Krisdoffer Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Min mor har hatt et problem med e-posten i det siste. Hun mottar e-poster, men kan ikke sende selv - alt havner bare i utboksen uten å ha blitt sendt. Dette gjelder Microsoft Outlook. Det er viktig for henne å beholde e-postaddressen og e-postene i innboksen. Jeg legger med noen bilder av errormeldingene jeg får opp når jeg prøver å sende e-poster. Her er en annen feilmeldingen jeg skrev ned: Feil: Oppgaven pop.online.no - Sende og motta reapporterte feilen (0x8004210A) Operasjonen ble tidsavbrutt mens den ventet på svar fra serveren for mottak (POP) Hvis du får denne meldingen flere ganger flere ganger, kontakter du serviceadministrasjonen eller internett-leverandøren (ISP). Saken er den at det koster over 20 kroner pr. minutt for hjelpetjenesten, som passer dårlig da ikke økonomien ikke er på topp. Hvis e-posten ikke snart virker vil regningene ikke bli betalt som igjen koster en god del. Dette må fikses snarest! Hjelp. Lenke til kommentar
Mats13 Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) jeg har ingen løsning, det eneste jeg kan gjøre er å anbefale ett annet mailprogram: thunderbird ( http://www.mozillamessaging.com/en-US/thunderbird/ ) Endret 20. oktober 2009 av Mats13 Lenke til kommentar
Krisdoffer Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 Hjelper nok lite, men takk for svar. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Har du gjort det som står i feilmeldingen? Sjekk at server for innkommende og utgående e-postservere er korrekt, både serveradressene og tilkoblingsinnstillinger(SSL, portnummer osv). Lenke til kommentar
Krisdoffer Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 Ja. Hun har samme e-postaddresse på to datamaskiner, men alle de viktige e-postene som må tas vare på på den som ikke fungerer som er en bærbar. Skjekket alle innstillingene på den stasjonære og skrev tilsvarende informasjon på den bærbare, uten hell.. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Er hun tilkoblet Telenor internett når hun prøver å sende? Hvis maskinen er på nett via annen ISP må man normalt bruke dennes pop. Lenke til kommentar
slopsbox Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hei. Slett kontoen og legg den inn på ny. Du finner guid på hvordan du setter den opp igjen på feks www.telenor.no Dersom du ikke har Telenor så vil andre leverandører ha tilsvarende guider. Dersom hun har en brannmur skru av denne, funker det da så må du lage en regel for å slipp gjennom outlook. Dersom dette heller ikke funker så kan det være du må oppgradere til Outlook Express 6 SP1. Denne wil du finne via windows update eller http://www.microsoft.com/downloads/en/default.aspx. Gjennomfør alle oppdateringer som er tilgjendegelige via windows update. Håper dette hjelper. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Oppgradere til Outlook Express når man bruker Outlook? Prøv heller og endre til smtp.online.no for utgående epost. Husker jeg ikke feil er pop.online.no kun for inngående epost. Lenke til kommentar
slopsbox Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Oppgradere til Outlook Express når man bruker Outlook? Prøv heller og endre til smtp.online.no for utgående epost. Husker jeg ikke feil er pop.online.no kun for inngående epost. Ser jeg var litt rask der, så ikke at det var Outlook og ikke Outlook Express. Endret 21. oktober 2009 av slopsbox Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Kan du være så snill å skrive hvilken pop server du henter mailen fra og hvilken smtp server du prøver å sende med? Kan du også bekrefte at ISP er telenor? Lenke til kommentar
Krisdoffer Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Takk for hjelp. Problemet ble løst etter en rask tur innom IT-avdelinga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå