Gå til innhold

Trenger et "backup" program

K011

Anbefalte innlegg

Slik jeg har forstått det må man installere windows 7 på nytt når man får tak i det på disk. Jeg har bestilt det fra amazon og får det forhåpentligvis før helgen. Men problemet er alle programmene jeg har inne nå, legger til filer i windows mappen, registry filer osv. Er det noen programmer som finner alle disse og legger de ved backup'en, slik at man ikke trenger å installere alt på nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje "Windows Easy Transfer" er det du trenger. http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Easy_Transfer

Kjørte nettopp den der, og dette med "programinstillinger" gjelder det selve programmet også? Og finner den der kun det som ligger på samme drive som operativsystemet?

Ellers "må" du vel ikke installere på nytt, det er mulig å installere som en oppgradering.

Tenker du på operativsystemet nå? Jeg har bestilt fullversjonen av home premium. Må vel ha oppgraderingspakken for å oppgradere den versjonen jeg har nå?

Lenke til kommentar
Har ikke brukt Windows Easy Transfer selv, har ikke satt meg inn i det.

Oppgraderings lisens betyr bare at du må ha en tidligere versjon av Windows. Uansett hvilken lisens man har så kan man velge hvordan man vil installere, enten det er helt på nytt eller oppgradering.

Se punkt 6: http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_install_03.asp

Men jeg har ikke bestillt en oppgraderings lisens, jeg har bestillt fullversjonen slik at jeg kan fjerne den vista recovery partisjonen. Atm bruker jeg windows 7, mens jeg har vista installert. Men slik jeg forstod det kan jeg ikke bare endre keyen til den nye ekte jeg får med pakken beholde den windows 7en jeg har, jeg må installere den på nytt..? Den du linket til der var jo fra xp til vista, men funker det samme fra windows 7 til windows 7? :p Blir mye styr dette, tror jeg får se hva som blir kopiert over når jeg kjører WET senere og får jeg det jeg skal ha bare formaterer og fjerner absolutt alt på disken når jeg får fullversjonen i posten:]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...