Gå til innhold

Avspilling av overført film på PC

Anbefalte innlegg

Jeg finner ett lignende tema om dette, men er usikker på om jeg har samme problemet.

Har overført film tatt med mitt nye Canon HF 200 kamera og gjorde det enkelt og brukte windows utforsker. Har en Acer bærbar pc og satt bare minnekortet inn i denne og dro filene til harddisken. Går ut fra at jeg kan gjøre det på denne måten?

Men når jeg skal spille dette av på samme bærbare pc og bruker VLC mediaplayer så hakker den flotte filmen jevnlig. Jeg vet at opptaket er bra da jeg allerede har prøvd å avspille dette på min tv via HDMI-kabel. Men på pc`n ser det ikke bra ut.

Tidligere nevnte tema som er tatt opp i ett annet innlegg beskriver noe lignende og forteller at pc`n er progressiv, mens det er ikke filmen. Og at jeg må deinterlace. Har prøvd å finne noe sånt i VLC og finner noe som heter deinterlace, men uansett hvilket modus jeg velger så er det fremdeles hakket.

Noen som har noe forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg finner ett lignende tema om dette, men er usikker på om jeg har samme problemet.

Har overført film tatt med mitt nye Canon HF 200 kamera og gjorde det enkelt og brukte windows utforsker. Har en Acer bærbar pc og satt bare minnekortet inn i denne og dro filene til harddisken. Går ut fra at jeg kan gjøre det på denne måten?

Men når jeg skal spille dette av på samme bærbare pc og bruker VLC mediaplayer så hakker den flotte filmen jevnlig. Jeg vet at opptaket er bra da jeg allerede har prøvd å avspille dette på min tv via HDMI-kabel. Men på pc`n ser det ikke bra ut.

Tidligere nevnte tema som er tatt opp i ett annet innlegg beskriver noe lignende og forteller at pc`n er progressiv, mens det er ikke filmen. Og at jeg må deinterlace. Har prøvd å finne noe sånt i VLC og finner noe som heter deinterlace, men uansett hvilket modus jeg velger så er det fremdeles hakket.

Noen som har noe forslag?

For svak PC. HDTV er oxo progressive.

Lenke til kommentar

På min laptop med 2,1 GHz hakker det litt. På min stasjonære med 2,7 GHz går det glatt. Hvis du satser på ca. 2,7-3,0 GHz tror jeg du klarer deg fint. Dual Core holder til avspilling, mens Quad Core gjør redigering/rendering raskere.

Du kan prøve Media Player Classic Home Cinema som er gratis: http://mpc-hc.sourceforge.net/

Eventuelt kan du prøve CoreAVC codec: http://coreavc.com/

Den koster kun $15, men det finnes en gratis demo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...