Gå til innhold

Mister lyst og motivasjon - Skifte jobb?

Anbefalte innlegg

Startet i august i en ganske god stilling innen salg, hvor jeg har store muligheter til å etablere en meget god fremtid for meg selv, samt at jeg kan vokse veldig mye i stillingen.

Derimot er det enkelte elementer i jobben, som jeg bare mister all motivasjon av å tenke på. En liten del av meg tenker derfor om det kanskje er bedre å finne seg en annen jobb fordi det er forbanna kjipt å sitte på en arbeidsplass, å føle at det er noe som er galt.

Det finnes mange gode stillinger på Finn nå, har blant annet tittet litt på Account Manager-stillingen til Canon som jo er et godt selskap. Derimot føler jeg at hvis jeg gir opp denne jobben nå, så går jeg flere skritt tilbake, samtidig som jeg føler at jeg gir opp.

Er i en litt konfliktsituasjon med meg selv, og lurer derfor på om det er noen her som har noen kommentarer til dette, eventuelt har opplevd det samme selv.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hold ut en stund til, dette kan jo bare være en periode du går igjennom. Prøv så hardt du kan, og viss ingenting forandrer seg ville jeg vurdert å skifte jobb :)

Det virker egentlig som det greieste - er bare utrolig kjedelig å føle at alt blir så halveis på en måte. Samtidig kan det hende at hvis det er en periode som du sier, så kan dette følge over på en eventuell ny jobb også, ergo the problem stil persist.

Har bare aldri hatt en sånn skikkelig down-periode før - noen som har vært borti lignende?

EDIT: Og hvis jeg f.eks skulle slutte om to måneder - hvordan skal jeg kunne forklare det til neste arbeidsgiver på en god måte? Vil jo ikke virke umotivert eller traus.

Endret av Welhaven
Lenke til kommentar

Alle har det vel sånn av og til.

Har selv hatt en periode der jeg ikke var motivert i det hele tatt - og jeg sitter med min (og mange andres) drømmejobb. Alle jobber har hverdager, og alle jobber er kjedelige i blant. Det er bare å komme seg gjennom det. Mest sannsynlig vil du få igjen gløden etterhvert - så sant du trives i utgangspunktet. :)

Lenke til kommentar
Alle har det vel sånn av og til.

Har selv hatt en periode der jeg ikke var motivert i det hele tatt - og jeg sitter med min (og mange andres) drømmejobb. Alle jobber har hverdager, og alle jobber er kjedelige i blant. Det er bare å komme seg gjennom det. Mest sannsynlig vil du få igjen gløden etterhvert - så sant du trives i utgangspunktet. :)

Trives helt klart, men har en høy D av en sjef, som skal presse på resultater. Føler meg derfor stresset konstant, spesielt når jeg har mistet litt motivasjon. Sitter og sier til meg selv; skulle ønske jeg kunne lese tanker. Hadde alt vært lett.

PS: Grattis med drømmejobb forresten - ikke dårlig å finne det. Får jeg spørre hva det er?

Lenke til kommentar
Det føles som om effektivitetskravene blir tøffere i alle bransjer om dagen. Det er vel bare å håpe på at sjefene skjønner at det ikke funker i lengden...

Det får du. :) Motorjournalist. Skriver om og tester nye biler og båter.

Hehe stilig. Tenkte Top Gear med engang :p Du som er motorjournalist, hvordan mener du kåringene og erfaringsnivået til disse tre gutta er? I førsten følte jeg de bare var komikere som hadde litt peiling på bil, for jeg tenkte; det er jo ikke mulig å finne tre bilentusiaster som samtidig er morsomme? Men er kanskje det da.

Leste litt om de på Wikipeida, men så bare at de har\driver med litt journalistikk for aviser etc.

Lenke til kommentar

du er ikke alene om å miste motivasjonen på jobb.

har selv vurdert å slutte flere ganger, men har holdt ut, og har det bra igjen etter en periode, med ny motivasjon og glød :)

tror det er slik i yrker der man må pushe seg selv litt og jobber veldig selvstendig.

mitt tips, som jeg følger selv, er å holde ut, det blir bedre. husk at gresset ikke er så alt for mye grønnere på andre siden.

antagelig er det ca like "ille" over alt, det virker bare ikke slik.

mange her som blir dritt lei jobben her, slutter og starter ett annet sted, så går det ett halvt år, så er de tilbake her :p

edit: som nevnt under, Top Gear gutta trenger faktisk ikke å være artige eller gode på bil, alt de trenger er å følge manus og ressigøren sine anvisninger.

de er nesten garantert ikke så gode som det ser ut som.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

De har helt klart peiling på det de snakker om. Det er det liten tvil om.

Om metodene de bruker og kriteriene de legger til grunn alltid er like seriøse, er nok en annen sak.

At de er såpass morsomme som de er, kan nok også tilskrives manusforfatterne som sitter i bakgrunnen. Selv om de sikkert kommer med en del morsomheter selv, så er det nok skriptet herfra til månen. :)

Men de gjør jobben sin godt: De lager god underholdning. :)

Lenke til kommentar
De har helt klart peiling på det de snakker om. Det er det liten tvil om.

Om metodene de bruker og kriteriene de legger til grunn alltid er like seriøse, er nok en annen sak.

At de er såpass morsomme som de er, kan nok også tilskrives manusforfatterne som sitter i bakgrunnen. Selv om de sikkert kommer med en del morsomheter selv, så er det nok skriptet herfra til månen. :)

Men de gjør jobben sin godt: De lager god underholdning. :)

Hehe artig å høre. Fikk jeg greie på det også. Kan også ha litt og si med britisk humor, synes det er mye lettere å le av den enn typsik amerikansk tv-serie materiell. Holder på å se alle episodene på nettet, så er jo artig å vite.

Vet du hvor seriøst programmet blir tatt i bilverdenen av f.eks produsentene?

Lenke til kommentar

De tar det nok for den underholdningen det faktisk er, de også. Likevel vil jeg nok tro at de ikke vil at en bil skal bli slaktet, ettersom programmet sees av mange millioner mennesker verden over.

Men jeg har jo hørt noen historier, både fra Norge og utlandet, om hvilken tilstand bilene har vært i etter at TG-gutta er ferdig med dem. Enough said. Noe må da bli i bransjen også. :)

Lenke til kommentar
De tar det nok for den underholdningen det faktisk er, de også. Likevel vil jeg nok tro at de ikke vil at en bil skal bli slaktet, ettersom programmet sees av mange millioner mennesker verden over.

Men jeg har jo hørt noen historier, både fra Norge og utlandet, om hvilken tilstand bilene har vært i etter at TG-gutta er ferdig med dem. Enough said. Noe må da bli i bransjen også. :)

Hehe artig. Ble litt off topic, men var verdt å sjekke opp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...