Synt4xx Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Hei, har en oppgave på skolen hvor jeg skal definere Apartheid, Nazisme og Fascisme for så å se på forskjellene. Jeg tror Apartheid er relativt irrelevant til fascisme og nazisme, lurer derfor bare på forskjellene mellom Nazismen of Fascismen. Hadde vært fint hvis noen ville skrive forskjellene på disse to litt utdypet, fant svært lite om det på nettet. Takk på forhånd Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Apartheid er vel ikke så veldig irrelevant i forhold til nazisme vil nå jeg si. Begge grunner vel i nogenlunde det samme, altså rasisme og forskjellsbehandling på grunn av ytre faktorer. Fascisme har jo i tillegg også nasjonalistisk dyrkelse. Det står mye om de forskjellige på f.eks wikipedia. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Forskjellen mellom nazisme of facisme ervel egentlig at nazisem er rasistisk og anit semeittiskisk . Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 Takk for svar, tenkte litt over det og apartheid er kanskje ikke så irrelevant, men svar eller lenker plz? FAscismen er vel rasistisk den og? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Ikke rasistisk, nasjonalistisk Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Det vil si? Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Det er ikke diskriminering av raser, heller en politikk som setter nasjonen i voldsom fokus. Nasjonalisme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå