Patrick80 Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Jeg har en 1000D med batterigrep. Så har jeg gått til innkjøp av 2 ekstrabatterier til den nette sum av 9$. Har tenkt å bruke de 2 kina-batteriene sammen og det originalet som ekstrabatteri. Jeg vet jeg kan bruke to batterier med forskjellig ladetilstand. Men blir begge utladet samtidig? Om et er 100% ladet og det andre 50%, vil begge nå 0% samtidig eller tømmet det som er 100% ned til 50% og så begge ned til 0%? Lenke til kommentar
Patrick80 Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 Ingen som har noen formening om dette? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Hvis jeg husker riktig, så brukes batteriene etter hverandre, og ikke i parallel. Det passer ihvertfall det jeg har opplevd med grepet til EOS 30D. Jeg støtter tankegangen din om å bruke like batterier i grepet. Jeg har to originale og et "hoki-koki" batteri. Jeg bruker alltid de to originale sammen og har det tredje som reserve. Tom Lenke til kommentar
Spook Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Selv så bruker jeg alltid to like batterier i batterigrepet. Og jeg bruker som regel "hoki koki" batterier kjøpt på eBay i batterigrepet, i kamerahuse bruker jeg som oftest originalbatterier. Dette i tilfelle noe går galt med "hoki koki" batteriene, da er det kun et rimelig batterigrep som eventuelt ødelegges. Det er sannsynligvis nesten like stor risiko for at det skjer noe med originalbatteriet men så lenge det er originalt så tar jeg det for gitt at forhandler/distributør vil dekke reperasjonen om noe skulle skje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå