Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Nakke-/ryggbelastning som følge av sittestilling, erfaringer?

Atatar

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en ivrig kardiotrener, trener minst 30 minutter daglig, ofte mye lengre. Jeg driver med jogging for det meste, samt noe svømming. Men jeg har bodd i England de siste 2 månedene, og her er joggeforholdene ganske ille, fordi det ikke er bakker eller grusveier å snakke om der jeg bor (Cambridge). Det har derfor blitt mye asfaltjogging, som etter en stund begynte å merkes i leddene. Som følge av dette valgte jeg å kjøpe en racingsykkel, så jeg hadde flere alternativer til kardio. Jeg liker det veldig godt, og kjenner at jeg får god trening ut av turene.

Men til poenget:

Etter et par dagers bruk merket jeg at jeg på slutten av turene (som regel bare 30 minutter) ble veldig stiv i korsryggen som følge av sittestillingen, og etter et par uker fikk jeg så vondt i nakken (som følge av at jeg må holde hodet vannrett for å se fram) at jeg ble sengeliggende med smerter i hele ryggen, nakken og hodet.

Det jeg lurer på er om noen har noen tips? Sittestillingen er jo et uunngåelig følge av sykkelens form, og jeg sitter jo på samme måte som "du ser på tv".

Har gått tilbake til joggingen midlertidig, tør ikke sykle mer før jeg vet noe. Blir nok bedre når jeg får min norske seng (f.o.m. lørdag), men jeg vil gjerne høre om noen har hatt samme problemer!

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok en kombinasjon av at det er uvant og at det er feil sittestilling. Så om du har mulighet for å sette inn flere spacere under styret, så kan du gjøre det, det kan du gjøre hvis det er noen ringer over stemmet. Evt. så kan du snu stemmet sånn at det peker oppover om det ikke gjør det allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...