Palme Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Skal lage et lite morsomt program. Hvor jeg skal benytte et array til å skrive ut en unik beskjed for hver ukedag. F.eks, dersom $dag har verdien 1 skal den skrive ut innholdet på plass 1 i arrayet. Som f.eks kan være «Jess! Det ermandag og jeg skal tilbake til skolen. Har kommet frem til dette: $dag = date ("N"); $ukedager = array("Mandag","Tirsdag", "Onsdag", "Torsdag","Fredag","Lørdag","Søndag"); if($dag == 1) { echo $ukedager[$dag-0] . "maaaandag"; } else if($dag == 2) { echo $ukedager[$dag-1] . "tiiiirsdag"; } else if($dag == 3) { echo $ukedager[$dag-0] . "onsdag"; } else if($dag == 4) { echo $ukedager[$dag+1] . "torsdag"; } ?> men får programmet bare til å vise tirsdag. Fre-Søndag har jeg bare ikke tatt med enda." Noen som kan gi meg et lite dytt i ryggen? Takker for hjelp på forhånd! Mvh Trådstarter Du kan gjøre det mye enklere <?php $ukedag = date("N"); $meldinger = array(1 => "I dag er det mandag!", 2 => "I dag er det tirsdag!", 3 => "I dag er det onsdag!", 4 => "I dag er det torsdag", 5 => "I dag er fredag!", 6 => "I dag er det lørdag!", 7 => "I dag er det søndag"); print $meldinger[$ukedag]; ?> Takker for raskt svar, men når jeg prøver ditt program så får jeg også bare "I dag er det Tirsdag", er dette en bugg hos meg? Menne, er det ikke tirsdag da? Det er jo tirsdag! I morgen vil det stå "I dag er det onsdag!" og i overimorgen vil det stå "I dag er det torsdag!" o.s.v. oh, crap! My wrong, haha. Tenkte det var random for hver gang. Men den følger jo IRL dager. Takker for hjelp! Litt underholdende :-) Endret 22. oktober 2009 av Palme Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Må seie eg også lo litt når eg så denne. Protip: Fjern snapback på sitata. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Han fikk akkurat det han spurte om, men øynene er det første stedet man blir blind. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Likte forsåvidt også at han skulle lage et "lite morsomt" program. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Likte forsåvidt også at han skulle lage et "lite morsomt" program. Haha :!: Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Likte hvordan han prøvde å ro seg unna. Lenke til kommentar
Oegly Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Dette var av nokså underholdende kvalitet. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Haha så evig bra xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå