cLusteR Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hei folkens. Er ikke så veldig flink med data og sånn men skal prøve å forklare så godt jeg kan. Jeg har 2 stk kabler fra skjermen til dataen, en blå og en hvit. Den blå går til hoved kortet tror jeg mens den hvite går inn på skjerm kortet ( Nvidia GeForce 9600 GT). Etter jeg fikk sletta alt på maskinen og installerte windows på nytt virker skjermen bare hvis den blå er i. Virker nesten som om skjermkortet ikke virker, selv om den står under skjermkort i enhetsbehandlingen. Har installert nye drivere til den også. Noen som har noen tips til hva som er galt? Spill og video hakker ganske mye nå =( MVH cLusteR Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Det som skjer med PCen din er at Windows ikke vet hvilket skjermkort det skal bruke. Du har VGA (blå) kabel koblet til det integrerte skjermkortet på hovedkortet og DVI (hvit) kabel koblet til 9600 GT kortet. Så Windows vil bruke det integrerte skjermkort med mindre du setter 9600 GT kortet som første skjermkort eller deaktiverer det integrerte kortet. Dette gjør du i BIOS, eller du kan prøve å koble fra VGA (blå) kabelen og se hva som skjer. Dette skulle gjøre at 9600 GT kortet ditt blir det som virker i Windows. Men det beste er å sette 9600 GT kortet som første valg i BIOS og ta vekk VGA kabelen. Du trenger ikke to kabler til skjermen din. Kan du fortelle hvilken PC du har, eventuelt hovedkort merke? Endret 21. oktober 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
cLusteR Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Hei Takk for svar, prøvde å ta ut den blå kablen men da fikk jeg "No Signal" på skjermen og den slo seg av =/ Kikket litt i biosen men fant ikke noe skjermkort der (Tror jeg har ett nForce 630i hovedkort) Skal ta en ny titt i bios nå Maskinen jeg har er: http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...6&__redir=1 Har byttet ut Vista med windows 7. EDIT: Fant fortsatt ikke noe nytt i BIOS'en Endret 21. oktober 2009 av cLusteR Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hei Takk for svar, prøvde å ta ut den blå kablen men da fikk jeg "No Signal" på skjermen og den slo seg av =/ Kikket litt i biosen men fant ikke noe skjermkort der (Tror jeg har ett nForce 630i hovedkort) Skal ta en ny titt i bios nå Maskinen jeg har er: http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...6&__redir=1 Har byttet ut Vista med windows 7. EDIT: Fant fortsatt ikke noe nytt i BIOS'en Du må ikke inn i noen BIOS, det som er problemet er at du må inn i skjermkortdriveren å forandre oppsett. Last ned siste driver fra nvidia og innstaller denne før du går vidre. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Kva skjerm har du? På min skjerm må eg trykkje på ein knapp for å bytte mellom HDMI og D-sub. Eg veit ikkje om du har prøvd dette, er eigentleg heilt basic... Lenke til kommentar
cLusteR Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 svelemoe: Kunne velge mellom analog og digital på den men den bare resetter seg når jeg velger digital. ArcticOC: Lasta den ned og installerte den men ikke noe skjedde. Fant noe info: Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (2401 MHz) Operating System: Windows 7 Ultimate, 32-bit DirectX version: 11.0 GPU processor: GeForce 7100 / nForce 630i Driver version: 191.07 Core clock: 600 MHz Memory clock: 100 MHz (200 MHz data rate) Memory interface: 32-bit Total available graphics memory: 1407 MB Dedicated video memory: 256 MB System video memory: 0 MB Shared system memory: 1151 MB Video BIOS version: 5.73.32.08.01 IRQ: 20 Bus: FPCI Stusset litt på "GPU processor:GeForce 7100 / nForce 630i", stod i annonsen til dataen at det var "NVIDIA 9600GT 512MB/1919MB DVI-VGA-HDTV-DX10" Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Du får opp "GeForce 7100 / nForce 630i" fordi du bruker det integrerte skjermkortet som Chavalito sa, hvilke valg har du under Chipset i bios, som kanskje ligger under Advanced meny. Litt vanskelig å hjelpe, når det ikke er mulig å få tak i manual med bios info. Jeg går ut i fra, du har prøvd å gjøre pc'en helt strømløs(bryter på psu/støpsel i vegg), og starte pc'en med bare skjerm kabel i skjermkort. Edit, se om du har: Primary Display Adapter, hvis valgene er "PCI, Onboard og PCI-E", så velger du PCI-E! Endret 21. oktober 2009 av ask99 Lenke til kommentar
cLusteR Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Hei igjen Vil takke alle sammen for hjelp. Fikk fiksa det på en måte, tenkte kansje det var noen løse ledninger så jeg skrudde maskinen opp for å se. Fikk dytta litt på de som gikk til kortet og fikk nappa ut en grå tynn en som gikk fra hovedkortet til skjerm kortet (som jeg ikke vet hvor skal . Så den ligger løst for øyeblikket. ) Funker i hvertfall som bare det nå Enhetsnavn NVIDIA GeForce 9600 GT Totalt tilgjengelig skjermminne 1792 MB Dedikert skjermminne 512 MB Delt systemminne 1280 MB Skjermoppløsning 1680 x 1050 Fargekvalitet 32 bits Status Enabled Takknemmelig hilsen -cLusteR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå