Gå til innhold

Hjelp til å finne deler til PC for extrem multitasking...


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Skal ha meg ny stasjoner PC, og kan ikke si jeg spiller så mye, mye mer glad i å drive med videoredigering ogsånn for tiden, bruker også Chief Architect endel, og må kalle meg selv en extrem multitasker... Så jeg trenger hjelp til å finne de riktige delene til en PC, har satt opp et lite eksempel av hva jeg mener, men vet ikke helt hva jeg trenger av deler etc.

 

 

Multitasker

 

PSU: Corsair HX 1000W

Kabinett: Corsair Obsidian Series 800D

Hovedkort: EVGA X58 SLI Classified

CPU: Intel Core i7 975 Extreme Editon

Harddisk 1: Intel X25-M 160 GB SSD Gen 2

Harddisk 2: Seagate Barracuda XT 2TB

Skjerm: LG W2753V

Ram: OCZ DDR3 PC3-10666 Intel i7 Triple Channel 6 GB (2 stk.)

Skjermkort: Sapphire Radeon HD 5870 (2 stk.)

 

Kom gjerne med ideer og innvendinger... Tror også at dette systemet burde funke, eller er det noe feil i det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generelt kan du få en god del mer plass for pengene om du kjøper flere og mindre harddisker, eller er det en grunn til at du bare har en for lagring?

2x Seagate Barracuda 7200.11 1,5 TB (3 TB) blir 1660,-

Du kan evt. bruke RAID eller JBOD om du bare vil at de skal dukke opp som én disk i operativsystemet.

Lenke til kommentar
Generelt kan du få en god del mer plass for pengene om du kjøper flere og mindre harddisker, eller er det en grunn til at du bare har en for lagring?

2x Seagate Barracuda 7200.11 1,5 TB (3 TB) blir 1660,-

Du kan evt. bruke RAID eller JBOD om du bare vil at de skal dukke opp som én disk i operativsystemet.

 

Ja, takk, vet ikke egentlig hva jeg tenkte men trenger god plass, og vil absolutt ikke ha alt som en disk...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
cpuen koster veldig mye og du får LITE tilbake!..

 

 

Prosessoren koster 7-8000 kr. Du får en Intel Core i7 920 for kr. 2000,-. Med den nye D0-steppingen så kan du overklokke den slik at den yter mye mer enn Core i7 965 i uklokket versjon.

 

Jeg ville i tillegg til listen du har satt opp kjøpt en annen prosessorkjøler. Denne her pluss en bra vifte er noe av det beste du får:

 

https://prisguiden.no/produkt/108127

 

Du har valgt et stort kabinett, og det er ikke noe problem å slenge inn flere harddisker her. Som før nevnt får du mest for pengene for 1,5gb diskene. Jeg ville kjøpt to sånne og satt dem i speiling (raid 1).

 

Hvis du skal ha en skikkelig satanharddisk til lagring også ville jeg gått for følgende:

 

https://prisguiden.no/produkt/110732

 

Søk på denne + review så ser du at den er bra. Dropp core i7 965 og velg 920 så kan du unne deg to ssd-er i raid 0 til systemet og to sånne i raid til lagring.

Lenke til kommentar

Dette er typisk komponenter til video redigering workstation, no ligenende som jeg har vært borti før.

 

Litt kort fortalt så var jeg innom et sted som drev med proffesjonelt video redigering og der brukte dem dual xeon cpu oppsett med 12gb minne tilsammen, et dedikert SAS kort med raptor disker tilkoblet for å redigere video i real-time og merkelig nok kun en helt vanlig seagate sata disk koblet til hovedkortet for å ha programmer i.

 

Er dette noe for deg tro?

Lenke til kommentar

Ser bra ut.. :)

 

Dyr CPU ja, et eller to steg ned å heller overklokke om du har kunskap om slikt...

Hva med 2stk Seagate 2Tb i Raid 5(data skrives identisk til to harddisker) så mister du ikke filmene ved Én harddisk krasj...?

EVGA X58 SLI Classified er også et dyrt hovedkort...

 

Men om penger ikke er et spørsmål så er det bare å kjøre på!

Meget bra Power-PC du har satt sammen, ville dog tenkt mer på lagringsløsninger om alt skal lagres lokalt på PCn.

 

Hva er nødvendigheten med 2 kraftige skjermkort ved videoredigering.?

Endret av Tore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...