Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten vil ha sidesprang med samme kjønn

Gjest Guest_Mann_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kunne aldri gått med på det, muligens om det hadde vært trekant - men heller tvilsomt. Og hva er det med den generelle oppfatningen at "når kjæresten din har seg med ei jente, så er det hawt - utroskap eller ikke!" - hva faen slags bullshit er det?! Utroskap er utroskap.

Jeg hadde ikke hatt problemer med at kjæresten min lå med jenter. Hun hadde sannsynligvis hatt et problem med at jeg ikke ser på det som ekte sex og er 100% sikker på at hun ikke forlater meg for et forhold uten en penis involvert, da en del biseksuelle jenter er kranglete når det gjelder sånt. Men det betyr ikke at hun er utro.

Lenke til kommentar
Jeg kunne aldri gått med på det, muligens om det hadde vært trekant - men heller tvilsomt. Og hva er det med den generelle oppfatningen at "når kjæresten din har seg med ei jente, så er det hawt - utroskap eller ikke!" - hva faen slags bullshit er det?! Utroskap er utroskap.

Jeg hadde ikke hatt problemer med at kjæresten min lå med jenter. Hun hadde sannsynligvis hatt et problem med at jeg ikke ser på det som ekte sex og er 100% sikker på at hun ikke forlater meg for et forhold uten en penis involvert, da en del biseksuelle jenter er kranglete når det gjelder sånt. Men det betyr ikke at hun er utro.

Men da er vi igjen inne på det du allerede har skrevet: det kommer ann på hva man selv definerer som utroskap ;)

Vi har forskjellige definisjoner, og det har ingenting å si annet enn for partneren vi er involvert med.

Lenke til kommentar

Definisjonen på utroskap er forskellig fra person til person og fra forhold til forhold. Det prøvde jeg å poengtere med forskjellen på heterofil og biseksuell. Kjæresten til trådstarter tenner tydeligvis seksuelt på jenter, uten at hun behøver å få følelser for dem. Heterofil og biseksuell er ikke motsetninger.

Bifil og heterofil vil være motsetninger. Ble bare så forbannade provosert av tilbakemeldinger av en nisse lenger oppe i tråden.

Om trådstarter ikke synes det er greit, har han definert hva han synes er utroskap i sitt forhold. Om kjæresten ikke vil være med på samme grense, bør man sette seg ned å snakke ut om det. Jeg har aldri vært i den situasjonen at jeg har tatt stilling til slikt. Jeg hadde brydd meg lite om dama kysset en annen jente. Hadde hun derimot kommet og sagt hun sannsynligvis var bifil, ville jeg straks vært langt mer skeptisk...

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter
Hadde hun derimot kommet og sagt hun sannsynligvis var bifil, ville jeg straks vært langt mer skeptisk...

Ingen grunn til skepsis her, kan faktisk være ganske kult å snakke med dama om hva slags jenter på byen eller på tv som er "godkjente" :p Men ja, vil hun faktisk gjøre noe ut av det, får man ta den diskusjonen hvis den oppstår.

Lenke til kommentar

Helt greit. Det er bedre at hun får prøvd det ut enn at det er noe som ligger og sliter i systemet.

Da jeg fikk vite at kjæresten var nysgjerrig på dette, ble jeg litt usikker med det første, men etter å ha tenkt meg litt om, og snakket med henne, kom jeg frem til det jeg nevnte over.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Guest_Lisa_*

Hei, jente 23 her. Synes dette ble umodent av jenta i forholdet, klart man kan foreslå og ta opp ting, men å presse på for å få lov til dette blir for dumt.

Lenke til kommentar
Jeg har i et tidligere forhold vært nødt til å ta stilling til denne problemstillingen.

Før jeg ville føle på om det ville være utroskap, så måtte jeg tenke gjennom problemstillingen.

1) Ho sier fra til deg på forhånd, altså vil hun ha en dialog.

2) Kjæresten din er vel sannsynligvis bifil. Dette betyr at ho har behov som du, uansett hvor god elsker du er, ikke vil kunne dekke.

Jeg kom den gangen til at det ville være i orden for meg. Dette nettopp pga hennes behov.

Selvsagt så kan det være at du er heldig nok til å få bonus i form av at den ho sjekker opp ønsker trekant, men ikke sats på det.

Jeg kjenner flere i min omgangskrets som har løst dette til begges fornøyelse.

Det som det da går på, og som du må ta stilling til, er om dette vil være mulig for deg å leve med - uten at du opplever det som utroskap.

Sannsynligvis bør dere snakke mere om dette, og du bør kunne stille slike krav som at du skal ha kjennskap til det på forhånd.

Om hu er bifil så forrandrer jo det ikke noe. Det er det samma som vis for eks jeg sa tvil kjæresten min. Jeg har lyst og ligge med en annen jente, jeg hadde jo ikke fått lov til det(har ikke lyst heller da, men eksempel) Å vis jeg hadde liggi med en annen gutt(som jeg ihvertfall aldri gjør) begge deler er utro. For eks viss jeg hadde finni ut at kjæresten min hadde liggi med noen andre(en jente samma kjønn) bare for og finne ut av ting å ha gjort det. HAdde jeg blitt forbanna på hu! Fordi man skjønner jo at det ikke er grei... Det er jo utroskap, pluss at da kan du tro at dama di er lesbisk eller bifil å da blir det jo vanskligere spessielt vis hun er lesbisk da går det jo ikke ann og være sammen... Det var ihvertfall min mening. Men vis du syntes det er ok, greit la hu gjøre det. Men min mening er at jeg aldri ville latt hu gjort det.

Lenke til kommentar

Ett ord: Prøv det. Å se på kjæresten kose med ei anna er absolutt helt fantastisk. Det kanskje skremmer deg å tenke på, kanskje blir du nervøs av det og føler at det er truende for deg, men straks det er igang og du setter deg å ser på så er det ekstremt belærende, opphissende, utfordrende, spennende og helt fantastisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg er temmelig sikker på at jeg hadde gitt kjæresten min lov til å ha sex med andre jenter. Vær klar over at det er håpløst å forsøke å rasjonalisere bort dette behovet hos henne. Hvis du nekter henne en slik opplevelse som definitivt vil få henne til å vokse, betyr det at du legger en demper på hennes behov og hun vil få mer tilfredsstillelse uten deg. Ergo du blir overflødig.

At hun spør deg om lov viser at hun tydeligvis ikke legger så mye i det og derfor forventer at du skal si ja. Det er utroskap når hun går bak ryggen din, ikke når hun ber om din tillatelse. Vis henne den samme respekten hun viser deg. Og hvis du ikke lar henne utforske bør du spørre deg selv om du er rett mann for henne.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Guest_*

Ok hvis man skal ta hensyn til argumentet om at hun har BEHOV for jentesex, bør jo da mannen få ha sex med kjæresten så ofte han vil, for det har han jo BEHOV for på samme måte. Nekter hun fordi hun synes det blir for mye, får han (på samme måte som henne) finne seg en ekstra person som kan dekke disse behovene.

Logisk ja?

Lenke til kommentar
Jeg kan få ha sidesprang med samme kjønn jeg også (andre menn), men det er latterlig lite aktuelt for min del.

Syntes du i hvertfall skal stille kravet at du skulle kunne ha sidesprang med damer også, siden det er noe som ligger nærmere dine behov som mange snakker så fint om.

Hvis du skal tillate dette burde dere bli enige om å ha et åpent forhold, og da kan ingen av dere stille noe særlig karv til hvordan partneren deres sine sidesprang skal være.

Om jeg hadde tillat noe sånt vet jeg ikke. Er relativt til situasjonen men er i, men tror ikke jeg hadde i dette tilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...