Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva skal du bruke den til?

Skal du overklokke?

 

 

 

tips:

Kjøp SSD til systemdisk

Kjøp ATI 5870, så har du så det holder

Vuder om du vil gå for 1156 sokkel, eller 1366 sokkel. Sistnevnte kan du kjøre DDR3 RAM på, bedre.

 

Sokkel 1156 er da vitterlig DDR3 det og?

 

Ellers sier jeg meg enig i forslag om SSD og 5870.

 

Edit: Redigerte ut blunder.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Bytt ut f1 med f3 evt 2x f3 500 Gb i raid 0.

 

f3 er 33% raskere enn f1

 

ssd system disk er ikke til å fnyse av heller

 

kan jo pimpe ut med et ordentlig headset da. Høytalere er skøy og gøy men som i tiden med 7.1 lyd i headset er det nesten like greit å kunne pumpe høy lyd når naboen sover.

 

skjermen er jeg veldig usikker på.

 

5ms respons tid er ikke optimalt om du planlegger å spille og kontrasten er ikke noe å skryte av heller. Imho du kan få mye mere pc skjerm for penga en det der. dessuten er den standen den står på ikke av mine favoritter. Spes ikke på større skjermer. samsung skjermene har også ganske tight fit på in koblingene bake. funker bra med hdmi ledning men medfølgende ledninger presser opp mot baksiden.

 

vurder et g19 tastatur det synes jeg har god pimp faktor.

 

minne messig er alltid mere bedre. Når du går for en platform som multi tasker så bra at cpuen nesten ikke merker det vil du fortere gå tom for ram. for selv om cpuen fungerer fint så vil du fortsatt komme ut for memory leaks. Og windows 7 for eksempel er ikke lite grådig på ram fronten. det er et drop off i ram da rundt 8 gb så det er like bra som noe. og ram er bare regnet med å bli dyrere i 2010.

Lenke til kommentar

vel teknisk sett sies det at alt under 8 ms er ok for gaming.

 

Det med feste og ledningene bak er erfarings messig. Måtte gå til innkjøp av en ny skjerm for en måneds tid sia gikk for en samsung. den standen den står på (samme som på alle nye samsung skjermer jeg har sett) synes jeg personlig var møkk. det er av den typen du har på større flat skjerm tver. heldigvis hadde jeg en bedre liggende hjemme og samsung skjermen hadde de korrekte monterings hullene bakpå. men dette er jo litt en smak sak da.

 

 

ledninge greia var også iriterende takk og pris at jeg kan bruke hdmi ledning med den nye pcen min. det er ikke som at vanlige ledninger ikke får plass men det er en tight fit. og de presser mot baksiden.

 

men ikke ta feil kan godt hende du vil bli fornøyd med skjermen da. er fornøyd med bilde på min da

 

for det record er min skjerm en samsung p2450

den har 2ms respons tid

70000:1 dynamisk respons tid

24 tommer

Lenke til kommentar

jeg er fornøyd ja.

men imo er det ikke like lett å velge skjerm som data deler.

Finn en skjerm du synes er bra. pass på at den har god kontrast og lav responstid. personlig anbefaler jeg 2ms.

 

du vil nok få en bedre skjerm billigere om du går for en 24 tommer.

nå3 man begynner å bevege seg over det så blir prisen ganske høy. faktis så høy at du nesten kan investere i en tv.

 

du kan jo alltids droppe innom en databutikk å sjekke ut om det festet er akseptabelt for deg eller ikke. Ikke det at du trenger å kjøpe den i butikken, men du kan få hjelp av betjeningen der til å teste skjermen etc.

Lenke til kommentar
hmmm usikker på rammen din. det er ram som går veldig bra til 1156 platformen.

 

husk at 1366 er tre kanals minne. som betyr at rammen kommer "parret" i tre brikker.

 

det du er ute etter er kit av typen 3x1gb/3x2gb/3x4gb. du kan ogsp få 6x2gb. men husk 3 og 3 brikker.

 

Men alt virker slik det skal?

Du kjøper en i7 prossessor og et Nvidia geforce Gtx 295 skjermkot

Lenke til kommentar
hmmm usikker på rammen din. det er ram som går veldig bra til 1156 platformen.

 

husk at 1366 er tre kanals minne. som betyr at rammen kommer "parret" i tre brikker.

 

det du er ute etter er kit av typen 3x1gb/3x2gb/3x4gb. du kan ogsp få 6x2gb. men husk 3 og 3 brikker.

 

Men alt virker slik det skal?

 

det er det jeg er usikker på.

 

Slik jeg ser det så i beste fall vil du kunne kjøre med den rammen men ikke få brukt 3 kanals funskjonen. I verste fall vil den ikke registree all rammen eller kanskje ikke kjøre i det hele tatt.

 

Skulle jeg gjette ville jeg gå får beste senarioet som er at du vil kunne kjøre men ikke få utbytte av 3 kanals funskjonen. Noe som er en av fordelene med 1366 platformen. Faktisk den eneste platformen som støtter 3 kanals minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...