Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

"Of mice and men" analyse


Anbefalte innlegg

Jeg må egentlig lese hele boka of mice and men, men blir stresset bare jeg ser på den, og har masse annet jeg må få gjort, finnes det norske opsummeringer fra den?

 

Fant noe her: http://www.daria.no/skole/emne/Litteraere_...f_mice_and_men/

 

Men så vidt jeg så, var alt engelsk.

 

Klarer fint å lese undertekster, men bøker kan jeg bare glemme..

 

----

 

Nevermind. Brukte Google translate, litt smårusk, men leselig.

Endret av Jevrio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er Nobels litteraturpris materiale. Vi ble "tvunget" til å lese den, på engelsk da, vet ikke om du må det.

Det er en av de bedre bøkene jeg har lest. Jeg anbefaler deg å ta den for deg, les og nyt.

 

Så forstår du alle snurre sprett og den avskyelige snømann referansene desto mye bedre etterpå ;)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Anbefaler som de andre her til å lese den. Den er ikke spesielt lang, og heller ikke så ille å lese. Husker at jeg hadde om det samme selv.

 

Men det står litt om boken og diverse her, ellers finner du nok det meste om du bare søker litt. Om jeg ikke tar feil er det også laget en film om boken.

Lenke til kommentar

Var visst til en eksamen, og skulle bare ta ca en kveld å lese, så får vel skumlese igjennom. Men har lest deler før, stod noe om en dau valp på nettet, hadde om den i tiende klasse tror jeg.

 

---

 

Leste kjapt igjennom.

 

George og Lennie kommer til en gård, begynner å arbeide der. Lennie (han sterke?) kommer i konflikt med sønn av sjefen (hvorfor?). Og på slutten er han i loven (hvorfor?) og klapper valpen til det dauer (fordi han er sterkere enn han tror), så kommer dama til sjefens sønn (hvorfor?) og Lennie dreper desverre henne også pga styrke?. Så stikker han til et sted, kun George vet hvor og går å skyter ham for å ende hans lidelser.

 

Har jeg det rett? noe jeg har glemt? Og.. noen som vet svar på "usikkerhetene"?

 

Og, hvilken film er dette fra? Trodde det var "Drageløperen" men kan vel ikke være den..?

Endret av Jevrio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...