Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lever du et lykkelig liv?

Gjest Guest_Wannabe_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Wannabe_*

Hei Allesammen!

Tiden leger alle sår sies det, men jeg kjenner også at den gror de inn. Etter lang tid i mørket er det vanskelig å klekke frem et smil som ser naturlig ut.

Dypt nede i min bevissthet skrikes det at jeg _MÅ_ anskaffe meg et nytt og bedre liv! Det kan bli en grunn til å leve og samtidig nyte det! Derfor har jeg på min reise til lykkè laget en liste:

Aktivitet

Kjærlighet

Sosialisering

Psykisk attraktivitet

Fysisk attraktivitet

5 tilstander jeg mener er elementært i ethvert komplett og fullverdig liv. Det ligger massivt arbeid i å forbedre hvert og ett av disse punktene, og forandring er således ikke noe som gjøres over natten. Spesifikt vil jeg vite hva som er "idealet" innenfor disse kategoriene og hvordan en best fremtoner disse på egen person.

!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, er lykkelig.. Kunne godt ha hatt en dame å delt dagene med, men har ikke funnet noen som er tålmodig nokk, eller sprø nokk til å holde ut med meg. Er en liten villbasse og ELSKER det, andre sier jeg er klin gæren, noe som kan være sant, har det kjempe moro så vil ikke bytte det ut med noe

Lenke til kommentar

Jeg kom godt igang med å skrive på noen av punktene, men det blir så dumt. Det er ikke en oppskrift.

Du må ta deg selv i nakken og finne ut hva du vil gjøre med livet.

Hva er givende?

Hva gjør deg glad?

Sosialiser fordi du vil. Det skal være artig og møte nye mennesker. Jeg trekkes mot sosiale situasjoner og mennesker fordi jeg syns det er fortreffelig, jeg gjør det ikke fordi jeg "må".

Jeg kjøpte forresten også vekter til mitt eget hus, og bestemte meg for å jogge når jeg tenkte på det istedenfor å finne på unnskyldninger for meg selv. Mer energi i hverdagen, fornøyelse med sunnhet, og mer selvtillitt.

Endret av Narsissisten
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Wannabe_*

@Raven:

Når du tilegner deg en ny kunnskap, som f.eks brette klær på en penere og mere ordentlig måte, forblir du egentlig deg selv etter denne kunnskapen er absorbert, kanskje tilpasset til din spesielle stil, eller går du gjennom en radikal forandring som endrer hele din personlighet?

Hva individet gjør med et stykke info må være opp til en selv. Jeg vil alltid forbli meg selv på et gitt nivå og det kan ingen kunnskap forandre. Men jeg kan potensielt steppe opp et par trinn og forhåpentligvis bli en bedre person. Jeg leter etter en nøkkel, noe jeg såvidt kan ane men enda ikke føle. Følelsen når du ser noe, og tenker: "Aha! Deja vu!", bare på et spirituelt nivå. Dette er mitt håp.

Jeg ber ikke om at dere setter dere inn og skriver en roman om de fem. Finn et emne du føler deg suksessfull i og del ditt syn hvis du føler for det.

@Yvonne:

Fint at du er lykkelig! :) Vil du dele med oss akkurat hvorfor du er det?

Lenke til kommentar

Når du kan våkne opp hver morgen og gleder deg til å stå opp, da er du lykkelig. Uavhengig av om du oppfyller 1/5 eller alle 5/5 kriteriene under.

Aktivitet

Kjærlighet

Sosialisering

Psykisk attraktivitet

Fysisk attraktivitet

Lenke til kommentar

Jeg føler meg veldig lykkelig for tiden. Har faktisk aldri vært så lykkelig før. Blir vanskelig å liste opp alle grunnene til at jeg er det, men jeg kan ihvertfall gjøre et forsøk:

Jeg har lært meg å nye livet; I løpet av det siste året har jeg jobbet mye med meg selv, og selvtilliten min. Jeg har lært at jeg faktisk bare lever en gang, og at jeg derfor må gripe de mulighetene og den moroa jeg kan i hverdagen. Å bry seg om hva andre tenker om meg gidder jeg ikke bruke energi på lenger. Selvtilliten har som sagt vokst veldig, og jeg har blitt tilsvarende bedre med det motsatte kjønn. Jeg stoler på meg selv, og tør å nyte livet, fremfor å gå rundt å bekymre meg over alt mulig her i verden. Jeg har blitt mer sosial, og tar initiativ til å finne på ting med folk, fremfor å sitte hjemme å synes synd på meg selv. Jeg nyter de små, gledelige ting i hverdagen, og har et generelt lyst og positivt syn på ting.

Dette er helt grunnleggende ting for de fleste, men å få orden på dette har gjort meg langt mer lykkelig. En annen ting jeg tror er viktig er mening i hverdagen. Jeg vet ihvertfall med meg selv at jeg aldri hadde klart å være lykkelig, om jeg ikke hadde hatt noe å gjøre som ga meg mening.

Trivsel på skole, en god jobb jeg trives i, og klare fremtidsplaner hjelper meg med nettopp det. I tillegg trener jeg 4-6 ganger i uken for å nå et større mål. Treningen gir i tillegg fysisk velvære og økt energi.

Dette var altså min historie. Den kan du egentlig drite i, for det jeg vil fortelle deg er at ingen kan komme og si deg hva DU må gjøre for at DU skal bli lykkelig. Dette vet du kun selv.

Tips som likevel kan hjelpe deg litt på veien er å starte å glede seg over livets små gleder (pølsetilbud på Narvesen, han som løper til bussen og mister den, fint vær, gode venner, ting du har oppnådd, osv), bli flink til å rose deg selv, sette deg mål for ting du har lyst å oppnå (sparing, vektnedgang, selvtillit, inntekt, utdanning, materielle goder, jobb, og ellers hva som helst) som du kan jobbe mot, skaffe deg en hobby, være positiv og spre smil og varme rundt deg, og prøv å finne glede/mening i alt du gjør. Jeg gleder meg til skolen feks, for der er det en fantastisk jente jeg har det mye gøy med. Jeg gleder meg til jobb, for der har jeg det gøy, og fordi jeg sparer til bolig. Jeg gleder meg til helgen, for da kan jeg slappe av og møte venner. Jeg gleder meg til mandag, for da starter skolen igjen. Jeg gleder meg til å ta toget, for da kan jeg høre på musikk. Jeg gleder meg til hver dag i uka jeg trener, for det er gøy. Osv, osv.

:)

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Guest_lykkeliten_*
Hei Allesammen!

Tiden leger alle sår sies det, men jeg kjenner også at den gror de inn. Etter lang tid i mørket er det vanskelig å klekke frem et smil som ser naturlig ut.

Dypt nede i min bevissthet skrikes det at jeg _MÅ_ anskaffe meg et nytt og bedre liv! Det kan bli en grunn til å leve og samtidig nyte det! Derfor har jeg på min reise til lykkè laget en liste:

Aktivitet

Kjærlighet

Sosialisering

Psykisk attraktivitet

Fysisk attraktivitet

5 tilstander jeg mener er elementært i ethvert komplett og fullverdig liv. Det ligger massivt arbeid i å forbedre hvert og ett av disse punktene, og forandring er således ikke noe som gjøres over natten. Spesifikt vil jeg vite hva som er "idealet" innenfor disse kategoriene og hvordan en best fremtoner disse på egen person.

!

Hei jeg synes det er veldig fint å lese at du skriver ned ting!

Skriv ned hva du blir lykkelig av og lev lenge!

Det høres kanskje ikke ut som et spesielt originalt råd å skrive ned hva du blir lykkelig av, men det viser seg at mennesker som opplever lykke og samtidig bruker positivt ladede ord som de skriver ned trolig kan forlenge livet.

Du kan lese mer om det på www.agate2.se det er skrevet på svensk, men veldig fin

Lenke til kommentar
Når du kan våkne opp hver morgen og gleder deg til å stå opp, da er du lykkelig. Uavhengig av om du oppfyller 1/5 eller alle 5/5 kriteriene under.

Man kan fint være lykkelig uten å glede seg til å stå opp, bare man ikke våkner opp til tanken "Å nei, enda en jævla dag". Jeg mener jeg er lykkelig. Jeg flyttet til en ny by for en stund siden og har blitt tatt godt imot her. Jeg har det bedre her enn jeg hadde det i min gamle hjemkommune. Jeg har mange venner og mange aktiviteter å velge i, jeg gjør det godt på skolen, jeg har penger og jeg har nesten dame. Det er ting som gjør meg fornøyd med livet mitt.

Lenke til kommentar

Aktivitet - Sitte foran PCen fra morgen til kveld?

Kjærlighet - Det ga jeg opp i forfjor da jeg fant ut av kvinner er forstyrrende for sjeler som meg.

Sosialisering - Har venner, men har ikke vært hos dem på omtrent en måned.

Psykisk attraktivitet - Hva?

Fysisk attraktivitet - Tastaturtrykking.

Lenke til kommentar

Akkurat nå for tiden er jeg ikke særlig lykkelig.

Ingen penger, søkt på masse jobber men får ikke noe napp, juletiden nærmer seg og jeg har ikke råd til julegaver. Egentlig er alt dette her et hælvette. Det gjør meg gal og jeg bekymrer meg stort sett hele dagen lang. Går ikke skole for tiden og jobber ikke. Sitter kun hjemme, og jeg hater det! Jeg vil ut blandt folk og gjøre noe nyttig, men det er ikke så lett når jeg ikke får noe napp gjennom NAV eller de plassene jeg spør etter jobb.

Aktivitet - Sitter for det meste foran PC-en eller slike ting. Skulle gjerne gjort noe annet, men har ingenting annet å ta meg til.

Kjærlighet - Den går strålende - Heldigvis :D Men nå for tiden er hun veldig opptatt med eksamener og slike ting, så jeg ser henne veldig lite og savner henne stort sett hele tiden.

Sosialisering - Har en god del venner, men møter de for det mese ute på byen og på fester i helgene. Men nå som jeg er blakk, så er det ikke særlig med byturer på meg :(

Psykisk attraktivitet - Joda. Trimmer hjernen med litt kunnskap og litt sånn.

Fysisk attraktivitet - Går meg en tur nå og da, prøver å jogge minst 1 gang i uka og går meg en fjelltur nå og da. Er generelt i stor fysisk aktivitet, men nå i det siste har det blitt lite.

Tror jeg vil bli lykkeligere om jeg får meg en jobb snart. Skal uansett inn i forsvaret snart, og da får jeg litt mer holdepunkter og noe å leve etter. Hater å leve sånn jeg lever nå.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...