KjellV Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) "Dette er ikke et vanskelig spørsmål" skrev du, så da får du et enkelt svar Du har ikke nevnt hvilket felt det er snakk om (spill, kontor, videoredigering osv), så det er umulig å gi deg et godt svar. Du har heller ikke, som Simen1 påpeker, sagt hvilken Athlon det er snakk om (K8?). Du får ta deg en tur innom diverse CPU charts og se hva du finner. Endret 21. oktober 2009 av KjellV Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) KjellV skrev: Glimrende nyheter. 45W TDP er grensen for meg, og endelig er det mulig å få seg en 4-kjerner med denne effekten. Sannsynligvis kommer jeg til å prøve å få effektforbruket enda lavere ved å justere vcore så langt ned som mulig. Er litt nysgjerrig på denne planen, ettersom jeg tenker litt det samme. Jeg er ingen klokkeekspert, så å justere ned vcore hadde nok aldri falt meg inn om ikke du nevnte det. Merkelig nok har jeg lest flere artikler om undervolting uten å ha hørt et kvekk om vcore. Hvor mye tror du du vil tjene/tape på dette? I tilegg, ville du ha vurdert å klokke ned på Ghz-ene? Kommer kanskje en del an på hva du skal bruke en slik PC til. Personlig tenker jeg på å lage en filserver som i tillegg kan potensielt fungere som en backup-PC. Med det sagt så sikter jeg mer på den billigste dobbelkjernemodellen. Endret 21. oktober 2009 av Motoko Lenke til kommentar
zargblatt Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Problemet me Athlon II i forhold til Phenom er at det er ingen L3 cache. Den yter derfor dårligere i kontor applikasjoner o.l. men om man skal bruke den til videoredigering etc er det mye kraft for pengene. Husk å kjøpe skikkelig kjøler ettersom boxed versjonene er flymotorer på 4200rpm! Lenke til kommentar
Osse Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Er det andre kjøler med athlon enn det er med phenom II PhenomII kjøler går fra 1300 rpm og opp. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Min bror har en LE-prosessor fra AMD og en kompis har 5050e, begge på 45W. I begge maskinene er boxed-kjøleren brukt, og de er meget stillegående. Leverer AMD forskjellige kjølere (vifter) eller kommer zargblatt med tullball? Lenke til kommentar
Revox Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 X3 435 virker veldig interessant egentlig. Omtrent identisk med X3 720BE i generell ytelse, litt over eller litt under. På spill detter den noe bak men det er å forvente med ingen L3 cache. Det at den klokker ganske godt på vanlig luft gjør den bare mer aktuell. Temmelig godt kjøp til prisen for å si det sånn Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Jeg har veldig lyst på Athlon II 2,8 GHz 45 Watt, men hvilket brikkesett bør jeg satse på for å få god SSD-ytelse? Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Da har 240e fått pris på Dustinhome Link til prisguiden. Ble endel dyrere enn Athlon II X2 240... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 632 - 446 = 186 kr forskjell. Jeg synes ikke det er så mye for 65 -> 45 Watt. En god kjøler koster jo fort det dobbelte. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Den kjøleren er det ikke behov for, har nettopp satt opp et oppsett med Athlon II X2 250 og stockkjøleren er så godt som lydløs, hvertfall ved beskjeden serverload... Har ikke klart å stresse den til noe mer enn laveste trinn enda... Prisforskjellen er dessuten et påslag på (186 / 446) * 100 = 42%, så relativt sett er det jo endel Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Simen1, tester av SSD ytelse på AMD chipset er sålangt mangelfull her på forumet, men om du sørger for å få nyeste sørbro vil du få god ytelse med èn SSD. Det kan hende det er noe redusert IOPS i forhold til ICHxR, men fortsatt vil intel klare høyere enn Vertex fra ICH (mener jeg på). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå