Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SMC router + XP

Anbefalte innlegg

Kjøpte en SMC Barricade router fra komplett for ca. en uke siden. Men har store problemer med hovedpcen min. Jeg har prøvd 3 forskjellige nettverkskort, men det samme problemet oppstår hele tiden. For tiden kjører jeg Windows Xp. Problemet er, at mens jeg sitter på internett (adsl, routa med SMC routeren), så dauer plutselig alle mine internett oppkoblinger! (ftp, http, irc osv). Det går ikke engang ann å skrive ipen til routeren min, for å sjekke oppsett osv. Eneste mulighet for å gjenopplive routinga, er å gå inn på IP oppsettet på nettverskortet, sette den til DHCP, deretter gå inn en gang til, og sette statisk ip, gateway og dns osv. noen som har opplevd det samme? Hva er det som gjør at internetten min fryser? Jeg tror XP har skylda, men er ikke sikker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har selv opplevd noe lignende med min SMC. skal ikke du ha PPPoE ettersom du har ADSL? prøv å sette opp nettverket på nytt med bare en pc tilkoblet router. restart hele dritten og teste. går d ikke da er d bøg no plass. tror ikke Xp har skylda. har hadd både 98, 2k og xp uten prob.

Lenke til kommentar

Jeg har oppgradert routeren. Routeren bruker pppoe når den kobler opp. Men det er da xp som har skylda her, fordi linja er oppe selv om jeg ikke får surfa. Ser at ADSL modemet jobber + at jeg alt virker når jeg forandrer ip igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...