Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus og G-skill - rødt lys som indikerer DIMM feil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker fremdeles ikke din hiper psu, roten til mye galt. Men hva er minnehastighet(frekvens) på dine ram brikker, helst en link til dem, og er dem på 1.65V eller mindre.

Klippet ut fra din manual:

According to Intel CPU spec, CPUs with a core frequency of 2.66GHz support the maximum DIMM frequency of up to DDR3-1333. To use DIMMs of a higher frequency with a 2.66GHz CPU, enable the DRAM O.C. Profile feature in BIOS. Refer to section 2.4 Ai Overclock Tuner for details.

Og du har en 2.66GHz cpu, men skulle tru brikkene blir klokket ned, men fordi det står "support" og ikke "run", så bør du prøve dette hvis du har brikker på mer enn 1333MHz!

Lenke til kommentar
Liker fremdeles ikke din hiper psu, roten til mye galt. Men hva er minnehastighet(frekvens) på dine ram brikker, helst en link til dem, og er dem på 1.65V eller mindre.

Klippet ut fra din manual:

According to Intel CPU spec, CPUs with a core frequency of 2.66GHz support the maximum DIMM frequency of up to DDR3-1333. To use DIMMs of a higher frequency with a 2.66GHz CPU, enable the DRAM O.C. Profile feature in BIOS. Refer to section 2.4 Ai Overclock Tuner for details.

Og du har en 2.66GHz cpu, men skulle tru brikkene blir klokket ned, men fordi det står "support" og ikke "run", så bør du prøve dette hvis du har brikker på mer enn 1333MHz!

Har nettopp satt inn ny strømforsyning, OCZ 700w.

Mine brikker sier de er 1333mhz...

Lenke til kommentar

Ok, det lyser enda i DRAM_LED nær MemOK! switch, rett ved ram slottene?

Det kan lyse hvis rammen ikke er skikkelig i slottene, så sjekk dette, prøv også med en brikke!

Hvis rammen er på plass, og det enda lyser, så skal du trykke på MemOK! switch, holde den nede til DRAM_LED begynner å blinke, da begynner "automatic memory compatibility tuning for successful boot.", du vil oppleve at pc'en restarter opp til flere gang, så ikke gjør noe før den er ferdig!

Edit, vet ikke hvordan jeg kunne unngå å se ram linken i første post :whistle:

Endret av ask99
Lenke til kommentar
Ok, det lyser enda i DRAM_LED nær MemOK! switch, rett ved ram slottene?

Det kan lyse hvis rammen ikke er skikkelig i slottene, så sjekk dette, prøv også med en brikke!

Hvis rammen er på plass, og det enda lyser, så skal du trykke på MemOK! switch, holde den nede til DRAM_LED begynner å blinke, da begynner "automatic memory compatibility tuning for successful boot.", du vil oppleve at pc'en restarter opp til flere gang, så ikke gjør noe før den er ferdig!

Edit, vet ikke hvordan jeg kunne unngå å se ram linken i første post :whistle:

Den begynner aldri å blinke, lyser faen meg hele tiden, jeg må trykke den knappen HVER ENESTE GANG jeg starter pc'en så jeg ikke får blåskjerm og alt faenskap!

Lenke til kommentar

Har du sjekket i BIOS om de timingene er riktige? Og at brikkene får riktig volt? Noen brikker vil kjøre på en såkalt kompatibilitets-frekvens og timings for kompatibilitet med de fleste hovedkort. På mine G.skill 1333 MHz måtte jeg sette timings fra 9-9-9-24 til 8-8-8-20 som de skulle kjøre på. Opplevde da et mer stabilt system. Dette var til Gigabyte X58-UD5 og Core i7 920 though. Har også et system på Gigabyte P55-UD4P og en Core i5 750. Her kjører samme RAM på spesifiserte timings og hastighet som brikkene skal ha. BIOS-oppdatering vil kanskje hjelpe??

Edit: Kommer du langt i boot-sekvensen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...