spill som utnytter Crossfire MYE bedre. Far cry 2, Anno 1404, COD 4-5, mass effect bla.a er blant dem som faktisk skalerer så og si 70-100% Men dere er jo delvis inne på noe da, hva skal man med to når et av dem allerede er såpass kraftige. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Shit, nå begynner vi å snakke! Jeg sa for tre år siden at jeg skulle kjøpe meg psycho-pc om "5 år", tror vi venter enda 5 år fra dagens dato jeg Kanskje venta enda lengre til nm-teknologien går helt ned til atom-nivå. Én transistor er tre atomer Om det noensinne vil skje selvsagt. Simen1 har sikkert en kommentar til dette Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 pluss at det har bare kommet beta-drivere hittil, på 58xx serien så kan driverne gjøre mye. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Når et av de positive sidene som blir nevnt er Eyefinity så hadde det vel kanskje vært lurt å neven dette i artikkelen og kanskje se hvordan det fungerer? Ellers en helt grei test, bra gjort for første forsøk Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 B-real: Guru3d har en ganske grei test av eyefinity:) Lenke til kommentar
War Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Når du først legger 6000 kroner i skjermkortene, er det ingen grunn til å spare på prosessoren. Det er mindre en 8800ultra kostet da den kom, jeg betalte 10500 for 2x 295 i januar. Blir vi mer og mer kresene? Før betalte vi 16k for Pentium II , ingen harddisk og 2 ram. Nå skal vi ha Gamer-pc for 8k Skulle hatt med 295-quadsli i testen så man så forskjellen vi kan velge mellom idag. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 For de som vil komme med resultater som ikkje hardware.no fikk med i testen, så kan dere poste her HD 58xx OC og ytelses tråden : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1155709&hl= . Dere kan også komme med ønsker av tester dere vil ha gjort. Lenke til kommentar
Trixz Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hvorfor har dere ikke testa det med gtx 285 i sli for å se om ati korta skiller så mye, ser bare et gtx285 kort i testen. Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Synes dere kunne tatt med i testen det at det faktisk finnes mange moderne spill som utnytter Crossfire MYE bedre. Far cry 2, Anno 1404, COD 4-5, mass effect bla.a er blant dem som faktisk skalerer så og si 70-100% Enig med dette. Jeg synes dere kunne testet flere spill. Jeg har tenkt å kjøpe to 5870 kort og kjøre de på 1920x1200, men mange av spillene jeg har tenkt å spille er ikke med i testen. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) er mange tester på nettet så dere finner det dere vil...bare søk;) De fleste nettsteder som har med data finner du CF-test eller bare søk på 5870 CF review:) Endret 21. oktober 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Nå som dere har 5870 for hånd, hadde det vært mulig med en oppskaleringstest? Altså hvor godt de kjører med ulike prosessorer, både AMD og Intel. Helst med en sammenligning av crossfire og single-kort. Slik at vi ser når prosessoren har mest å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå