Ptah Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Hei ! har hatt datatrøbbel ekstremt lenge! komponentene mine kabinett : Antec Performance P182 Sort ATX, Uten power, USB, FW, Audio, Alu CPU : INTEL Core 2 Duo E8500 3.16GHz LGA775 FSB1333 6Mb Retail Boxed (BX80570E8500) PSU : Corsair CMPSU-850w hovedkort : ASUS P5Q DELUXE (helt nytt) Ram : OCZ TECH ReaperX 4096MB DDR2 PC8000 KIT (OCZ2RPX10004GK) Skjermkort: MSI VGA-Ca (inne til leverandøren pga feil) alt startet med at jeg skulle flytte harddisken lengre ned i kabinettet. koblet ut alt av strøm og flytte det ned og koblet alt til. Da jeg startet pc fikk jeg ikke noe bilde på skjermen, så sendte inn skjermkortet fordi vifta gikk alt for fort. mens jeg gikk å venta bestemte jeg meg for å rydde i kabinettet slik at det ikke var ledninger overalt. når jeg var ferdig med det skulle bare test for å se alt fungerte. pc startet og hadde den igang ca 2 minutter for da stoppen den bare :/ tok meg en pause fra alt dette pga at det var sommer, men nå sliter jeg fremdeles.. skjermkortet kommer nå snart og jeg lurer på om ikke bare hovedkortet gikk til helvette. har hatt ASUS P5 PRO hovedkort tidligere men det røyk, så fikk en nytt (ASUS P5Q DELUXE) så synes det var rart at dette skulle ryke så ekstremt fort har jo ikke hatt igang pc mer en 5 min med det nye kortet. og da hadde jeg bare 1 rambrikke, cpu og vifta til cpuen. så lurer bare på om jeg leter på rette plassen eller kan det være rammen eller cpu ? Endret 20. oktober 2009 av Ptah Lenke til kommentar
War Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Kanskje det var en grunn til at det gikk i stykker? Bytte kort-ikke fikse grunn- samme feil. Harddisk lenger ned, byttet du plass på sata-kontakten også? Sikker på at alle kontakter er i? 4/8pin ved cpu og 24pin. Ingen ting løsnet da du la om alt. Lenke til kommentar
Ptah Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 alt var slik det var før jeg flyttet den.. sata kontaktene sto slik dem gjorde og gikk over alt av ledninger for å være sikker på at dem var i. så jeg har ikke flere ider på hva det kan være Lenke til kommentar
War Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Det er vel bare å begynne på nytt da. Sett i alle kontakter, cpu, pci-kort og ram på nytt. Har du prøvd med kun en rambrikke i, og evt byttet ut denne med den andre osv. Er det sånn at den booter nå? For å så slå seg av etter at du er i OS. Lenke til kommentar
Ptah Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 har prøvd det. hører bare strømforkyningen prøver å starte og jeg ser at vifta beveger seg kanskje (2-3millimeter). så er eneste form for liv i denne pc Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hvis 2 hovedkort ryker på så kort tid, så er det neppe hovedkortene som er problemet. Sikker på at du ikke har kortsluttning på baksiden av hovedkortet? Det får man hvis man plasserer spacerne (eller hva det nå heter) på feil plass, eller setter på for mange. Hvis ikke ville jeg fått sjekket strømforsyningen for feil. Eventuelt måle spenningen på den selv. Lenke til kommentar
Ptah Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 var nok en kortsluttning ja. understykkene (under hovedkortet) og skruene. en plass der var det feil. er jo 9 skruer og tok ut 4 av dem. da funka det =). men gleden var ikke lenge. tok ut hovedkortet for å sjekke om noen av understykkene var feil. (no dem ikk var) så koblet jeg alt til og alle skruer. da jeg startet pc var det en ulyd i vifta(til cpu) og etter noen sekunder var det røyk :/ enda et hovedkort til helvette:/ strømforkyningen er helt ny Corsair CMPSU-850w. var første gang jeg hadde start på den idag. hadde 750W som var defekt så fikk en 850 Lenke til kommentar
War Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Bytta du hovedkort uten å omplassere skruene?Iallefall sjekke. Lenke til kommentar
Ptah Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Antec Performance P182 Sort ATX, Uten power, USB, FW, Audio der har man jo 9 plasser som er identiske med hovedkortet. satte i spacerne (med kobberfarge) så trengte ikke flytte noen skruer osv. var bare å sett i spacer, skruene, koble til alt annet og starte. da jeg starte gikk det, men var en ulyd og noen sekunder etter på kom det røyk av hovedkortet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå