Finnduz Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Heisann, Har et lite (stort) problem. Jeg låste maskinen min til en MAC Adresse og denne maskinen har tatt kvelden. Hvordan kan jeg åpne systemet igjen? Har ikke så mye erfaring med dette men, klarer jo ikke og logge meg på routeren igjen uten og connecte den. Lenke til kommentar
Asnada Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Du kan prøve å resette ruteren. Det gjer du som regel ved å stikke ei nål på ein bitteliten knapp i eit hol. La ruteren stå på, og hald nåla der i ca 10 sek, eller til du ser at noko skjer. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Eller du kan spoofe mac adressen din Når det er sagt, å begrense adgang til spesifikke MAC-adresser er ikke ett sikkerhetstiltak da de enkelt kan spoofes. Det er bedre å bruke brukernavn og passord av en solid sort. Endret 20. oktober 2009 av Ducktoy Lenke til kommentar
Finnduz Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 Eller du kan spoofe mac adressen din Når det er sagt, å begrense adgang til spesifikke MAC-adresser er ikke ett sikkerhetstiltak da de enkelt kan spoofes. Det er bedre å bruke brukernavn og passord av en solid sort. Kan jeg spørre hva som menes med dette? Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Tar det på engelsk, siden jeg ikke aner hva det er på norsk: Høyreklikk på My Computer -> Manage -> Device Manager -> Network adapters -> høyreklikk på nettverkskortet som er koblet til routeren -> Properties -> fliken Advanced -> Network Address -> fyll inn MAC-adressen som er godkjent i routeren. så enkelt er det å spoofe, eller forfalske for å si det på en norsk måte, en MAC-adresse i Windows. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Hvis han skal fake macadressen fra pcen som har tatt kvelden forutsetter det jo fort at han faktisk vet hva den er da. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 MAC låsen er vel kun på den trådløse biten? Prøv å koble til med kabel og se om du kommer inn da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå