Gå til innhold

VG2 Brønnteknikk

Anbefalte innlegg

Hei

Er 18 år

Jobber nå som IKT-Lærling og trivest svært godt med dette. Men jeg kunne tenke meg offshore tiden etter jeg har fått fagbrev. Tenker litt frem i tiden : )

Det jeg kunne tenke meg da er faktisk å gå VG2 Brønnteknikk og deretter VG3 Boreoperatør faget!

Har VG1 Elektro grunnkurs.

Men så kommer spørsmålet : Hvilken skole her i Norge har VG2 Brønnteknikk og VG3 Boreoperatør faget?

http://www.vilbli.no/4daction/WA_Kursbeskr...--_V.TPBOR3----

Endret av InstanZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke noe som heter VG3 boreoperatør. Etter VG2 velger du hva du vil være som lærling.

Stavanger,Bergen, Kristiansund, Stanges og Sandnessjøen har brønnteknikk.

Vil tro det vil bli vanskelig for deg å få plass da du har brukt opplæringsretten.

Opplæringsretten går ikke ut før man er 21 år om jeg ikke tar feil. Lærlingtiden som IT teknikker er jeg ferdig med 19/20 års alderen. Rekker å søke meg på skole innen den tid. Fagbrev er uansett positivt om du skal søke deg offshore/eller lærling offshore. Man kommer fremst i rekken isåfall. Men det finnest jo fagskole som krever at man har fagbrev innen noe også inne bore og brønnteknikk. SOm utnytter samme bøkene slik som på VG2 brønnteknikk.

Lenke til kommentar
Ikke noe som heter VG3 boreoperatør. Etter VG2 velger du hva du vil være som lærling.

Stavanger,Bergen, Kristiansund, Stanges og Sandnessjøen har brønnteknikk.

Vil tro det vil bli vanskelig for deg å få plass da du har brukt opplæringsretten.

Opplæringsretten går ikke ut før man er 21 år om jeg ikke tar feil. Lærlingtiden som IT teknikker er jeg ferdig med 19/20 års alderen. Rekker å søke meg på skole innen den tid. Fagbrev er uansett positivt om du skal søke deg offshore/eller lærling offshore. Man kommer fremst i rekken isåfall. Men det finnest jo fagskole som krever at man har fagbrev innen noe også inne bore og brønnteknikk. SOm utnytter samme bøkene slik som på VG2 brønnteknikk.

Du har da hatt 4år med opplæring og da har du ikke rett til mer.

Lenke til kommentar

Du har rett til 5 år med opplæring, Videregående opplæring om jeg ikke tar feil.

Opplæringsloven gir all ungdom som har fullført norsk grunnskole eller tilsvarende opplæring rett til tre års videregående opplæring. Fristen for å bruke retten er fem år etter at videregående opplæring er påbegynt. Retten må normalt være tatt ut innen utgangen av det året vedkommende fyller 24 år

Endret av InstanZ
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Du har rett til 5 år med opplæring, Videregående opplæring om jeg ikke tar feil.

Opplæringsloven gir all ungdom som har fullført norsk grunnskole eller tilsvarende opplæring rett til tre års videregående opplæring. Fristen for å bruke retten er fem år etter at videregående opplæring er påbegynt. Retten må normalt være tatt ut innen utgangen av det året vedkommende fyller 24 år

Er dette rett?: )

Vet dette er en gammel tråd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...