Mjauriksen Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Ganske enkelt, hva er ordet for sluttstykke i et våpen, på Engelsk? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Kommer litt an på hvilket våpen det er, tror jeg. I en "vanlig" jaktrifle med ladegrep heter det "bolt", om jeg ikke tar helt feil. Tror det er det på halv- og helautomater også, iallefall de med tilsvarende kontruksjon. Pistoler vet jeg ikke nok om til å kunne uttale meg. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Firing pin eller striker.. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Det du ser for deg som sluttstykke på vanlige jaktrifler, blir på engelsk omtalt som "bolt". Enkelt og greit. Endret 21. oktober 2009 av el_cash Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Firing pin / striker er tennålen, den som går ut fra sluttstykket for å treffe fenghetten. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Det heter "bolt". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå