Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten vil ha sidesprang med samme kjønn

Gjest Guest_Mann_*

Anbefalte innlegg

Du setter egne grensen for hva som er utroskap, så du får selv finne ut om du bryr deg. Personlig setter jeg det at kjæresten er med på trekant høyt, men det skal godt argumenteres for at jeg skal gå med på å ikke være med.
"+1"

I mitt hode har ikke utroskap noe med hvilket kjønn man er med, men et brudd på en tillitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei liker ikke tanken, og hun vet det, men tror hun satser på at jeg blir OK med det etterhvert, noe jeg ikke nødvendigvis blir, vet ikke... Skal sies at hun har et kort forhold med en jente bak seg, og sier hun aldri kunne forelske seg i jenter lengre, bare sex.

Her har dere i alle fall startet på god fot med dialogen.

I et parforhold så er det ofte sånn at man må forhandle litt, i dette tilfelle har kjæresten din et behov i form av at hun liker å ha sex med andre jenter , spørsmålet er om dette er noe du kan leve med?

Hun må også godta at du kan ha sex med andre jenter om hun skal få lov til å være sammen med ei jente, fordi det hun sier er jo at hun har et sexuelt behov som må dekkes, hvorfor skal ikke du og få lov til å ha litt variasjon og på dine premisser?

En løsning som kanskje ikke lager for mye konflikt er for dere å finne en partner som kan være sammen med dere begge, altså en bifil jente til. Om det blir trekant eller kanskje hun blir en del av det permanente forholdet deres får bli opp til dere.

Det er uansett en vrien situasjon som er vanskelig å forholde seg til, føler du at det krenker kraftig med dine prinsipper så bør du vel egentlig si ifra og gå fra forholdet ganske så tidlig.

Lenke til kommentar
En som er biseksuell er både hetero- og homofil. Man kan ikke like begge kjønnene, for IGJEN å bare like et av dem, slik du prøver å poengtere. Heteroseksualitet dreier seg om ekslusivitet i forhold til det andre kjønnet, og definisjonen er derfor UMULIG å addere hvis man i tillegg er biseksuell.

Kjøp en ordbok....

Endelsene "fili" og "seksualitet" betyr ikke det samme.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Hei, trådstarter her.

Kjærestens definisjoner av biseksuell og bifil:

Biseksuell: Man tenner seksuelt på begge kjønn, men følelser bare for ett kjønn.

Bifil: Man kan få følelser for begge kjønn.

Vi har diskutert temaet videre, og siden det tydeligvis er litt viktig for henne, prøvde jeg å komme med kompromisser som gjorde at jeg kunne akseptere dette. Men nei, jeg får IKKE være i samme hus som henne og sexpartneren, da dette vil føles rart for henne, hun vil ikke jeg skal høre lyder osv. Helt uforståelig for meg, at hun plutselig skal stille et slikt tilleggskrav, er bare dumt.

Et annet krav er at jeg ikke skal ha lov til å stille spørsmål om hvordan selve akten foregikk. Dette i tillegg til at jeg selvfølgelig ikke får verken bilder eller noe. Men ikke en gang snakke om det? Hvorfor ikke? Jo, sex er en PRIVAT ting, så jeg, som kjæresten hennes, får ikke snakke med henne om sexen hun har med andre jenter.

FORSTÅ DET DEN SOM KAN! Ble ikke akkurat MER keen på å la henne få lov til dette, når man får slike argumenter etter seg... Heldigvis stoler jeg på henne når hun sier at hun fremdeles vil være i forhold med meg selv om hun ikke får holde på som hun vil.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

En annen ting jeg reagerte på, er at hvis jeg gir henne tillatelse, så skal det være et pågående opplegg fra hennes side, dvs ikke noe tidsbegrenset eller ikke. "Det er jo ikke bare å avslutte et sexforhold uten videre" sier hun, da hun ikke er like følelsesløs som jeg tydeligvis er.

Samtidig påstår hun jo at et slikt sexforhold har null følelser, og at jeg ikke har noe å bekymre meg over av den grunn...

Lenke til kommentar

Ser egentlig som hun liner opp for å være utro selv, argumentene er faktisk på plass...

Nei, synnes ikke at du skal finne deg i dette med mindre du får nøyaktig samme avtale, dvs du kan ha sex når du vil med en annen kvinne.

Om hun ikke godtar dette så kan dere like så godt gå fra hverandre, tror jeg personlig hadde gjort det i et slikt tilfelle.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Nei hun kommer ikke til å være utro, får hun nei fra meg så aksepterer hun det. Det er heller ikke aktuelt å forlate henne fordi hun har LYST til å ha sex med andre jenter. Vi elsker hverandre veldig høyt, og utenom denne uenigheten er vi perfekt for hverandre ;)

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter
FORSTÅ DET DEN SOM KAN!

Ikke lat som at dette er uforståelig, du vil bare ikke forstå det.

For all del prøv å forklare meg det jeg ikke har forstått ;)

Lenke til kommentar
Nei hun kommer ikke til å være utro, får hun nei fra meg så aksepterer hun det. Det er heller ikke aktuelt å forlate henne fordi hun har LYST til å ha sex med andre jenter. Vi elsker hverandre veldig høyt, og utenom denne uenigheten er vi perfekt for hverandre ;)

Da stoler du på dette og glemmer at hun spurte om det i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Hadde aldri gått med på noe slikt.

Som en over sa "For meg er utroskap et brudd på tillitt - uavhengig av kjønn"

Sex er sex, intimtet er intimitet.

Det at hun vil gjøre noe slikt uten ditt samtykke er egentlig litt sykt. Hadde det vært meg, så hadde jeg hadde nok gått i meg selv og vurdert hvor seriøst hun tar meg. Det virker jo ikke som hun bryr seg om hva du føler opp i alt dette og at dette er noe hun bare fritt kan gjøre uten å ta hensyn til deg.

Hvorfor skal dere ikke kunne snakke om dette i etterkant? For meg kanske uforståelig.

Jeg tror du vil sitte igjen med tusen spørsmål og lager deg masse tanker i ettertid som du ikke vil bli kvitt uten at du får vite hva som egentlig skjer. Klarer du tanken på at hun muligens skal ha sex med en annen person enn deg når hun går ut døren? Du får jo ikke vite noe, så for alt du vet så kan hun ha sex med andre personer i stede for det du tror hun gjør.

Alt ville vært totalt uaktuelt for meg :)

Lenke til kommentar
Hadde aldri gått med på noe slikt.

Som en over sa "For meg er utroskap et brudd på tillitt - uavhengig av kjønn"

Sex er sex, intimtet er intimitet.

Det at hun vil gjøre noe slikt uten ditt samtykke er egentlig litt sykt. Hadde det vært meg, så hadde jeg hadde nok gått i meg selv og vurdert hvor seriøst hun tar meg. Det virker jo ikke som hun bryr seg om hva du føler opp i alt dette og at dette er noe hun bare fritt kan gjøre uten å ta hensyn til deg.

Hvorfor skal dere ikke kunne snakke om dette i etterkant? For meg kanske uforståelig.

Jeg tror du vil sitte igjen med tusen spørsmål og lager deg masse tanker i ettertid som du ikke vil bli kvitt uten at du får vite hva som egentlig skjer. Klarer du tanken på at hun muligens skal ha sex med en annen person enn deg når hun går ut døren? Du får jo ikke vite noe, så for alt du vet så kan hun ha sex med andre personer i stede for det du tror hun gjør.

Alt ville vært totalt uaktuelt for meg :)

+1

Dette er fyfy.

Lenke til kommentar
FORSTÅ DET DEN SOM KAN!

Du forstår vel grunnen til at hvis hun skal ha sex med en annen enn deg så vil hun ikke ta bilder eller inkludere deg eller ha deg i nærheten?

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter
FORSTÅ DET DEN SOM KAN!

Du forstår vel grunnen til at hvis hun skal ha sex med en annen enn deg så vil hun ikke ta bilder eller inkludere deg eller ha deg i nærheten?

Hun gjør det mens hun er i et forhold med meg, og har fått tillatelse til noe ganske spesielt fra meg. At hun da skal løpe av gårde i all hemmelighet til et eller annet hotell virker veldig spesielt...

Lenke til kommentar
En som er biseksuell er både hetero- og homofil. Man kan ikke like begge kjønnene, for IGJEN å bare like et av dem, slik du prøver å poengtere. Heteroseksualitet dreier seg om ekslusivitet i forhold til det andre kjønnet, og definisjonen er derfor UMULIG å addere hvis man i tillegg er biseksuell.

Kjøp en ordbok....

Når det dreier seg om mennesker gjør det det.

I alle andre persektiver er forskjellen mellom hetero, homo og bi følgende: forskjellig, lik og to.

Siden det bare finnes to forskjellige kjønn hos mennesker, så betyr det som oftest det samme ja. I fysikken er det derimot noe annet.

Det med følelser i forhold til seksualitet er helt urelevant. Det er en grunn til at vi kaller pedofile for pedofile, og ikke pedoseksuelle(da det ikke er alle av dem som har følelser for barn).

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar
Du setter egne grensen for hva som er utroskap, så du får selv finne ut om du bryr deg. Personlig setter jeg det at kjæresten er med på trekant høyt, men det skal godt argumenteres for at jeg skal gå med på å ikke være med.
"+1"

I mitt hode har ikke utroskap noe med hvilket kjønn man er med, men et brudd på en tillitt.

Nettopp ;) Denne jenta her sagt i fra, og vil ikke gjøre noe uten hans "tillatelse". Om han skulle gå med på det så er det da ikke utroskap.

Lenke til kommentar

Kjøp en ordbok....

Også mitt poeng.

Lenke til kommentar

Jeg finner saken latterlig lagt opp fra din kjærestes side, trådstarter. Dvs, jeg syntes det er fantastisk at hun faktisk spør om lov, istedet for å hive seg ut i det. MEN kravene hun stiller er helt latterlig.

Det er en forskjell på å ha sex, og det å elske med noen. Det virker som hun vil elske med en annen jente, slik som hun legger fram kravene (du kan ikke være i huset, det skal ikke bare være en en-gangs-greie). Personlig er et følelsesmessig sidesprang mye verre enn et fysisk!

Det at alle mennesker har behov er jo en selvfølge, men når hennes behov ikke bare er sex med en annen, men følelsesmessig tilknytning... Skeptisk. Jeg har et behov for å knulle nye jenter, det betyr ikke at jeg ber min partner (når jeg er i et forhold) om lov til å nedlegge ei ny jente i uka. Når man er i et forhold så gir man avkall på visse ting. Det er slik et forhold fungerer; man får masse positivt, men man kan ikke gjøre alt som når man er singel.

Jeg kunne aldri gått med på det, muligens om det hadde vært trekant - men heller tvilsomt. Og hva er det med den generelle oppfatningen at "når kjæresten din har seg med ei jente, så er det hawt - utroskap eller ikke!" - hva faen slags bullshit er det?! Utroskap er utroskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...