gxi Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Traction control skal bremse det hjulet som spinner, i tillegg til å redusere motoreffekt. Faktisk er det slik at ikke alle traction control-systemer reduserer motoreffekt, noen bare bremser hjulene. Finnes vel som mye annet elendige implementasjoner som bremser begge hjul da sikkert. Endret 27. oktober 2009 av gxi Lenke til kommentar
eab Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Den overfører ikke kraft mellom hjulene. Dersom den bremser hvert hjul individuelt så vil det nødvendigvis tilføres mer moment til hjulet som ikke bremses ned. Denne effekten vil bli forsterket dersom bilen har en torsen-type differensial (slik som quattro bruker, truetrac, quaife atb osv). Lenke til kommentar
branick Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Til trådstarters problemstilling vil jeg nå påstå at det er kun 1 logisk ting å gjøre. Idet du merker at hjulene mister grepet og du holder på å stanse, før du sklir bakover igjen, så bør revers legges inn så hurtig som mulig og nedturen baklengs bør benytte seg mest mulig av motorbrems og jevnt rolig trykk på bremsepedalen. Aldri håndbrekk hvis du vet du vil skli ute av kontroll! Det kan godt hende du sklir selv med revers lagt inn, men da er grøfta bedre enn trærne i bunn alle dager. Prøvd gjentatte ganger med tankbil forrige vinter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå