Gå til innhold

Noen som faktisk har lest EULAen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er til tider vanskelig ser jeg å lese før man poster.

Jeg spurte: Har dere lest? Vel, har du det?

Eg svarte på følgande utsagn: "for det virker som om Blizzard tror vi leser 6 A4-sider med EULA og Terms of Use". Kva dei trur og ikkje trur er irrelevant. Dei må sjølvsagt ta utgangspunkt i at alle har lese den sidan alle faktisk har akseptert den.

Lenke til kommentar

Nei har ikke lest dem, men så hadde jeg heller ikke kjefta på blizzard hvis de hadde bannet meg og vist til et punkt i EULAen som jeg har godtatt (Hver eneste gang det kommer en ny patch faktisk) det blir som å skrive under på en arbeidskontrakt du ikke har lest gjennom for så å klage på den etterpå.

Edit: Ved nærmere ettertanke tror jeg faktisk jeg leste gjennom den 1 gang, men husker ikke hva som står der lengre.

Og sånn btw:

"If you do not agree with the Terms of Use, then (a) you may not register for an Account to play the Game, and (b) you may call (800)757-7707 within thirty (30) days after the original purchase to arrange to return the Game and to request a full refund of the purchase price. Once you accept the License Agreement and the Terms of Use, you will no longer be eligible for a refund."

Hvis ikke du er enig i Terms of Use er det bare å ringe dem innen 30 dager så er det np. Så skjønner ikke hva det klages over her?

Endret av Lightningwolf
Lenke til kommentar

Det er mye som har blitt puttet in in EULAer som ikke burde vært der, som ikke gjelder i noen land osv. Sånn som Apple sin i OS X, man får ikke lov til å installere det på andre enn Apple sine maskiner. Den blir opphevet i Norge

Klager ikke, sier bare at det er unødvendig å ha lange dokumenter som mange ikke leser, ikke kan lese, ikke orker lese osv. Hvorfor ikke korte den ned til en lesbar versjon?

Men, forresten, lag på stor del av EU-serverne idag?

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Juridiske dokumenter skal som oftest dekke mange ting og man eventualiteter. De skal og avdekke hvem som hva av partene, deres ansvar med mer for å bruke de tjenester.

Skjeldent du finner et juridisk dokumenter som sier "To use this you have to agree with me, ok?".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...