Gå til innhold

Årets beste mobiltelefoner er kåret

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greie kåringer, men videoen virker som en parodi på en prisutdeling. Vil dere at kåringene skal bli tatt seriøst? Med en slik presentasjon (videoen) så mister kåringen integritet.

Annet info som kunne vært greit å ta med er hvem som var med i juryen, hvilke andre telefoner som var nominerte, og hva som gjorde at vinnerene slo disse.

Endret av Slikape
Lenke til kommentar

Her var det mye sutring gitt :p

For noen av oss er det faktisk viktig med størrelse også, personlig orker jeg ikke gå rundt med en murstein i lomma.

SE har i mange år levert små og flate telefoner som man ikke merker at man har med seg.

Det er ikke alle som er ute etter et underholdningssenter.

Jeg har playstation 3, PC, laptop og 46" LCD TV hjemme, på jobben har jeg også PC.

Jeg gidder ikke spille eller surfe nettet på en liten drittskjerm, det hjelper ikke om det er OLED og høy oppløsning.

Poenget mitt er at det er en telefon vi snakker om, til alle andre ting har jeg MYE bedre alternativer.

Lenke til kommentar

Jeg begynner å bli lei av alle tester som bruker pris som et av kriteriene. Jeg mener man bør kåre det beste produktet man har med i testen, og la forbrukerne velge selv om man vil bruke så mye/lite penger på det produktet. "Beste mobiltelefon" blir i mine ører/øyne her missvisende, da de ikke har kåret beste mobiltelefon, men det amobil.no mener er "beste kjøp". Uansett hva du skal bruke SE-telefonen til finnes det vel andre telefoner som gjør det samme bedre?

Min iPhone (32Gb) har jeg betalt 4800 for når abn. er nedbetalt. Er SE-telefonen så mye bedre enn denne, eller er 800 kroner verdt så mye?

Lenke til kommentar

Har hatt w995 nesten et halvt år nå og har aldri vært så fornøyd med en telefon før. :D Kjenner flere som har denne og mener det samme. Så at den fortjener prisen er det ikke tvil om. Den har jo også fått EISA prisen for årets musikktelefon. Og 3500,- er ikke mye for en så funksjonsrik telefon. Iphone koster opp mot 8000-10000 kr u/abbonement. Det er DYRT det!! Den prisen kan ikke forsvares.

Endret av Panic
Lenke til kommentar

iPhone 3G 8GB koster 5087,- hos Netcom bare til informasjon. Mulig andre har den enda billigere.

De telefonene er ikke i samme klasse heller, bare så det er sagt. ;)

Edit: iPhone 3GS 32GB koster 5238,- hos Telenor med Superpluss. Det er gratis å låse den opp, men bindingen gjelder ut 12 måneder.

Virker som denne prisen kan forsvares i allefall :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar
Har hatt w995 nesten et halvt år nå og har aldri vært så fornøyd med en telefon før. :D Kjenner flere som har denne og mener det samme. Så at den fortjener prisen er det ikke tvil om. Den har jo også fått EISA prisen for årets musikktelefon. Og 3500,- er ikke mye for en så funksjonsrik telefon. Iphone koster opp mot 8000-10000 kr u/abbonement. Det er DYRT det!! Den prisen kan ikke forsvares.

Javist er W995 en bra telefon, det er det ingen som sier noe på. Problemet er bare at den føles som en gammel telefon. Bruksopplevelsen på en telefon er viktig og w995 skårer heller dårlig der. Brukervennligheten er også å betrakte som dårlig (selv om menyene er enkle) i dagen marked med touch telefoner.

Lenke til kommentar

Javist er W995 en bra telefon, det er det ingen som sier noe på. Problemet er bare at den føles som en gammel telefon. Bruksopplevelsen på en telefon er viktig og w995 skårer heller dårlig der. Brukervennligheten er også å betrakte som dårlig (selv om menyene er enkle) i dagen marked med touch telefoner.

Så alle telefoner som har fysisk tastatur og ingen touch skjerm er nå automatisk gammeldagse? Lurer på hvorfor denne er så populær blant ungdom da. :p Å si at brukervennligheten er å betrakte som dårlig synes jeg du bør utdype litt mer. Den er så enkel i bruk som det er mulig, menyene er nærmest selvforklarende og responsen er veldig bra siden den ikke kjører noe tungdrevet operativsystem. Når det er sagt, så kan jeg si meg enig i at det er flere andre telefoner som også fortjener å bli kåret som årets telefon. Samsung Jet er en av dem. Men årets musikktelefon er definitivt W995! :thumbup:

Endret av Panic
Lenke til kommentar

N97 er etter mitt syn årets tristeste opplevelse. Jeg har enda igjen å finne ut hvordan noen kan like N97. Kort sagt: Jeg hater N97. Og jeg har testet ganske mange telefoner.

Men jeg ser at det er mange som liker den, så det er vel smak og behag som det meste annet.

Endret av program
Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med å godta W995 som årets musikktelefon, og den gjør noe få musikktelefoner har gjort før den- nemlig kombinerer musikk, kamera og film.

Men, og dette er et stort men! Jeg mener at den overhodet ikke er årets telefon! Se bare på feks Omnia HD!

Og; Det er for tidlig å ha denne kåringen, da alle nylanseringene i 4-kvartal ikke er gjort/ikke er testet.

Lenke til kommentar

Så alle telefoner som har fysisk tastatur og ingen touch skjerm er nå automatisk gammeldagse? Lurer på hvorfor denne er så populær blant ungdom da. :p Å si at brukervennligheten er å betrakte som dårlig synes jeg du bør utdype litt mer. Den er så enkel i bruk som det er mulig, menyene er nærmest selvforklarende og responsen er veldig bra siden den ikke kjører noe tungdrevet operativsystem. Når det er sagt, så kan jeg si meg enig i at det er flere andre telefoner som også fortjener å bli kåret som årets telefon. Samsung Jet er en av dem. Men årets musikktelefon er definitivt W995! :thumbup:

Sier ikke at alle telefoner med fysisk tastatur er gammeldagse, men menyene til W995 føles gammle, prøvde du en SE for to år siden har sett det før liksom. Grunnen til at den er populær blandt ungdom er grunnet reklame og at det er en god musikktelefon. Den er mindre brukervennlig en enn telefon med touch interface.

Lenke til kommentar
Den er mindre brukervennlig en enn telefon med touch interface.

Det er jeg uenig i. Ihvertfall om man ikke skal ha en telefon like stor og klumpete som en Iphone. Og skal man ha en touch-telefon på størrelse med W995 fungerer det innmari dårlig. Jeg har prøvd Nokia og Samsung på den størrelsen, og kan jo såvidt kalle det touch når én finger dekker hele skjermen.

Det at du har sett menyene på SE før vitner bare om hvor bra gjennomført de alltid har vært. Uansett tar du feil, hele media-systemet har blitt endret.

Lenke til kommentar
Den er mindre brukervennlig en enn telefon med touch interface.

Det er jeg uenig i. Ihvertfall om man ikke skal ha en telefon like stor og klumpete som en Iphone. Og skal man ha en touch-telefon på størrelse med W995 fungerer det innmari dårlig. Jeg har prøvd Nokia og Samsung på den størrelsen, og kan jo såvidt kalle det touch når én finger dekker hele skjermen.

Det at du har sett menyene på SE før vitner bare om hvor bra gjennomført de alltid har vært. Uansett tar du feil, hele media-systemet har blitt endret.

Synes du media-systemet skal være representativt for hele telefonens meny? Dessuten er vell media-systemet uansett så si identisk med det du finner i feks. C702.

Men dette kan man krangle på å være uenig om fram til neste års kåring :) man kommer ingen vei. Personlig kan jeg si at jeg har testet en drøss med telefoner i år (deriblandt W995), å synes IKKE W995 er årets telefon. Hovedsaklig fordi den for meg virker gammeldags, lite innovativ, kjedelig og tilbyr ingenting spesielt. Men det er min mening, alle er selvsagt til å mene det de vil, men jeg mener Amobil har begått en feil ved å prise denne telefonen som årets beste telefon.

Lenke til kommentar

Likte innlevelsen i den ene kommentaren på videoen. "ojojoj, for et øyeblikk".

Men henger meg på med at det muligens er litt tidlig :hmm:

Kunne tatt det tidlig i desember med tanke på julegaver, men det mest riktige for å få alle med i kåringen ville være å ha den i januar.

Lenke til kommentar

Får slenge inn noen kommentarer her. Merk at jeg har bestilt Omnia HD, men skal prøve å være objektiv.

Siterer hele oppsummeringen på "årets beste":

"Sony Ericsson W995 har et lekkert ytre, samtidig som den imponerer på andre områder. Det er en god mobiltelefon med seiglivet batteri, god skjerm og gode taster, samtidig som den er proppet med teknologi."

Batteriet på w995 er ikke noe bedre enn andre telefoner. Dårligere oppgitt tale og standbytid enn de fleste nye proff-telefoner. Skjermen er helt ordinær tft lcd uten touch, ordinær størrelse (2,6) og ordinær oppløsning (240x320). Det er ikke en profftelefon, men likevel er det ikke noe imponerende. Teknologien den er proppet med, er tilsvarende den samme du finner på alle andre telefoner som er proppet med teknologi. Jet går f.eks. i samme gata. I grunn en ganske ordinær telefon.

"W995 er en musikkspiller rett ut av esken, har et suverent kamera og har et vell av nyttefunksjoner. Dette gjør den vel verdt prislappen på 4000 kroner for alle som vil bruke mobiltelefonen til mer enn å bare ringe med."

De fleste mobiler er i dag relativt greie musikkspillere ut av esken. Dersom det er så viktig for avgjørelsen, synest jeg telefonversjonen av iPod hadde vært en verdig vinner. Den er dessuten lettere å bruke, raskere og koster totalt under 5000 uten abm.

"Samtidig er den svært enkel å bruke, med sine ryddige og innovative menyer og tradisjonelle taster i stedet for trykkskjerm."

Noen kommenterte at touchskjerm ikke nødvendigvis gav bedre brukervennlighet. Dersom dere følger med i utviklingen ser dere at trykkskjerm er fremtiden. Hvorfor? Fordi det gir mulighet til å velge med ett trykk, uten å velge retning først (ned-ned-høyre-ok). Internett uten touch? : ) Greit, fysiske taster er mer responsive, men denne telefonen har jo ikke engang qwerty tastatur. Epost, sms, avtaler og andre dokumenter tar en evighet å skrive med numerisk tastatur.

Dere burde kanskje skrevet at det ikke er 'årets beste mobiltelefon' som er kåret, men 'årets beste mobiltelefonkjøp'. For w995 er ikke årets beste mobiltelefon...

Lenke til kommentar

Flott apegryn! Rett og slett flott.

Kunne ikke vært mere enig i det du skriver. W995 er ei heller årets mobiltelefonkjøp, der ligger nok 5800 bedre ann.

Synes Amobil redaksjonen nå skal komme på banen å forklare seg litt, de fleste er uenig med resultatet her.

Lenke til kommentar
De fleste mobiler er i dag relativt greie musikkspillere ut av esken. Dersom det er så viktig for avgjørelsen, synest jeg telefonversjonen av iPod hadde vært en verdig vinner. Den er dessuten lettere å bruke, raskere og koster totalt under 5000 uten abm.

Du glemte at Iphone har dårligere lydkvalitet, overføring av sanger kun gjennom itunes, mangler FM radio, har et mye dårligere kamera samtidig som man kun får kjøpt denne med abbonement. I tillegg er den dyrere. Så noen verdig vinner kan man ikke si at denne er.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...