faaeri Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Trenger du et kjapt og romslig minnekort? Les mer Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Siste avsnitt i artikkelen: 8 og 16Gb-kortene [...] 8 og 16 gigabits er ikkje mykje å skryta av, men det er kanskje gigabytes (GB) det er snakk om? Dette med korrekt bruk av stor og liten bokstav i bits og bytes er ein aldri så liten kjepphest for meg. Det vert rota veldig med dette, og skapar ein del forvirring i forhold til ytelsar på datautstyr. Eg er f.eks. usikker på om overføringshastigheten som er oppgitt i artikkelen er korrekt (90 MB/s), eller om dette også er ein liten bokstav som er blitt stor. Overføringshastighet vert vel vanlegvis oppgitt i bits per sekund (bps), så det skal vel kanskje stå 90 Mb/s? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Jeg fant et bilde av en PCI-express basert kortleser for bærbar PC til dette kortet. 90 MB/s skulle vel holde til ganske høy seriebildehastighet + råformat. Men jeg skulle gjerne sett flere raske SD-kort i størrelsene 16 og 32 GB. Lenke til kommentar
dios Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 8 og 16 gigabits er ikkje mykje å skryta av, men det er kanskje gigabytes (GB) det er snakk om? Dette med korrekt bruk av stor og liten bokstav i bits og bytes er ein aldri så liten kjepphest for meg. Det vert rota veldig med dette, og skapar ein del forvirring i forhold til ytelsar på datautstyr. Eg er f.eks. usikker på om overføringshastigheten som er oppgitt i artikkelen er korrekt (90 MB/s), eller om dette også er ein liten bokstav som er blitt stor. Overføringshastighet vert vel vanlegvis oppgitt i bits per sekund (bps), så det skal vel kanskje stå 90 Mb/s? Nei, MB/s er nok ganske nært riktig. Men det er ikke godt å si om de - eller du, for den saks skyld - mener GiB, GB, MiB eller MB. Som vanlig når det gjelder minnekort, så er Rob Galbraith greit oppdatert, gjerne med mer nyttig informasjon enn de fleste andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg