dexity Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hei, håper noen kan hjelpe meg her Idag når jeg satt meg ved pcen fikk sto det at den måtte restartes pga norton antivirus hadde installert noen oppdateringer, så jeg klikket ok. men pc skrudde seg aldri på igjen Men jeg tror norton ikke hadde noe med det å gjøre og at det var kun en tilfeldighet. Etter en liten stund prøvde jeg å skru på pcen men etter ca 5sec skrudde den seg av uten at noe hadde kommet opp på skjermen. Da tok jeg ut strømledning og skrudde op kabinetet for å se om noen ledninger hadde løsnet med det var ikke tilfellet. Når jeg koblet til strømmen igjen var pcen helt død!.. de eneste reaktsjonene som pcen gir er at det lyser et grønt lys på hovedkortet og alle viftene (4) starter og stopper etter ca 2sec.. ser ut som om de rykker Det er også et rødt lys på lydkortet som blinker rødt når jeg prøver å skru pcen på. SÅ er det noen som vet hva jeg må gjør for å fikse pcen? takk for all hjelp Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hvilket hovedkort har du? Blinkingen står sikkert for noe. Har du tilkoblet speaker til HK så du ville hørt evt. pip? Btw, velkommen Lenke til kommentar
dexity Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Hvilket hovedkort har du? Blinkingen står sikkert for noe. Har du tilkoblet speaker til HK så du ville hørt evt. pip? Btw, velkommen jeg har "Asus P5B, P965, Socket-775, ATX" ingen ting på hovedkortet som blinker, men det er et grønt lys nederst til høyre på det. har ikke sett det før, men kan ta feil. nå går alle viftene på pcen når strømmen er i, men de stopper av og til (ingen lyd btw, de går veldig sakte) Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Det grønne lyset på hovedkortet er 5V standby strømmen som alltid vil lyse så lenge strømkabelen er tilkoblet PSUen selv om PC er slått av. Jeg tror nok at du har en død eller dårlig PSU etter det du forteller. Hvilket merke er den PSUen din, altså strømforsyningen? Endret 21. oktober 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
dexity Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Det grønne lyset på hovedkortet er 5V standby strømmen som alltid vil lyse så lenge strømkabelen er tilkoblet PSUen selv om PC er slått av. Jeg tror nok at du har en død eller dårlig PSU etter det du forteller. Hvilket merke er den PSUen din, altså strømforsyningen? Jeg har også en følelse av at det er strøm forsnyningen, er jo litt rart at hovedkortet skal bare kortslutte sånn etter en vanelig restart. Pcen fungerte utmerket tidligere på dagen. Kom på det at noen ganger har pcen ikke ville skrudd seg på tidligere, men da har den "startet" (i form av lyd) men ingen ting har kommet på skjermen, men da har det bar vært å vente litt og prøve igjen. den jeg har nå heter: "Fortron/Source Epsilon 600W, Blå Vifte" er det vanskelig å montere ny psu foresten? Lenke til kommentar
dexity Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Har funnet 2 psu, men jeg er usikker på om de passer til min pc.. "http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327672" "http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340676" den ene er "modulær" eller noe.. hva burde jeg velge? takk for hjelp Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Begge de to PSUene er meget bra, så det er vel hipp som happ hvilken du velger. Modulær vil si at du kobler til PSUen kun de kablene som du trenger. Den andre PSUen, 650W, er ikke modulær og kommer med alle kabler tilkoblet. Det er ikke vanskelig å skifte PSU, normalt følger det med bruksanvisningen hvordan dette skal gjøres. Alle PSUer har samme standard kontakter for tilkoblinger, noen har flere muligheter enn andre da, men alle kabler for hard disker, hovedkort, skjermkort etc er stort sett de samme. Hvis du ikke har bruk for en haug med kabler, er den modulære 620W PSUen bedre for da slipper du å ha løse ekstra kabler inne i kabinettet. Men før du oser avsted og kjøper, du har ikke noen mulighet til å låne en PSU for å finne ut om det er PSUen som er problemet? Endret 21. oktober 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
dexity Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 takk for all hjelp, jeg leverte pcen til reperasjon. Så da er det bare å smøre seg med tolmodighet Lenke til kommentar
Croocked Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Jeg har akuratt det samme problemet: - Installerte Norton Internet Security - Ved restart så er datamaskinen på i 2 sekunder før den slår seg av - Tidligere så har det hendt at pc'n ikke vil skru seg på. (Num lock måtte lyse for at min pc skulle komme seg videre) Vennligst si ifra hva som var årsaken til dette problemet når du får den tilbake ifra reperasjon. :-) Lenke til kommentar
dexity Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg har akuratt det samme problemet:- Installerte Norton Internet Security - Ved restart så er datamaskinen på i 2 sekunder før den slår seg av - Tidligere så har det hendt at pc'n ikke vil skru seg på. (Num lock måtte lyse for at min pc skulle komme seg videre) Vennligst si ifra hva som var årsaken til dette problemet når du får den tilbake ifra reperasjon. :-) Tror ikke det er det samme siden min pc vill ikke starte i det hele tatt, sånn jeg forstår det kommer du inn i windows med da stopper det? men litt komisk er det at vi begge har "norton security" som siste handling før det crashet skal uansett oppdatere her når pcen kommer tilbake fra komplett.no Lenke til kommentar
Croocked Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg har akuratt det samme problemet:- Installerte Norton Internet Security - Ved restart så er datamaskinen på i 2 sekunder før den slår seg av - Tidligere så har det hendt at pc'n ikke vil skru seg på. (Num lock måtte lyse for at min pc skulle komme seg videre) Vennligst si ifra hva som var årsaken til dette problemet når du får den tilbake ifra reperasjon. :-) Tror ikke det er det samme siden min pc vill ikke starte i det hele tatt, sånn jeg forstår det kommer du inn i windows med da stopper det? men litt komisk er det at vi begge har "norton security" som siste handling før det crashet skal uansett oppdatere her når pcen kommer tilbake fra komplett.no Min pc viste fujitsu Siemens ( første skjerbilde ) Også kom den videre til den hvite streken som blinker øverst i venstre hjørne. For at pc'n skal komme videre dwerifra så må Num Lock begynne å lyse av seg selv. =S Lenke til kommentar
Croocked Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Fått tilbake datamaskinen enda? :-P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå