Gå til innhold

Sette sammen en pc som har i5-750 prosessoren.

Anbefalte innlegg

Blir å sette sammen en rimelig pc som bygger på 1156 sokkelen. (i5 750)

Delene jeg skal ha er :

MIDI Tower : Antec til ca. 500,-

Hovedkort : Socket 1156. (Er usikker på om det er noe forskjell på kort til 1k og 2k)

CPU : i5-750

RAM : 2x2GB /Usikker på om det er mulig å bare bruke en Ram modul)

Skjermkort : HD4670 512MB eller lignende

Harddisk : Ca. 500GB.

Noen som vet hviken webshop som er rimeligst?

Er det mulig å kjøre Win Xp med 4GB(2x2gB) uten å få problemer, siden den ikke

støtter så mye ram? Eller må bruke bare en ram brikke?

Blir sikkert å gå over til win7 senere.

:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intet problem å bruke 4 GiB ram. Du vil bare få nyttet 2,9 - 3,2, men utenom det er det ingen negative sider ved å bruke 2 x 2 GiB.

Men hva skal PC-en brukes til. Personlig synes jeg det er litt dårlig balansert oppsett. PSU er også en særdeles viktig del, så her må du også finne noe brukbart.

Lenke til kommentar
Intet problem å bruke 4 GiB ram. Du vil bare få nyttet 2,9 - 3,2, men utenom det er det ingen negative sider ved å bruke 2 x 2 GiB.

Men hva skal PC-en brukes til. Personlig synes jeg det er litt dårlig balansert oppsett. PSU er også en særdeles viktig del, så her må du også finne noe brukbart.

Pc'en vil bli brukt til vanlig surfing og bildebehandling.

Og muligens noe videoredigering (Full HD video)

Ingen spilling.

Strømforyningen min er på 450w og bør vel holde.

Kan dette ASUS P7P55D hovedkortet være noe å satse på?

NetOnNet har dårlig utvalg!

Kanskje jeg bør velge en annen leverandør.

Endret av hans A
Lenke til kommentar
Her er en handlevogn som viser hva du kan få for titusen kroner. Ta utgangspunkt i den og erstatt med komponenter i din prisklasse/behov. I forhold til hovedkort er min på stand at du ikke vil se noen forskjell i ytelse mellom billige og dyre. Ekstra funksjoner vil du derimot betale mer for.

torfinn

Ehhm ? Du linker til i7 og sier i5? også rammen kan du ikke bruke ;) Det er 1.9 volt og det anbales 1.65 volt maks. Vet ikke hvorfor du satt sammen den handlekurven ? Og trådstarter skal jo bare bruke til videoredigering så er vel ikke vits med 5850 . Ville isåfall da valgt 5770

Lenke til kommentar
Ehhm ? Du linker til i7 og sier i5? også rammen kan du ikke bruke ;) Det er 1.9 volt og det anbales 1.65 volt maks. Vet ikke hvorfor du satt sammen den handlekurven ? Og trådstarter skal jo bare bruke til videoredigering så er vel ikke vits med 5850 . Ville isåfall da valgt 5770

tja... Sa ikke i5; i7 8xx går på 1156-kort selv om mange setter likhetstegn mellom i5 og 1156...

Minnet, du har rett, 1,9 v skal ikke på det kortet. Rettet opp i handlevogn

Jeg vet hvorfor jeg satte opp handlevognen ja : )= Vognen opprettet som et alternativ til 1366-systemer men med høy ytelse, for titusen kroner som nevnt. Presiserer vel at trådstarter må fjerne og endre slik at det passer hans bruk slik jeg leser innlegget i ettertid.

eSuba, tror du må lese litt mer nøye før du setter fingrene i gir;

trådstarter sier "muligens" noe videoredigering, ikke "bare videoredigering" ...

Noen har hevdet at høy ytelse på grafikkløsning også vil gi utslag på videoredigering. For trådstarters budsjett vil 4670 gjøre en helt grei jobb all den tid CPU vil ta hovedlasten.

Forøvrig ser trådstarters vogn helt suveren ut i forhold til pris/ytelse

Endret av torfinns
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...