Gå til innhold

DisplayPort adaptere til bilderørs-tv!

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe en bærbar som kun har DisplayPort (ikke mini-display slik mac har). Hvordan kobler jeg denne best til min gamle bilderørs-tv? Den har s-video, scart og kompositt.

Er det mulig jeg må koble sammen en hel adapter-kjede? Fra DP til vga til s-video typ? Eller? Er det mulig i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DisplayPort er en heldigital overføring som ikke i seg selv er kompatibel med noen andre overføringsstandarder, og det er derfor svært vanskelig å skaffe "overgang" fra DisplayPort til noe annet for en standard DisplayPort. Jeg vil tro at noen skjermkort kan konfigureres til å bruke den fysiske DisplayPort-porten i kombinasjon med et adapter til å produsere f.eks HDMI/DVI, men det hjelper da ikke deg noe. Kan se ut som at man kan plukke VGA ut fra DisplayPort fra enkeltpinner slik som DVI-I, men VGA i seg selv kan ikke enkelt konverteres til S-Video eller lignende.

Det greieste er nok å sjekke hva specsene til PCen sier, fordi det kan være spesielle løsninger for formålet hvor spesielle adaptre kan brukes.

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...