Gå til innhold

[Løst]Prosessor HP ProLiant ML350 G4

M-G

Anbefalte innlegg

Vi har 2 stk 470062-682 HP ProLiant ML350 G4 Tower Special Server som domene controllere per dags dato og disse kjører Windows Server 2003 R2 32-bit. Vi planlegger å legge om til Windows Server 2008 R2 64-bit på domene controllerne våren 2010, men dette krever enten at vi kan bytte prosessorer i dagens servere til noen som støtter 64-bit eller kjøpe nye maskiner (HP DL380 G6).

Jeg har vært i kontakt med både HP og leverandøren vår men har ikke funnet noe entydig svar på om man kan bytte ut dagens 32-bites prosessorer med 64-bits prosessorer, dette avhenger vel av hovedkortet.

Noen som har kjennskap til denne servertypen eller tips til hvordan vi kan finne ut av dette eller hva vi burde gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville vurdert migrering over på nye fysiske servere. Serverne dine vil snart være utenfor garanti (dersom de ikke allerede er utenfor) og kostnaden for en ekstra CPU og VRM er ikke billig. Selv om du må kjøpe alt nytt så tror jeg dere vil se nytten i det.... Og totalt sett så vil vel lisenskostnadene sannsynligvis være høyere enn hardwarekost ved bytte.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Etter å ha sjekket litt mer ender vi nok på å kjøpe inn 2 nye servere til å drifte domenet da det ikke ser ut til at de gamle kan oppgraderes til de spesifikasjoner vi ønsker og det er uvisst hvor lenge til vi vil kunne holde dem i drift uansett.

Takk for alle tips og innspill:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...